Seznam.cz upravuje vyhledávací algoritmus, ovlivní výsledky hledání

Firma začne v následujících dnech nasazovat upravenou verzi vyhledávacích algoritmů. Velkou změnou má být nový interní způsob přepisu dotazu. Projeví se na řazení výsledků.

Seznam.cz podle Dušana Janovského, vedoucího týmu vyhledávacích služeb, mění interní přepis dotazu kvůli tomu, aby ho mohl do budoucna nadále rozvíjet a zlepšovat tak samotné vyhledávání. 

"Jako přepis dotazu označujeme soustavu algoritmů, která dotaz zadaný uživatelem upraví do formy, se kterou umí pracovat vyhledávač procházející index. Během přepisu dotazu se například provádí oháčkování, skloňování slov, expanze zkratek a zapojuje se mnoho dalších modulů. Tyto moduly sice necháváme stejné, ale měníme formát jejich komunikace a následné procházení indexu. Interně tuto změnu označujeme jako „grafy a varianty“, vysvětluje Janovský.

Zároveň upozorňuje, že nasazení nového přepisu dotazu ovlivní pozice jednotlivých webů ve výsledcích vyhledávání.

„Porovnáním obou verzí nám medián změny výsledků vyšel kolem 28 procent. To lze přibližně interpretovat tak, že se po nasazení změn mezi deseti výsledky na první stránce objeví tři jiné. Ze zkušenosti očekáváme, že se více změn objeví v komerčních dotazech, protože ty jsou konkurenčnější a každá větší změna algoritmů v nich udělá vítr,“ přiznává Janovský.

Nebude to přitom poprvé, kdy Seznam.cz podobné úpravy nasadí. Zděšení mezi SEO konzultanty a agenturami vyvolala úprava vyhledávacícho algoritmu, kterou Seznam.cz pustil do ostrého provozu v pátek 13. června. Tehdy došlo k výraznému zamíchání s pozicemi ve výsledcích vyhledávání.

Zástupci Seznamu to označili za chybu a navrátili vše do původního stavu. Mezitím zřejmě došlo k vychytání much.

EBF16

„Jde v podstatě o stejnou věc, kterou jsme nasadili už 13. června. Ale našli jsme si tam nějaké podivné věci, tak jsme na tom ještě zapracovali,“ potvrdil Janovský.

Zdroj: Fulltext blog

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 7. 2014 17:11

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »