Hlavní navigace

Seznam čekají změny. Chystá se proměna na mediální dům?

Jan Beránek

Dosud převážně technologická firma se posouvá vstříc obsahu. Tuzemská internetová jednička narazila na strop trhu a zkouší se rozšířit do nových oblastí.

Seznam a jeho ředitele Pavla Zimu čekají změny. Podle informací Lupy má Zima nafasovat novou funkci a stát se navíc ještě šéfem obsahu. Mluvčí firmy Irena Zatloukalová informaci nepotvrdila s tím, že nechce komentovat mediální spekulace.

Právě obsah má být oblastí, kterou se bude chtít portál odlišit od globální konkurence, v tuzemsku zastoupenou především Googlem. Seznam by se tak měl dále posunout směrem k mediálnímu domu. Zkouší tedy něco, o co se už před lety pokoušelo třeba Centrum sloučené s Atlasem, než skončilo v náruči Bakalovy Economie. Teď je ale doba jiná a Seznam je přeci jenom v jiné pozici. 

Portál se snaží média pohlcovat nebo vytvářet nová. Kromě Streamu, který se čím dál tím víc blíží televizi, nedávno převzal pod plnou kontrolu ženský portál Proženy.cz. A občas problesknou spekulace o snaze získat úplnou kontrolu nad Novinkami, což by znamenalo nutnou dohodu s vydavatelem Práva Zdeňkem Porybným.

Do obsahu Seznam sype peníze už delší dobu. Typickým dokladem toho je pohnutá historie Streamu, který se naplno rozjel až v posledních letech, kdy začal sázet na originální, původní obsah. 

Letos chystá videoportál podle Pavla Zimy výrazné zvýšení produkce. „Rozhodli jsme se, že do obsahu dáme o 50 procent víc, než v roce 2015,“ řekl Zima na poslední tiskovce Streamu. Stream podle něj za uplynulý rok zaznamenal zdvojnásobení počtu zhlédnutí na chytrých televizích. 

Do nového konceptu by se měla zapojit i homepage portálu. Ta by měla zobrazovat články nejen z titulů Seznamu, ale z celého internetu. Záleželo by přitom na zájmech uživatele. 

Každý z návštěvníků by tak měl mít titulní stránku jinou s tím, že by se měnila i během dne. Portál už novinku testuje přibližně na pěti procentech uživatelů a výsledky jsou podle informací Lupy velmi uspokojivé.

Firma na homepage také už rok experimentuje s automatickým doporučováním vlastního obsahu, především článků ze Super.cz a části článků z Novinek. 

START17

„Konkrétně u zpravodajských článků z Novinky.cz se nám osvědčilo, že nejlepší zážitek se zachováním žánrové vyváženosti lidem poskytujeme tehdy, pokud automatické doporučování obsahu kombinujeme s redakčním výběrem,“ tvrdí produktový manažer homepage Marek Vacek s tím, že minulý týden přibyla i doporučovaná videa ze Streamu.

Seznam se tak chce vrátit do dob, kdy byl pro řadu uživatelů hlavní vstupní branou do internetu. V souvislosti s obsahovou expanzí se ale začíná skloňovat i třeba technologie HbbTV, se kterou Seznam experimentoval už v minulosti. 

Našli jste v článku chybu?
28. 4. 2016 13:56
Petr (neregistrovaný)

Mi vlastně článek vyznívá tak, že Seznam uznává, že definitivně prohrál boj se Googlem a není pro něj již konkurentem.

Kdo sleduje poslední cca 2 roky co se snaží Seznam vyvádět s fulltextem nediví se, že vše dospělo do této situace. Seznam se totiž chová tak, že jeden měsíc přivádi několik tisíc návštěvníků, další měsíc pár stovek, pak zase pár tisíc... frekvence se mění hlavně okolo Vánoc... . A jak se píše v článku, doba pokročila, nikdo ze seriozních webmasterů neni zvědavej na to, aby mu t…