Seznam.cz změnil majoritního akcionáře

O možném prodeji Seznam.cz se spekuluje již delší dobu. Na poslední valné hromadě, která proběhla v prosinci minulého roku, vyšlo najevo, že se majoritním akcionářem firmy stala neznámá kyperská společnost.

Jak vyplývá ze zápisu z poslední mimořádné valné hromady společnosti Seznam.cz, konané 6.12.2010, který se objevil ve sbírce listin obchodního rejstříku, držitelem většiny akcií již není přímo Ivo Lukačovič, ale majoritním akcionářem je nyní Kyperská společnost HELIFREAK LIMITED. Ta byla na valné hromadě zastoupená českým advokátem, jemuž udělil plnou moc k jednání najatý jednatel. Tolik lze vyčíst z listin uložených ve spise.

Zbytek akcií drží společnosti Miura International S.a.r.l. a Tiger Holding Four S.a.r.l. Kdo stojí za společností HELIFREAK LIMITED, lze jen spekulovat. Podle posledních informací by ale měl být vlastníkem kyperské společnosti sám Ivo Lukačovič:

Jedná se o investiční společnost, ve které Ivo Lukačovič shromažďuje své investice a využívá daňovou optimalizaci spojenou s Kyprem, vysvětlil důvody transakce Pavel Zima, šéf Seznamu.

Daňová optimalizace přes Kypr, který je součástí Evropské unie a zároveň má liberální daňové podmínky, je vcelku  běžným způsobem, jak ušetřit peníze a zároveň zastřít, ke komu směřují. Podobný způsob používá například e-shop Alza.cz. Zároveň to ale také znamená, že se nemusíme dozvědět o změně faktického majitele Seznamu, protože už půjde jen o přepis akcií společnosti Helifreak, o kterém se z rejstříku nedozvíme. 

EBF16

Jako zajímavost a v souvislosti s neobvyklým jménem společnosti lze uvést, že podle informací z několika webů věnovaných letectví, je Seznam.cz, patrně od minulého roku, vlastníkem červeného vrtulníku Eurocopter EC135P2. Společnost Letecké Muzeum Točná, s.r.o., která je 100% Lukačovičem ovládána, loni zase pořídila malý devítimístný proudový letoun Cessna Citation.

Podrobnosti budeme případně průběžně doplňovat. 

113 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 6. 3. 2011 13:40

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »