Hlavní navigace

Šestiletý Facebook s novým uživatelským rozhraním

Jiří Macich ml.

Facebook dnes slaví šesté narozeniny, očekává brzké dosažení mety 400 milionů uživatelů a přináší nové uživatelské rozhraní. Ano, opět. Co vše se změnilo? Přeorganizovala se horní modrá lišta. Vedle vyhledávacího pole je zde nový indikátor příchozích oznámení. Kliknutím na něj si můžete zobrazit plovoucí náhled jednotlivých oznámení. Původní odkazy se přesunuly k pravé straně lišty do rozklikávacího menu. Větší úlohu nyní plní levá postranní lišta. Kromě odkazu na vlastní profil a pole pro…

Facebook dnes slaví šesté narozeniny, očekává brzké dosažení mety 400 milionů uživatelů a přináší nové uživatelské rozhraní. Ano, opět. Co vše se změnilo? Přeorganizovala se horní modrá lišta. Vedle vyhledávacího pole je zde nový indikátor příchozích oznámení. Kliknutím na něj si můžete zobrazit plovoucí náhled jednotlivých oznámení. Původní odkazy se přesunuly k pravé straně lišty do rozklikávacího menu. Větší úlohu nyní plní levá postranní lišta. Kromě odkazu na vlastní profil a pole pro odeslání stavové zprávy je zde nyní přehlednější menu vedoucí k hlavním oblastem na Facebooku (kanál novinek, zprávy, události, fotky, přátelé), kterému sekundují uživatelské záložky a také přehled kontaktů, které jsou online a lze tak s nimi ihned chatovat.

Pravý postranní panel zase tolik změn neprodělal. Nadále se zde zobrazuje nabídka potenciálních přátel, informační box k událostem a v neposlední řadě reklama. Spodní lišta zmizela úplně. Její funkce se přesunuly na jiná místa. Zachován zůstává pouze chat, který se objevuje jako tlačítko v pravém dolním rohu. Kliknutím na něj se otevře plovoucí okno s chatem. Facebook si od těchto úprav slibuje jednodušší přístup k jednotlivým funkcím. Právě jistá kostrbatost ovládání byla v minulosti často kritizována. Nové rozhraní naskakuje uživatelům postupně. (Facebook Blog)

Našli jste v článku chybu?