Hlavní navigace

Seznam.cz nasadil Jalapeňo, úpravu vyhledávání proti webovému spamu

David Slížek

Penalizace webspamu a zvýhodňování původního autorského obsahu. To jsou hlavní cíle aktualizace vyhledávacího algoritmu Seznamu.

Dnes nasazená změna vyhledávání Seznamu se má podle fulltextového týmu projevit ve změně pořadí výsledků až u čtvrtiny hledání, což je poměrně vysoké číslo. U 2 % hledání má podle odhadů dojít ke změně na první pozici.

„Prostřednictvím nasazení balíku úprav, který interně nazýváme Jalapeňo, budeme v řazení výsledků vyhledávání zvýhodňovat stránky nesoucí kvalitní obsah. Za takový zjednodušeně řečeno považujeme původní autorský obsah, který uživateli poskytuje přidanou hodnotu v podobě např. informací či zábavy,“ vysvětluje na blogu firmy produktový manažer Radovan Šesták.

Změna se podle něj logicky dotkne jen přirozených výsledků vyhledávání, reklamní pozice neovlivní. 

Penalizace se má týkat účelových webů, které slouží jen k přesměrování uživatelů nebo prodeji reklam. „Typickými příklady jsou obsahové farmy, weby agregující čistě PR články, MFA/MFM či doorway stránky,“ upřesňuje Šesták.

„Seznam.cz je dlouho kritizován za to, že upřednostňuje kvantitu a ne kvalitu. Dnešní aktualizace to má změnit, což je rozhodně dobře, a tak se snad na přední pozice přestanou dostávat nekvalitní weby. Už se těším, až celou situaci zanalyzuji a zjistíme, jak se to Seznamu daří. V tomhle mu je totiž třeba jednoznačně držet palce,“ komentuje změnu SEO expert Pavel Ungr.

A Seznam chystá i další aktualizace: „Připravujeme i další nasazení, které se detailněji zaměří na webové stránky používající nekalé optimalizační techniky, nejčastěji se potkáváme například s přeoptimalizovanými texty, nepřirozenými odkazy či nepřirozeným odkazovým profilem,“ slibuje Šesták.

Poslední velkou aktualizaci vyhledávacího algoritmu nasadil Seznam loni v létě. Tehdy zasáhla přibližně 28 % výsledků hledání – podrobněji v analýze Seznam.cz se probudil a jeho aktualizace hýbe pozicemi. Letos v únoru Seznam také změnil algoritmus pro výpočet S-Ranku.

Našli jste v článku chybu?
12. 5. 2015 23:39

Ja jejich pristupu s rozhodovacimi stromy fandim :) Je videt, ze nad tim porad premysleji, a pristupuji k tomu vedecky. A to me tesi =)

12. 5. 2015 13:26
Pavel Třeška (neregistrovaný)

Problem Seznamu je ten ze to jeho vyhledavani je naprosto nesmyslne, na rozdil od Google z toho lezou uplne kraviny. Vtipne jsou bud spatne pochopene syntaxe co chce clovek hledat, pripadne na konkurencni klicova slova leze kdejaky SEO spam pred zavedenymi servery. Pokud na to upozornite reknou ze to je jejich interni vec, ze vysledky jsou tajne atd atd...

Vzdy jednou za cas Seznam s velkym humbukem prijde s velkou aktualizaci a tvari se ze dohnal Google. Vysledkem je vzdy jen to ze ty kraviny …