Názory k článku
Seznam nesmí používat doménu sprace.cz
filipp (neregistrovaný)
22. 4. 2004 6:55
Nový
CZ CS a spol.
celé vlákno
Hrajeme si, hrajeme. Na piskovisti je malo mista a jedna babovicka podobna druhe. Ach jo. Jeste ze existuje i domena zeznam.cz a zprace.cz a jeste ze cestina je tak kosata na vyslovnost. A jeste ze maji nase soudy tolik casu se zabyvat podobnymi vystrelky. Jdu si registrovat justyce.cz
Jarek (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:40
Nový
Re: CZ CS a spol.
celé vlákno
... jenze na zeznam.cz nenajdete stejnej obsah jako na seznamu a to samy na zprace.cz a prace.cz !
Klidne si registrujte justyce.cz - nekala soutez je to az v pripade, ze na tom pobezis stejnej vobsah a podobnou reklamu jako na justice.cz.
Mrknete na spor o "jablicka" :-)) do anglie a ameriky. Tam byl taky klidek, dokud multimedia nezacali sahat do obchodu medialnim spolecnostem.
Klidne si registrujte justyce.cz - nekala soutez je to az v pripade, ze na tom pobezis stejnej vobsah a podobnou reklamu jako na justice.cz.
Mrknete na spor o "jablicka" :-)) do anglie a ameriky. Tam byl taky klidek, dokud multimedia nezacali sahat do obchodu medialnim spolecnostem.
Noname (neregistrovaný)
22. 4. 2004 11:27
Nový
Re: CZ CS a spol.
celé vlákno
s těmi jablíčky je to jinak, tak nebyl klid hned od začátku, ale udělali smlouvu, že jedni nepůjdou do produkce hudby a druzí do počítačů. No a když ti druzí najednou šli do hudby, tak byla porušena smlouva.
ČoČkin I. (neregistrovaný)
22. 4. 2004 14:56
Nový
Re: CZ CS a spol.
celé vlákno
zprace.cz presmeruje na jobpilot.cz, cili konkurence prace.cz :o)
LK (neregistrovaný)
22. 4. 2004 7:58
Nový
Chaos
celé vlákno
Jak je možné, že si někdo může jako ochrannou známku zaregistrovat běžné slovo, které tu evidentně bylo dávno před vznikem internetu, natož (v tomto případě) LMC? Můžu si taky zaregistrovat slovo "web" (nebo ještě lépe ".cz") a potom žalovat všechny, kdo mají internetové stránky? To mi přijde jako přesně ten případ, kdy nějaké ochranné známky, patenty a podobná ochrana "duševního vlastnictví" je akorát na škodu věci.
Proč má firma LMC na slovo práce větší právo než kterákoliv jiná firma, když jde o obecné slovo?
Proč má firma LMC na slovo práce větší právo než kterákoliv jiná firma, když jde o obecné slovo?
J (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:04
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
Osobne bych to dotahl dal. Zaregistruji si vsechny znaky UTF ;). Za kazdy jeden budu pozadovat licencni poplatek 1 Kc, mnoztevni slevy je mozne dohodnout. A vida, prave jsem se stal nejbohatsm clovekem vesmiru.
cscwaw (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
14. 4. 2009 13:40
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
no to nevim, to bys v tom akorat udelal poradny borcus, protoze by se zacaly na trhu obevovat klavesnice s hieroglify a znaky z pana prstenu a podobnych fantasy :D
Josef Aujezdský (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:08
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
Většinou se nejedná o registraci samotného slova (to asi ani nelze), ale o registraci celého doménového jména nebo názvu serveru apod.
LK (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:10
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
Já vím, ale stejnou logikou bych si přeci mohl zaregistrovat zmíněné ".cz", nebo ne? A věřte mi, že každá česká doména bude podobná tomu ".cz". Nemám nic proti tomu, aby si někdo, když něco vymyslí, známku zaregistroval. Ale možnost postavit si svou známku na naprosto běžných slovech mi opravdu přijde ujetá.
Ján Matejka (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:05
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
Rozdíl mezi registrací slova , resp. slovního označení (třeba "prace") a registrací tohoto označení s domenou (např. "prace.cz") lze označit jako nepříliš podstatný, a to zejména z toho důvodu, že jak tečka, tak i označení (n)TLD postrádá rozlišovací způsobilost, tj. schopnost rozlišit výrobky či služby, pro které je nebo má být zapsána.
ÚPV tedy posuzuje zejména tu střední část doménového jména ("prace") nikoli tedy celé slovní označení ("práce.cz" nebo "www.prace.cz").
Něco jiného pak je pochopitelně registrace grafického unačení doménového jmnéna (např. obrázku, který znázorňuje barevny název "práce.cz" v nikoli běžném typu písma), a to např. tak, jak byla podána přihláška pro "prace.cz".
Viz
http://isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=191645
.
S pozdravem
Ján Matejka
ÚPV tedy posuzuje zejména tu střední část doménového jména ("prace") nikoli tedy celé slovní označení ("práce.cz" nebo "www.prace.cz").
Něco jiného pak je pochopitelně registrace grafického unačení doménového jmnéna (např. obrázku, který znázorňuje barevny název "práce.cz" v nikoli běžném typu písma), a to např. tak, jak byla podána přihláška pro "prace.cz".
Viz
http://isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=191645
.
S pozdravem
Ján Matejka
bYzon (neregistrovaný)
22. 4. 2004 13:16
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
pri registraci OZ ve zneni "neco.xy" nelze dle meho nazoru nahlizet jako na "neco" a ".cz" jen tak ktomupripojene :)
Nechce se mi verit, ze by pravo OZ posuzovalo rozlisovaci schopnost (prace VS prace.cz) za neprilis podstatnou v dobach "pred internetem". V dobe internetu je tato rozlisovaci schopnost dle mezo nazoru UNIKATNI a i ja se v dobre vire domivam ze "sprace.cz" a "prace.cz" jsou zamenitelne ackoliv u piva pripustim ze je to vlastne fuk.
souhlasim ale s tim ze, pro vylouceni moznusti podobneho pristupu je dobre podat k registraci znamku kombinovano ve vhodnem formatu a ne tak jak to ucinila LMC
Nechce se mi verit, ze by pravo OZ posuzovalo rozlisovaci schopnost (prace VS prace.cz) za neprilis podstatnou v dobach "pred internetem". V dobe internetu je tato rozlisovaci schopnost dle mezo nazoru UNIKATNI a i ja se v dobre vire domivam ze "sprace.cz" a "prace.cz" jsou zamenitelne ackoliv u piva pripustim ze je to vlastne fuk.
souhlasim ale s tim ze, pro vylouceni moznusti podobneho pristupu je dobre podat k registraci znamku kombinovano ve vhodnem formatu a ne tak jak to ucinila LMC
bYzon (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:11
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
lmc si neregistrovala "prace" ale "prace.cz", a to uz neni zadne obecne slovo, to je slovo unikatni a snadno zamenitelne se slovem "sprace.cz". Samozrejme ze si muzes zaregistrovat ".cz" ale to ti bude k vymahani cehokoliv pravdepodobne malo platne protoze je to v soucasne dobe jiz obecne znama kombinace pismen a zpetne by si nevymohl na nikom nic ani v USA ;). Jina situace by byla, kdyby si si ".cz" potichu zaregistroval pred rozpadem federace, nechal domenu pekne rozbehnout a pak se vynoril s pozadavky. Tam by asi urcita sance byla. Treba na 0,10CZK/domena. Vybirano od nejakeho sdruzeni ktere ridi chod a existenci domeny.
- (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:54
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
myslim ze i prace i .cz jsou zname kombinace pismen, soud evidentne pochybil
Wowu (neregistrovaný)
22. 4. 2004 11:51
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
Soud nepochybil, protože ještě nerozhodl.
bYzon (neregistrovaný)
22. 4. 2004 12:58
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
kombinace alfanumerickych znaku je vlastne vsechno. "prace" a ".cz" jsou obecne zname pojmy. Ty jsou vam obecne knicemu. Pokud je vhodne zkombinujete, ziskavaji vyznamu. "prace.cz" s tim uz kazdy vi co zacit.
pri registraci OZ ve zneni "neco.xy" nelze dle meho nazoru nahlizet jako na "neco" a ".cz" jen tak ktomupripojene :) = viz prispevek 22.04.2004, 09:05
souhlasim ale s tim ze pro vylouceni moznisti podobneho pristupu je dobre podat k registraci znamku kombinovano ve vhodnem formatu a ne tak jak to ucinila LMC viz take 22.04.2004, 09:05
pri registraci OZ ve zneni "neco.xy" nelze dle meho nazoru nahlizet jako na "neco" a ".cz" jen tak ktomupripojene :) = viz prispevek 22.04.2004, 09:05
souhlasim ale s tim ze pro vylouceni moznisti podobneho pristupu je dobre podat k registraci znamku kombinovano ve vhodnem formatu a ne tak jak to ucinila LMC viz take 22.04.2004, 09:05
PetrX (neregistrovaný)
22. 4. 2004 18:23
Nový
Re: Chaos
celé vlákno
No dobre, ale ochranou znamku na prace.cz si podala az nekolik mesicu pote co si Seznam zaregistroval domenu sprace.cz u CZ NIC. Ma tedy pravo prvniho uzivatele.
Set (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:03
Nový
a co "www"
celé vlákno
a možná by bylo možné registrovat si i "www" a žalova každou firmu, která to má v názvu... pokud si to již při své "moudrosti" neregistroval nějaký frikulín z LMC...
Josef Aujezdský (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:04
Nový
Náhrada škody, dobrá víra
celé vlákno
Drobné připomínky:
V předběžném opatření nemůžete požadovat náhradu škody, takže je jasné, že jí nepožadovali.
Otázka dobré víry škůdce nemá na nekalosoutěžní jednání žádný vliv.
s pozdravem
V předběžném opatření nemůžete požadovat náhradu škody, takže je jasné, že jí nepožadovali.
Otázka dobré víry škůdce nemá na nekalosoutěžní jednání žádný vliv.
s pozdravem
MM (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:29
Nový
Re: Náhrada škody, dobrá víra
celé vlákno
Začíná mě znepokojovat už vůbec to, že jsou tu tak silné subjekty jako Seznam.
Zapřemýšlejte nad tím dál. Co se stane když Seznam vyhraje a opravdu LMC převálcuje? Co je lepší? Mít tu web, který dělá jedna firma pro niž je to otázka života a nebo smrti a nebo web od mastodonta, kterému je to v zásadě jedno protože dělá miliony dalších věcí? I když přirozenou cestou vzniklý, ke stejnému výsledku jako s Českým Telecomem směřující vývoj ....
Zapřemýšlejte nad tím dál. Co se stane když Seznam vyhraje a opravdu LMC převálcuje? Co je lepší? Mít tu web, který dělá jedna firma pro niž je to otázka života a nebo smrti a nebo web od mastodonta, kterému je to v zásadě jedno protože dělá miliony dalších věcí? I když přirozenou cestou vzniklý, ke stejnému výsledku jako s Českým Telecomem směřující vývoj ....
urchin (neregistrovaný)
4. 5. 2004 11:26
Nový
Re: Náhrada škody, dobrá víra
celé vlákno
V poslední větě sám uznáváte, že je tu jistý rozdíl. Stěžovat si na "monopol" Seznamu mi přijde jako nadávat za první republiky na Baťu. Rozdělení MS se přece taky nekonalo
a podle mě je to dobře. Bránit firmám, aby byly úspěšné - proč?
a podle mě je to dobře. Bránit firmám, aby byly úspěšné - proč?
Ján Matejka (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:15
Nový
Re: Náhrada škody, dobrá víra
celé vlákno
No, dle mého soudu z článku poměrně jasně vyplývá, že náhrada škody není požadována v tomto nekalosoutěžním sporu (řízení), nikoli že nebyla požadována v rámci předběžného opatření (což by byl pochopitelně nesmysl). Viz text Mirka Zemana "LMC (na rozdíl od Seznamu…) žádnou náhradu škody nepožaduje. Její ředitel Libor Malý říká, že jim doposud žádná škoda nevznikla a že se pouze snaží předejít jejímu vzniku.".
Co se týče otázky dobré víry škudce, tak mi dovolte s Vámi nesouhlasit. Jistě nejproblematičtějším a nejsilnějším znakem nekalé soutěže je otázka dobrých mravů. Vzhledem k značně problematickému vymezení dobrých mravů v prostředí předmětného trhu, se rozhodně nedomnívám, že by toto bylo bezvýznamné, či že toto "nemá na nekalosoutěžní jednání žádný vliv". Naopak právě dobrá víra škůdce (pokud zde opravdu byla) může při výkladu představovat hlavní argument, že o nekalosoutěžní jednání, resp. konkrétně nemravné jednání nejde.
S pozdravem
Ján Matejka
Co se týče otázky dobré víry škudce, tak mi dovolte s Vámi nesouhlasit. Jistě nejproblematičtějším a nejsilnějším znakem nekalé soutěže je otázka dobrých mravů. Vzhledem k značně problematickému vymezení dobrých mravů v prostředí předmětného trhu, se rozhodně nedomnívám, že by toto bylo bezvýznamné, či že toto "nemá na nekalosoutěžní jednání žádný vliv". Naopak právě dobrá víra škůdce (pokud zde opravdu byla) může při výkladu představovat hlavní argument, že o nekalosoutěžní jednání, resp. konkrétně nemravné jednání nejde.
S pozdravem
Ján Matejka
Josef Aujezdský (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:29
Nový
Re: Náhrada škody, dobrá víra
celé vlákno
ad 1) Subjektivně jsem měl pocit, že článek se týká pouze předběžného opatření a že žalobou (jestli byla podána) ve věci samé se nezabývá.
ad 2) Tady myslím, že nemáte pravdu. Nekalá soutěž je založena na objektivní odpovědnosti. Vědomí škůdce o tom, že se dopouští nekalosoutěžního jednání nemá vliv na vznik této odpovědnosti. Pokud by do podmínek vzniku odpovědnosti byla zamotána i subjektivní stránka, nekalou soutěž byste dle mého názoru nikdy nedokázal. Každý by tvrdil, že stejné označení výrobku si vybral náhodou a že jeho stolek "IKEA" nemá s nějakou švédskou společností, co dělat. A zkuste mu dokázat, že slovo "IKEA" už znal.
Dobré mravy soutěže jsou v nekalé soutěži myšleny ve smyslu jakési objektizované hranice chování v hospodářské soutěži a nevztahují se k subjektivní stránce rušitele.
s pozdravem
ad 2) Tady myslím, že nemáte pravdu. Nekalá soutěž je založena na objektivní odpovědnosti. Vědomí škůdce o tom, že se dopouští nekalosoutěžního jednání nemá vliv na vznik této odpovědnosti. Pokud by do podmínek vzniku odpovědnosti byla zamotána i subjektivní stránka, nekalou soutěž byste dle mého názoru nikdy nedokázal. Každý by tvrdil, že stejné označení výrobku si vybral náhodou a že jeho stolek "IKEA" nemá s nějakou švédskou společností, co dělat. A zkuste mu dokázat, že slovo "IKEA" už znal.
Dobré mravy soutěže jsou v nekalé soutěži myšleny ve smyslu jakési objektizované hranice chování v hospodářské soutěži a nevztahují se k subjektivní stránce rušitele.
s pozdravem
oskar1 (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:20
Nový
nechapu -prace je slovo
celé vlákno
a sprace.cz nemuze nikdo na netu najit :-). Seznam nekomu slapl na kuri oko :-), konkurence je svina. Meli jim prodat domenu za balik penez a nebo ji udelat nejnej. Stejne na sprace.cz se chodi ze seznamu.cz :-)
p. (neregistrovaný)
22. 4. 2004 8:51
Nový
Lindows pocesku?
celé vlákno
trochu mi to pripomina jiny aktualni spor...
Vaclav Kabat (neregistrovaný)
22. 4. 2004 14:57
Nový
Re: Lindows pocesku?
celé vlákno
Me ne;-).. Jak jsem to pochopil, tady se nikdo vedome nepokousel dodat sve znacce nejakou aspon cenu parazitovanim na jinych :-)
john (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:01
Nový
shit
celé vlákno
kolik muzu ziskat z registrace domeny shit.shit.shit....
je to vo nicem....
je to vo nicem....
David (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:14
Nový
Registrace OZ
celé vlákno
Podle UPV www.upv.cz nelze registrovat OZ na obecna slova. Dalsi vyjimka je ta, ze pokud by nekdo provozoval spolecnost s nazvem OZ a ta byla zaregistrovana, az nasledne po prokazatelnem zalozeni spolecnosti se stejnym nazvem, tak drzitel OZ musi strpet uzivani OZ timto subjektem.
OO_danger (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:15
Nový
Vietnamci a seznam
celé vlákno
.. zajimave, jiz dlouho jsem premyslel proc strategie (s) nevadi serverum reality.cz, mobil.cz, auto.cz atd.. Otazkou je, jak bude soud dal kauzu posuzovat.
Ja si myslim, ze strategie (s) je velmi podobna strategii Vietnamcu = nech vybudovat silny brand a pak nabizej stejne zbozi s VELMI PODOBNYM nazvem za nizsi ceny. Takze urcita cast lidi pak pobiha po svete s takovymi botami ala sprace :-))
Ja si myslim, ze strategie (s) je velmi podobna strategii Vietnamcu = nech vybudovat silny brand a pak nabizej stejne zbozi s VELMI PODOBNYM nazvem za nizsi ceny. Takze urcita cast lidi pak pobiha po svete s takovymi botami ala sprace :-))
Dimmit (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:56
Nový
Re: Vietnamci a seznam
celé vlákno
Jakypak brand na obecnem slovu, ktery nota bene popisuje produkt? Uplne stejne by se dalo rict, ze zminene servery parazituji na cestine. Byli prvni, kdo si zaregistrovali domenu, budiz jim prano. Ale aby meli vsechny klony jmena posychrovane navzdy? Sbohem, zdravy rozume.
Pavel K. (neregistrovaný)
22. 4. 2004 11:21
Nový
Re: Vietnamci a seznam
celé vlákno
Obecna slova jsou take bydleni, telefon, zamestnani.... Seznam si je ovsem nikdy "nahodou" nevybral za domeny s "s" :-)))
Tomas R (neregistrovaný)
22. 4. 2004 13:55
Nový
Re: Vietnamci a seznam
celé vlákno
protoze to je jednoduche:
sBydleni != kancelare, pozemky, vyrobni haly
sReality = ano - to obsahuje vsechno
sTelefon != mobilni telefon (psis bych tam hledal tel. seznam)
sMobil - kazdy vi, ze mobil = mobilni telefon
sZamestnani - prilis dlouhe, nicmene lze pouzit
sPrace - no comment
sBydleni != kancelare, pozemky, vyrobni haly
sReality = ano - to obsahuje vsechno
sTelefon != mobilni telefon (psis bych tam hledal tel. seznam)
sMobil - kazdy vi, ze mobil = mobilni telefon
sZamestnani - prilis dlouhe, nicmene lze pouzit
sPrace - no comment
Vítek (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:01
Nový
Re: Vietnamci a seznam
celé vlákno
;-)))))))))))))) prirovnat Seznam k Vietnamcum.... tak to me dostalo :-))))))))))))))) dik!
- (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:05
Nový
Re: Vietnamci a seznam
celé vlákno
paneboze to myslite vazne? vazne necitite rozdil mezi addidas x adidas a mezi prace x sprace ? tady aby se fakt clovek bal zacit podnikat. tentokrat dam seznamu dobrou radu, prestehujte si sidlo nekam do zahranici - usetrite si tim mnoho problemu a za podobne praktiky jeste vysoudite na CR odskodneni, jinak se tady uz fakt neda. jeste bych se podival, jestli se z nejakeho sikovneho uhlu pohledu nemuze ze strany LMC jednat o vydirani.
MTB (neregistrovaný)
22. 4. 2004 9:55
Nový
Prace.cz není registrována jako OZ
celé vlákno
V článku je poměrně velká nepřesnost - OZ "prace.cz" není registrována, ale je jen podána přihláška k jejímu zápisu. Což je dost velký rozdíl!!
Viz: http://isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=191645
Navíc nejde o OZ slovní, ale o OZ slovní grafickou, což také leccos mění ve vztahu k právům ke slovní doméně "prace.cz"
MTB
Viz: http://isdvapl.upv.cz/pls/portal30/oz.ozdet?lan=cs&xcisp=191645
Navíc nejde o OZ slovní, ale o OZ slovní grafickou, což také leccos mění ve vztahu k právům ke slovní doméně "prace.cz"
MTB
LK (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:03
Nový
Re: Prace.cz není registrována jako OZ
celé vlákno
Toto jde úplně mimo mně, ale co tedy znamená toto:
Datum zveřejnění: 14.04.2004
Já bych tipoval, že je to zveřejnění v DB OZ, tudíž že je to platné. Možná se šeredně pletu - snad se vyjádří povolanější.
Datum zveřejnění: 14.04.2004
Já bych tipoval, že je to zveřejnění v DB OZ, tudíž že je to platné. Možná se šeredně pletu - snad se vyjádří povolanější.
MTB (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:18
Nový
Re: Prace.cz není registrována jako OZ
celé vlákno
šeredně se pletete :-)
Zveřejnění a datum zveřejnění znamená, že od toho data běží 3 měsíční lhůta k podávání námitek proti zápisu OZ.
Pokud je OZ zapsána, tak tam je "Datum zápisu" a v kolonce "Stav řízení" je uvedeno, že jde o "Platný dokument"
MTB
Zveřejnění a datum zveřejnění znamená, že od toho data běží 3 měsíční lhůta k podávání námitek proti zápisu OZ.
Pokud je OZ zapsána, tak tam je "Datum zápisu" a v kolonce "Stav řízení" je uvedeno, že jde o "Platný dokument"
MTB
LK (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:27
Nový
Re: Prace.cz není registrována jako OZ
celé vlákno
Díky, už jsem zase o něco chytřejší. Jestli to takhle půjde dál, budu vědět všechno o všem a stane se ze mně mudrc :-)
Ján Matejka (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:21
Nový
Re: Prace.cz není registrována jako OZ
celé vlákno
Toto jsem psal již výše. Pro grafické označení byla skutečně pouze podána přihláška, známka tedy ještě zapsána není, ale přihlašovací řízení, resp. tří měsíční lhůta pro podávání námitek již běží. Až po této lhůtě může být známka do registru óchranných známek ÚPV zapsána.
S pozdravem
Ján Matejka
S pozdravem
Ján Matejka
David Špinar (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:06
Nový
A další soudní spory budou?
celé vlákno
Už se těším, až se ozvou "reality.cz" a budou požadovat odstranění obsahu z "sreality.cz". Pak přijde "auto.cz" a bude jí vadit "sauto.cz".
A pak by třeba "centrum.cz" mohlo žalovat "fincentrum.cz" a "stavocentrum.cz".
To budou mít na Městském soudě co dělat.
A pak by třeba "centrum.cz" mohlo žalovat "fincentrum.cz" a "stavocentrum.cz".
To budou mít na Městském soudě co dělat.
Niky (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:39
Nový
Re: A další soudní spory budou?
celé vlákno
Spravne :) A web.cz samozrejme zazaluje dobryweb.cz ;-))))
PEPIN (neregistrovaný)
22. 4. 2004 10:16
Nový
Parodienareklamu
celé vlákno
http://www.sweb.cz/parodienareklamu/index.html
Venkovan (neregistrovaný)
22. 4. 2004 13:27
Nový
Bojkot
celé vlákno
Firma LMC by mela byt potichu. Viz jeji davny problem jobpilot.cz versus jobspilot.cz
Takovou drzost, co si tahle firma dovoluje, jsem drahna leta nevidel. Evidentne se boji, ze by nekdo lidem nabidl lepsi sluzby nez oni. Co jineho v tom je?
Sice me jejich diletantsky tvorene stranky nezajimaji (kontrakty nehledam, spise mi volaji), ale presto zahajuji aspon demonstrativni bojkot vsech jejich serveru.
Takovou drzost, co si tahle firma dovoluje, jsem drahna leta nevidel. Evidentne se boji, ze by nekdo lidem nabidl lepsi sluzby nez oni. Co jineho v tom je?
Sice me jejich diletantsky tvorene stranky nezajimaji (kontrakty nehledam, spise mi volaji), ale presto zahajuji aspon demonstrativni bojkot vsech jejich serveru.
Jarda (neregistrovaný)
22. 4. 2004 13:39
Nový
seznam vs. telecom
celé vlákno
mám pocit, že bude-li seznam pokračovat v podobném stylu, začnou lidi proti němu mít podobnou averzi jako vůči telecomu. Připouštím ale, že to nic nezmění na tom, že na něj (i na jeho služby) budou lidi chodit.
Situace je stejná jako u boje klasických malých krámků a velkých hypermarketů. Zákazníci nadávaj, že hypermarkety zlikvidují jejich malé oblíbené krámky v centru města. Píšou petice, nadávají, pořádají protestní akce. Stejně nic nezmůžou. A za pár týdnů je můžete potkat v marketu s nákupním košíkem jak se prodírají davem dalších protestujících :-)
Mám strach, aby se český internet brzy nestal Sinternet. Nejde tu totiž o blbou doménu sprace.cz, jde tu o postupnou "seznamovitost" internetu
P.S.: Seznam samozřejmě chápu, být v jeho managementu, už by služba sprace.cz běžela nejmíň dva roky :-) Vždyť je to ohromný byznys a seznam by byl sám proti sobě, kdyby svůj ohromný potenciál návštěvníků nevyužil :-)
Situace je stejná jako u boje klasických malých krámků a velkých hypermarketů. Zákazníci nadávaj, že hypermarkety zlikvidují jejich malé oblíbené krámky v centru města. Píšou petice, nadávají, pořádají protestní akce. Stejně nic nezmůžou. A za pár týdnů je můžete potkat v marketu s nákupním košíkem jak se prodírají davem dalších protestujících :-)
Mám strach, aby se český internet brzy nestal Sinternet. Nejde tu totiž o blbou doménu sprace.cz, jde tu o postupnou "seznamovitost" internetu
P.S.: Seznam samozřejmě chápu, být v jeho managementu, už by služba sprace.cz běžela nejmíň dva roky :-) Vždyť je to ohromný byznys a seznam by byl sám proti sobě, kdyby svůj ohromný potenciál návštěvníků nevyužil :-)
Venkovan (neregistrovaný)
22. 4. 2004 14:21
Nový
Re: seznam vs. telecom
celé vlákno
Seznam nemam rad, jak lze hrave zjistit z historie mych prispevku, ovsem v tomto konkretnim pripade je situace stejna jako napr. s gmail.com (Google mail).
Seznam ma plne pravo provozovat sprace.cz. Chtel bych videt posudek "soudniho znalce", ktery by si dovolil tvrdit opak. Bud by nebyl soudny nebo by nebyl znalec.
Seznam ma plne pravo provozovat sprace.cz. Chtel bych videt posudek "soudniho znalce", ktery by si dovolil tvrdit opak. Bud by nebyl soudny nebo by nebyl znalec.
Jarda (neregistrovaný)
22. 4. 2004 16:32
Nový
Re: seznam vs. telecom
celé vlákno
souhlasím s vámi, ale neřeším tu problém opravněnosti používat doménu sprace.cz. Předpokládám, že LMC nejde o to, že seznam bude používat tuto doménu. Myslím, že jim jde o to, že jim vyrostl velký konkurent, který by jim mohl hodně ukousnout z jejich koláče. Spíš mi začíná čím dál tím víc vadit, že to tu vypadá na vládu jedné strany (portálu). Jen doufám, že se LMC udrží a ostatní podobné weby nabízející pracovní příležitosti taky. Monopol není dobrá věc.
Venkovan (neregistrovaný)
22. 4. 2004 17:36
Nový
Re: seznam vs. telecom
celé vlákno
Doufam, ze se vzdy udrzi ten lepsi. LMC zatim jen predvedlo, ze se bat umi. Take predvedlo, ze na nej ma platit jiny metr (kauza s jobspilot.cz). To vskutku neni maly server, kteremu je vhodne prat stesti i silu v boji s Goliasem.
Naopak, at LMC dojede na stejne praktiky, ktere pouziva sam!
Naopak, at LMC dojede na stejne praktiky, ktere pouziva sam!
pilot (neregistrovaný)
22. 4. 2004 16:38
Nový
Parazitovani na znacce, na dobrem jmenu?
celé vlákno
Vetsina civilizovanych zemi zasadne neregistruje ochranne znamky na obecna jmena, jako je napriklad Prace, Job, Jobs a pod..
Ponekud krkolomne slovo (diky bp vedle sebe) "jobpilot" je mezinarodne radne registrovanou ochrannou znackou. Presto jiz patym rokem a beztrestne ma jeho mutaci jobspilot.cz na sebe registrovan zastupce spolecnosti LMC, ktera nyni bojuje proti domene Sprace. Je to docela komicke...
Pomalu aby se ted nekdo bal spustit neskodnou-laskovnou kampan "S prace nebo Z prace? Samozrejme Z prace! www.zprace.cz" .... ;-)
Ponekud krkolomne slovo (diky bp vedle sebe) "jobpilot" je mezinarodne radne registrovanou ochrannou znackou. Presto jiz patym rokem a beztrestne ma jeho mutaci jobspilot.cz na sebe registrovan zastupce spolecnosti LMC, ktera nyni bojuje proti domene Sprace. Je to docela komicke...
Pomalu aby se ted nekdo bal spustit neskodnou-laskovnou kampan "S prace nebo Z prace? Samozrejme Z prace! www.zprace.cz" .... ;-)
nishkam (neregistrovaný)
22. 4. 2004 16:47
Nový
Re: Parazitovani na znacce, na dobrem jmenu?
celé vlákno
>> Vetsina civilizovanych zemi zasadne neregistruje ochranne znamky na obecna jmena, jako je napriklad Prace, Job, Jobs a pod..
jako treba apple nebo windows. :)
jako treba apple nebo windows. :)
MTB (neregistrovaný)
22. 4. 2004 18:35
Nový
Re: Parazitovani na znacce, na dobrem jmenu?
celé vlákno
No, "apple" pro pocitace nebo "windows" pro software je preci neco uplne jineho, nez "prace" pro zprostredkovavani prace, neni-liz pravda?
Obecnost (nezpusobilsot rozlisovat) je vzdy zkoumana s ohledem na to, pro jake vyrobky ci sluzby se ma takovy pojem zapsat jako ochranna znamka.
MTB
Obecnost (nezpusobilsot rozlisovat) je vzdy zkoumana s ohledem na to, pro jake vyrobky ci sluzby se ma takovy pojem zapsat jako ochranna znamka.
MTB
PZ (neregistrovaný)
22. 4. 2004 19:42
Nový
Re: Parazitovani na znacce, na dobrem jmenu?
celé vlákno
Vzhledem k tomu, ze je "Windows" znamkou pro OS pouzivajici system oken, ten rozdil neni tak velky jak tvrdite. Stejne nazornym prikladem je textovy editor Word (predpokladam, ze take znamkovany).
Vase tvrzeni stoji trochu na vode, a formulace "v civilizovanych zemich" je sama o sobe trochu ujeta a podsouvajici nam jakousi necivilizovanost (v tom pripade si laskave uvedomte, ze patrite mezi nas Krovaky).
P.S.: Byla-li podana zadost na zapis znamky Prace.cz jako graficke OZ, nema s domenou sprace.cz vubec co do cineni. Nikdo z nas nevypisuje ve svem prohlizeci URL stetcem. A od obecneho slova "prace" znamku odlisuje prave ono graficke pojeti.
Vase tvrzeni stoji trochu na vode, a formulace "v civilizovanych zemich" je sama o sobe trochu ujeta a podsouvajici nam jakousi necivilizovanost (v tom pripade si laskave uvedomte, ze patrite mezi nas Krovaky).
P.S.: Byla-li podana zadost na zapis znamky Prace.cz jako graficke OZ, nema s domenou sprace.cz vubec co do cineni. Nikdo z nas nevypisuje ve svem prohlizeci URL stetcem. A od obecneho slova "prace" znamku odlisuje prave ono graficke pojeti.
PetrX (neregistrovaný)
22. 4. 2004 18:19
Nový
Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Pokud si LMC zaregistrovala 16. května 2003 ochrannou známku prace.cz a Seznam si 6. listopadu 2002 zaregistroval domenove jmeno sprace.cz vidim zde rozdil nekolika mesicu ve prospech Seznamu.
Podle me je prece dulezite datum kdy je platne registrovana ochranna znamka ne ? Pokud si zaregistruju jakkoukoliv domenu v souladu se zakonem na ochranu obchodnich znamek (coz Seznam udelal), melo by vse byt v poradku ne ? V konecnem dusledku mi neni zcela jasne o jaky pravni ramec se LMC opira.
Jinak jednoznacne fandim Seznamu - myslim, ze je to celkem evidentni.
Podle me je prece dulezite datum kdy je platne registrovana ochranna znamka ne ? Pokud si zaregistruju jakkoukoliv domenu v souladu se zakonem na ochranu obchodnich znamek (coz Seznam udelal), melo by vse byt v poradku ne ? V konecnem dusledku mi neni zcela jasne o jaky pravni ramec se LMC opira.
Jinak jednoznacne fandim Seznamu - myslim, ze je to celkem evidentni.
Dajána (neregistrovaný)
24. 4. 2004 12:42
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
he, he, he -
z právního hlediska je chráněnou známkou "práce.cz".
Seznam šlápl do hovna, protože "sprace.cz" je viditelně záměnitelné a může tak oprávněně docháze k naplnění domněnky, že seznam parazituje na obsahu, pověsti, jménu ...., služby "prace.cz"
To, že měli zaregistrovanou doménu dřivě, nehraje roli.
Domnívám se, že seznam "měl a má možnost" vše genericky obejít.
například :
práce = prace.seznam.cz
weby = weby.seznam.cz
telef = mobil.seznam.cz
.............................
ten fakt, že seznam tuto generickou možnost nevyužívá a používá spojení blízká až podobná spojením registrovaným tak vytváří domněnku o tom, že seznam je parazit.
Stejně jako mnohé jiné firmy.
A je to - poserte se fanynky seznamácký.
z právního hlediska je chráněnou známkou "práce.cz".
Seznam šlápl do hovna, protože "sprace.cz" je viditelně záměnitelné a může tak oprávněně docháze k naplnění domněnky, že seznam parazituje na obsahu, pověsti, jménu ...., služby "prace.cz"
To, že měli zaregistrovanou doménu dřivě, nehraje roli.
Domnívám se, že seznam "měl a má možnost" vše genericky obejít.
například :
práce = prace.seznam.cz
weby = weby.seznam.cz
telef = mobil.seznam.cz
.............................
ten fakt, že seznam tuto generickou možnost nevyužívá a používá spojení blízká až podobná spojením registrovaným tak vytváří domněnku o tom, že seznam je parazit.
Stejně jako mnohé jiné firmy.
A je to - poserte se fanynky seznamácký.
mates (neregistrovaný)
25. 4. 2004 3:17
Nový
Re: Nech%-1pu, pros%-1m vysv%-1tlit !
celé vlákno
To co pises je jen tvuj nevyznamny nazor. LMC trpi asi schizofrenii - causa s jobpilotem. Podle me by cesky soudy mely fachat rychlejc a tyhle levacky firmy naucit ferovemu podnikani.
PetrX (neregistrovaný)
26. 4. 2004 11:02
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Nesmysl, nemůžeš parazitovat na obecném pojmu. Můžeš parazitovat na registrované obchodní značce a tu má prace.cz registrovanou později než proběhla registrace domény sprace.cz
Navíc prace.cz nemá žádné zákonné právo si nárokovat tento obecný pojem ve svůj prospěch. Stejně tak by poté mohla napadnout domény typu MojePrace.cz,APrace.cz,BPrace.cz a v podstatě nekonečno kombinací. Jediný co si může nárokovat je jejich graf. logo, apod. To je celkem zřejmé.
Závěr:
Doména sprace.cz byla registrována dříve než obchodní známka prace.cz a tudíž má právo "prvního uživatele" - to jsem si nevymyslel, to je terminus technicus přímo od úřadu, který registraci zabezpečuje.
Chápu, že prace.cz bude mít milion objektivních důvodů si myslet, že je v právu, ale podle selského rozumu prostě není. Navíc mám zkušenost z podobných případů, že soud s největší pravděpodobností bude na straně Seznamu, prostě protože problematice nerozumí a rozumět nechce. Ale uvidíme.
Souhlasím s tím, že ze strany prace.cz je to značně neférové a jak tady někdo psal, snad i levicové.
Navíc prace.cz nemá žádné zákonné právo si nárokovat tento obecný pojem ve svůj prospěch. Stejně tak by poté mohla napadnout domény typu MojePrace.cz,APrace.cz,BPrace.cz a v podstatě nekonečno kombinací. Jediný co si může nárokovat je jejich graf. logo, apod. To je celkem zřejmé.
Závěr:
Doména sprace.cz byla registrována dříve než obchodní známka prace.cz a tudíž má právo "prvního uživatele" - to jsem si nevymyslel, to je terminus technicus přímo od úřadu, který registraci zabezpečuje.
Chápu, že prace.cz bude mít milion objektivních důvodů si myslet, že je v právu, ale podle selského rozumu prostě není. Navíc mám zkušenost z podobných případů, že soud s největší pravděpodobností bude na straně Seznamu, prostě protože problematice nerozumí a rozumět nechce. Ale uvidíme.
Souhlasím s tím, že ze strany prace.cz je to značně neférové a jak tady někdo psal, snad i levicové.
ToM (neregistrovaný)
26. 4. 2004 13:44
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Davate dohromady hrusky s jabkama. sprace.cz neni registrovana OZ.
V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana OZ a to prace.cz. A o porusovani prav souvisejici s vlastnictvim teto OZ prave jde.
LMC se jen domaha prav, ktera ji zakon zabezpecuje.
A ja nechapu ty vymyte mozky, ktere urazi snahu dodrzovat zakon.
V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana OZ a to prace.cz. A o porusovani prav souvisejici s vlastnictvim teto OZ prave jde.
LMC se jen domaha prav, ktera ji zakon zabezpecuje.
A ja nechapu ty vymyte mozky, ktere urazi snahu dodrzovat zakon.
PetrX (neregistrovaný)
26. 4. 2004 18:02
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
> Davate dohromady hrusky s jabkama. sprace.cz neni registrovana OZ
To ale nikdo netvrdi.
> V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana OZ a to prace.cz
To je sice hezky, ale za prve je to graficka registrovana znamka a za druhy ma sprace.cz pravo prvniho uzivatele. Temer totozny spor jsem jiz resil a primo od uradu prumysloveho vlastnictvi vim, ze narok LMC je v tomto pripade neopodstatneny. Ovsem je samozrejme ve hvezdach jak se k tomu postavi soud.
> LMC se jen domaha prav, ktera ji zakon zabezpecuje.
Spravne bych to napsal: LMC se domaha prava o kterem si mysli, ze ho zakon zabezpecuje.
> A ja nechapu ty vymyte mozky, ktere urazi snahu dodrzovat zakon.
V tom s tebou souhlasim :-)))
To ale nikdo netvrdi.
> V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana OZ a to prace.cz
To je sice hezky, ale za prve je to graficka registrovana znamka a za druhy ma sprace.cz pravo prvniho uzivatele. Temer totozny spor jsem jiz resil a primo od uradu prumysloveho vlastnictvi vim, ze narok LMC je v tomto pripade neopodstatneny. Ovsem je samozrejme ve hvezdach jak se k tomu postavi soud.
> LMC se jen domaha prav, ktera ji zakon zabezpecuje.
Spravne bych to napsal: LMC se domaha prava o kterem si mysli, ze ho zakon zabezpecuje.
> A ja nechapu ty vymyte mozky, ktere urazi snahu dodrzovat zakon.
V tom s tebou souhlasim :-)))
Ivan Mastalka (neregistrovaný)
27. 4. 2004 0:50
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Ja tady porad nenachazim souvislost s tou ochrannou znamkou (resp. nevim proc ji tam hledate). Problem asi bude v tom, ze pan Zeman uvedl v clanku informaci, ze LMC ochrannou znamku na prace.cz (slovni graficka) ma, ale uz neuvedl, zda se touto znamkou ohani v navrhu na predbezne opatreni.
Prestoze neni k dispozici cely text toho predbezka, ani toho navrhu, proste jsou tu jen 4 vety vytrzene z kontextu, muj dojem je, ze jde spis o spor nekalosoutezni v ramci ObchodZ, a tam LMC vubec nejakou ochrannou znamku nepotrebuje (tudiz je celkem jedno od kdy ji maji a jakou).
Dulezite je, ze LMC je drzitelem domeny prace.cz, a to od 25.10.1999 (Seznam ma sprace.cz az od 6.11.2002) a priblizne od roku 1999/2000 tam provozuje "pracovni" portal (viz. www.archive.org). Dulezite take je, ze zde ted existuji internetove portaly poskytujici stejne/velmi podobne sluzby na velmi podobnych domenovych jmenech resp. pod velmi podobnym oznacenim. A konecne nejdulezitejsi je, ze Seznam spustil sluzbu, kterou predtim v podstate outsourcoval az davno po vzniku portalu prace.cz (nehlede na fakt, ze LMC bylo zrejme jakymsi quasidodavatelem Seznamu), podle Archive.org prace.seznam.cz ma nejaky obsah az od 2001 (o sprace.cz ani nemluvim).
Podtrzeno a secteno nezavisle na nejake ochranne znamce (o kterou by se samozrejme take mohli hadat), by mohlo IMHO jit o jednani v rozporu s dobrymi mravy, v hospodarske soutezi, zpusobile zpusobit souteziteli ujmu, tedy jednani nekalosoutezni viz. ObchZ §44 a nasledujici.
Je tezke predjimat jak to dopadne, ale na zaklade dosud uverejnenych faktu, by mohl soud dat LMC za pravdu (v cemz nevidim problem).
Prestoze neni k dispozici cely text toho predbezka, ani toho navrhu, proste jsou tu jen 4 vety vytrzene z kontextu, muj dojem je, ze jde spis o spor nekalosoutezni v ramci ObchodZ, a tam LMC vubec nejakou ochrannou znamku nepotrebuje (tudiz je celkem jedno od kdy ji maji a jakou).
Dulezite je, ze LMC je drzitelem domeny prace.cz, a to od 25.10.1999 (Seznam ma sprace.cz az od 6.11.2002) a priblizne od roku 1999/2000 tam provozuje "pracovni" portal (viz. www.archive.org). Dulezite take je, ze zde ted existuji internetove portaly poskytujici stejne/velmi podobne sluzby na velmi podobnych domenovych jmenech resp. pod velmi podobnym oznacenim. A konecne nejdulezitejsi je, ze Seznam spustil sluzbu, kterou predtim v podstate outsourcoval az davno po vzniku portalu prace.cz (nehlede na fakt, ze LMC bylo zrejme jakymsi quasidodavatelem Seznamu), podle Archive.org prace.seznam.cz ma nejaky obsah az od 2001 (o sprace.cz ani nemluvim).
Podtrzeno a secteno nezavisle na nejake ochranne znamce (o kterou by se samozrejme take mohli hadat), by mohlo IMHO jit o jednani v rozporu s dobrymi mravy, v hospodarske soutezi, zpusobile zpusobit souteziteli ujmu, tedy jednani nekalosoutezni viz. ObchZ §44 a nasledujici.
Je tezke predjimat jak to dopadne, ale na zaklade dosud uverejnenych faktu, by mohl soud dat LMC za pravdu (v cemz nevidim problem).
ToM (neregistrovaný)
27. 4. 2004 9:52
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
> > Davate dohromady hrusky s jabkama. sprace.cz
> > neni registrovana OZ
> To ale nikdo netvrdi.
Ale leckdo tu porovnava datum registrace domeny s datem
prava prednosti OZ.
> > V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana
> > OZ a to prace.cz
> To je sice hezky, ale za prve je to graficka registrovana
> znamka a za druhy ma sprace.cz pravo prvniho uzivatele.
prace.cz je kombinovana OZ. A i kdyby nebyla, tak se stejne
posuzuje zamenitelnost.
pravo prvniho uzivatele? Pokud vim, tak pravne existuje
jen termin pravo prednosti a ten se tyka registrace
ochrannych znamek. Seznam ani nepodal zadost o registraci
sprace.cz => nemuze mit zadne pravo prednosti. (To uz bych
se mohl ohanet i ja argumentem, ze jsem si to vyryl pred
deseti lety do lavicky v parku...)
> Temer totozny spor jsem jiz resil a primo od uradu
> prumysloveho vlastnictvi vim, ze narok LMC je v tomto
> pripade neopodstatneny.
V tomto pripade ale vychazite ze spatnych predpodkladu.
> > neni registrovana OZ
> To ale nikdo netvrdi.
Ale leckdo tu porovnava datum registrace domeny s datem
prava prednosti OZ.
> > V tomto pripade existuje pouze jedina registrovana
> > OZ a to prace.cz
> To je sice hezky, ale za prve je to graficka registrovana
> znamka a za druhy ma sprace.cz pravo prvniho uzivatele.
prace.cz je kombinovana OZ. A i kdyby nebyla, tak se stejne
posuzuje zamenitelnost.
pravo prvniho uzivatele? Pokud vim, tak pravne existuje
jen termin pravo prednosti a ten se tyka registrace
ochrannych znamek. Seznam ani nepodal zadost o registraci
sprace.cz => nemuze mit zadne pravo prednosti. (To uz bych
se mohl ohanet i ja argumentem, ze jsem si to vyryl pred
deseti lety do lavicky v parku...)
> Temer totozny spor jsem jiz resil a primo od uradu
> prumysloveho vlastnictvi vim, ze narok LMC je v tomto
> pripade neopodstatneny.
V tomto pripade ale vychazite ze spatnych predpodkladu.
PetrX (neregistrovaný)
27. 4. 2004 12:07
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Pokud tedy tomu dobre rozumim, Vy rikate, ze LMC tim ze si registrovala domenu prace.cz + kombinovanou OZ prace.cz, ma apriori naveky pravo na vsechny domeny, ktere jsou zamenitelne s domenou prace.cz ???
Jestli je tady neco v rozporu s obchodnim pravem tak to snad muze byt jenom tento neopodstatneny narok.
Pochopil by to v pripade napr. sgoogle.com,smicrosoft.com, ale proste ta "prace" mi nesedi.
Jestli je tady neco v rozporu s obchodnim pravem tak to snad muze byt jenom tento neopodstatneny narok.
Pochopil by to v pripade napr. sgoogle.com,smicrosoft.com, ale proste ta "prace" mi nesedi.
Lefevr (neregistrovaný)
27. 4. 2004 13:48
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Podle meho existuji dva pohledy na vec:
a) lze provozovat ZAMENITELNE domeny (brandy) se STEJNYM (podobnym) obsahem dvemi konkurujicicmi si subjekty. Z toho vyplyva ze spor se nemuze tykat pripadu centrum.cz / fincentrum.cz nebo prace.cz vs seznamprace.cz. Jde tedy o:
- sgoogle.cz / google.cz
- swindows.cz / windows.cz
- snike.cz / nike.cz
- slupa.cz / lupa.cz
- sreality.cz / reality.cz
- sprace.cz / prace.cz
...
...
b) nelze provozovat domeny uvedene v a)
Fakt nevim, co bych si osobne vybral :-)) protoze u obou pripadu je dulezita MIRA! Osobne jsem nazoru, ze to seznam s tema brandama (domenama) trochu prehnal.
a) lze provozovat ZAMENITELNE domeny (brandy) se STEJNYM (podobnym) obsahem dvemi konkurujicicmi si subjekty. Z toho vyplyva ze spor se nemuze tykat pripadu centrum.cz / fincentrum.cz nebo prace.cz vs seznamprace.cz. Jde tedy o:
- sgoogle.cz / google.cz
- swindows.cz / windows.cz
- snike.cz / nike.cz
- slupa.cz / lupa.cz
- sreality.cz / reality.cz
- sprace.cz / prace.cz
...
...
b) nelze provozovat domeny uvedene v a)
Fakt nevim, co bych si osobne vybral :-)) protoze u obou pripadu je dulezita MIRA! Osobne jsem nazoru, ze to seznam s tema brandama (domenama) trochu prehnal.
ToM (neregistrovaný)
27. 4. 2004 18:25
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
> Pokud tedy tomu dobre rozumim, Vy rikate, ze LMC tim ze si
> registrovala domenu prace.cz + kombinovanou OZ prace.cz, ma
> apriori naveky pravo na vsechny domeny, ktere jsou
> zamenitelne s domenou prace.cz ???
Nikoli. Na zamenitelne domeny pravo nema (pravo nema dokonce
na zadnou domenu z titulu vlastnika OZ). Seznam muze dal
vlastnit domenu sprace.cz a dokonce na ni muze provozovat
svoje sluzby. Ale rozhodne ne ze stejne kategorie, pro jake
je registrovana OZ prace.cz (coz muze byt zrovna u takoveho
slova ale docela problem - ikdyz zname HELLO napoje, ze...)
> Pochopil by to v pripade napr. sgoogle.com,smicrosoft.com,
> ale proste ta "prace" mi nesedi.
Registrovat lze i obecna slova. Musi vsak v kontextu
registrovanych kategorii mit rozlisovaci schopnost.
Tzn. nelze registrovat slovo "okno" napr. pro vyrobu oken
(presna zneni tech kategorii nemam bohuzel v hlave). Ale
lze ho registrovat pro software vyrobky.
Ostatne kdokoli vcetne Seznamu se proti registraci prace.cz
mohl do 14.4.2004 ohradit. Zakon k tomu dava prilezitost, ale Seznam to pravdepodobne podcenil.
Na druhou stranu verite, ze Seznam by nenapadl napriklad
domenu eseznam.cz nebo iseznam.cz se zamenitelnymi sluzbami?
Mel by na to plne pravo.
Jednou z funci principu OZ je ochrana nejen majitele OZ,
ale take jeho zakazniku (Adidas, Adidos, atd...)
> registrovala domenu prace.cz + kombinovanou OZ prace.cz, ma
> apriori naveky pravo na vsechny domeny, ktere jsou
> zamenitelne s domenou prace.cz ???
Nikoli. Na zamenitelne domeny pravo nema (pravo nema dokonce
na zadnou domenu z titulu vlastnika OZ). Seznam muze dal
vlastnit domenu sprace.cz a dokonce na ni muze provozovat
svoje sluzby. Ale rozhodne ne ze stejne kategorie, pro jake
je registrovana OZ prace.cz (coz muze byt zrovna u takoveho
slova ale docela problem - ikdyz zname HELLO napoje, ze...)
> Pochopil by to v pripade napr. sgoogle.com,smicrosoft.com,
> ale proste ta "prace" mi nesedi.
Registrovat lze i obecna slova. Musi vsak v kontextu
registrovanych kategorii mit rozlisovaci schopnost.
Tzn. nelze registrovat slovo "okno" napr. pro vyrobu oken
(presna zneni tech kategorii nemam bohuzel v hlave). Ale
lze ho registrovat pro software vyrobky.
Ostatne kdokoli vcetne Seznamu se proti registraci prace.cz
mohl do 14.4.2004 ohradit. Zakon k tomu dava prilezitost, ale Seznam to pravdepodobne podcenil.
Na druhou stranu verite, ze Seznam by nenapadl napriklad
domenu eseznam.cz nebo iseznam.cz se zamenitelnymi sluzbami?
Mel by na to plne pravo.
Jednou z funci principu OZ je ochrana nejen majitele OZ,
ale take jeho zakazniku (Adidas, Adidos, atd...)
PetrX (neregistrovaný)
27. 4. 2004 19:04
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Takze, kdyz to shrnu, rikate toto:
Tim, ze LMC si zaregistrovala domenu prace.cz + kobinovanou ochrannou znamku, nemuze nikdo jiny na ceskem internetu v domenovem jmene (rozumneno lehce zamenitelnem) uzit slovo "prace" a provozovat konkurencni sluzbu ?
Pokud ano, z ceho tak vychazite ?
Tim, ze LMC si zaregistrovala domenu prace.cz + kobinovanou ochrannou znamku, nemuze nikdo jiny na ceskem internetu v domenovem jmene (rozumneno lehce zamenitelnem) uzit slovo "prace" a provozovat konkurencni sluzbu ?
Pokud ano, z ceho tak vychazite ?
Ivan Mastalka (neregistrovaný)
27. 4. 2004 19:55
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Podle textu usneseni soudu se LMC nedovolava ochrany OZ, sice je tam OZ zminena, ale ne jako duvod pro vydani pred.opatreni.
Cele je to o nekale soutezi podle ObchodZ a s tim nema ochranna znamka zadne docineni (je celkem jedno jestli ji maji ci ne), stoji to na tom, co jsem uvedl o prispevek vyse.
Cele je to o nekale soutezi podle ObchodZ a s tim nema ochranna znamka zadne docineni (je celkem jedno jestli ji maji ci ne), stoji to na tom, co jsem uvedl o prispevek vyse.
Petr S. (neregistrovaný)
28. 4. 2004 11:51
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Bude tedy už navěky zakázáno inzerovat českou práci jinde, než v doméně PRACE.CZ ??? (Teda kromě nezaměnitelných domén, jako je třeba rwe15b9d4546.cz) Že by příspěvek soudů k přehlednosti netu?
ToM (neregistrovaný)
28. 4. 2004 12:28
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Pokud by se proces tykal poruseni prav k OZ, coz jak tu nekdo
uvedl se v tuto chvili _nejedna_ tak:
Seznam muze v procesu uvest, ze OZ nema v kontextu nabidek
prace dostatecny rozlisovaci vyznam. Soud by pak mohl nejakym
procesem (nevim presne jakym) omezit platnost OZ prace.cz.
uvedl se v tuto chvili _nejedna_ tak:
Seznam muze v procesu uvest, ze OZ nema v kontextu nabidek
prace dostatecny rozlisovaci vyznam. Soud by pak mohl nejakym
procesem (nevim presne jakym) omezit platnost OZ prace.cz.
PetrX (neregistrovaný)
28. 4. 2004 13:28
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Mám podobný názor.
Když se vžijete do pozice LMC, tak jim třeba i rozumím. Oni si myslí, že si registrovali "geniální" doménu prace.cz a že prostě nikdo jiný jim nesmí konkurovat. Toto "rozhořčení" i chápu. Seznam je ve své podstatě "utřel" tím, že si registroval stejně "geniální" sprace.cz
Ovšem to je prostě konkurenční boj, nemůžou si jednodušše říct, že vše co bude mít v doméně název "prace" a bude dělat v tomto oboru (co jiného taky) tak ho hned krouhnou.
Když se vžijete do pozice LMC, tak jim třeba i rozumím. Oni si myslí, že si registrovali "geniální" doménu prace.cz a že prostě nikdo jiný jim nesmí konkurovat. Toto "rozhořčení" i chápu. Seznam je ve své podstatě "utřel" tím, že si registroval stejně "geniální" sprace.cz
Ovšem to je prostě konkurenční boj, nemůžou si jednodušše říct, že vše co bude mít v doméně název "prace" a bude dělat v tomto oboru (co jiného taky) tak ho hned krouhnou.
ToM (neregistrovaný)
28. 4. 2004 14:30
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Vy neznate roury s nazvem PRACE? Obcas jsou videt v televizi. :-)
ToM (neregistrovaný)
28. 4. 2004 12:05
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
> Tim, ze LMC si zaregistrovala domenu prace.cz + kobinovanou
> ochrannou znamku, nemuze nikdo jiny na ceskem internetu v
> domenovem jmene (rozumneno lehce zamenitelnem) uzit slovo
> "prace" a provozovat konkurencni sluzbu ?
To neni omezeno na Internet. Je zde pouze regionalni omezeni.
OZ se registruji na regiony. (V tom je trochu s internetovymi
domenami problem, ale je zbytecne to zde rozebirat.)
Trestni zakon par.150:
Porušování práv k ochranné známce, obchodnímu jménu
a chráněnému označení původu
(1) Kdo doveze, vyveze nebo uvede do oběhu výrobky nebo
služby neoprávněně označované ochrannou známkou, k níž přísluší
výhradní právo jinému, nebo známkou snadno s ní zaměnitelnou, bude
potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem
nebo propadnutím věci.
(2) Stejně bude potrestán, kdo pro dosažení hospodářského
prospěchu
a) neoprávněně užívá obchodní jméno nebo jakékoliv označení s
ním zaměnitelné, nebo
b) uvede do oběhu výrobky neoprávněně opatřené označením původu,
k němuž přísluší výhradní právo jinému, nebo označením původu
snadno s ním zaměnitelným.
> ochrannou znamku, nemuze nikdo jiny na ceskem internetu v
> domenovem jmene (rozumneno lehce zamenitelnem) uzit slovo
> "prace" a provozovat konkurencni sluzbu ?
To neni omezeno na Internet. Je zde pouze regionalni omezeni.
OZ se registruji na regiony. (V tom je trochu s internetovymi
domenami problem, ale je zbytecne to zde rozebirat.)
Trestni zakon par.150:
Porušování práv k ochranné známce, obchodnímu jménu
a chráněnému označení původu
(1) Kdo doveze, vyveze nebo uvede do oběhu výrobky nebo
služby neoprávněně označované ochrannou známkou, k níž přísluší
výhradní právo jinému, nebo známkou snadno s ní zaměnitelnou, bude
potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem
nebo propadnutím věci.
(2) Stejně bude potrestán, kdo pro dosažení hospodářského
prospěchu
a) neoprávněně užívá obchodní jméno nebo jakékoliv označení s
ním zaměnitelné, nebo
b) uvede do oběhu výrobky neoprávněně opatřené označením původu,
k němuž přísluší výhradní právo jinému, nebo označením původu
snadno s ním zaměnitelným.
Martin (neregistrovaný)
26. 4. 2004 13:52
Nový
Re: Nechápu, prosím vysvětlit !
celé vlákno
Spravne. Je to PARAZITOVANI ze strany seznamu.
Stejny problem mozna nekdy vznikne na reality a auto. Divim se, ze jeste nebyla zaloba.
Nic proti Seznamu, ale take by se mu nelibilo, kdy si nekdo na domene, treba nahodou sseznam.cz zalozil svuj maly portal. Seznam akroat setril, tam kde se nema. Ale vyplatilo se mu to. Mluvi se o tom. A negativni reklama je take reklama a zadarmo.
Cau
Stejny problem mozna nekdy vznikne na reality a auto. Divim se, ze jeste nebyla zaloba.
Nic proti Seznamu, ale take by se mu nelibilo, kdy si nekdo na domene, treba nahodou sseznam.cz zalozil svuj maly portal. Seznam akroat setril, tam kde se nema. Ale vyplatilo se mu to. Mluvi se o tom. A negativni reklama je take reklama a zadarmo.
Cau
keni (neregistrovaný)
24. 4. 2004 15:20
Nový
A co si zaregistrovat x.cz
celé vlákno
A co si zaregistrovat vsech 128 asci znaku a k tomu .cz Pak bych podle tohoto rozhodnuti mohl vybirat za vsechny ceske domeny. Pak jetse pridam .com a postupne predcim Gatese.
Kdo poskytne zakladni kapital ???Pojedem napul.
Kdo poskytne zakladni kapital ???Pojedem napul.