Hlavní navigace

Seznam otevírá část dat svých služeb. Přichází Reporter

Autor: Jan Sedlák
Jan Beránek

Portál chce posunout povědomí o tom, jak se chovají uživatelé na českém internetu. Zveřejní tak některá data ze svých vybraných služeb.

Seznam nechává nahlédnout pod svou datovou pokličku. Reporter třeba prozradí, jaká auta považují Češi za vzájemně nahraditelná, nebo jaká turistická místa patří v daném období k nejčastěji zobrazovaným. 

„Chceme se začít datově otevírat. Máme služby, které jsou lídry ve svých oborech, a můžeme si díky tomu dovolit tvrdit, jak se daná odvětví vyvíjí, respektive, co v nich Čechy zajímá. Jsou to data, která na trhu chybí. Naše data tak mohou pomoci autobazarům či e-shopu lépe se zorientovat v tom, co Čechy zajímá a podle toho případně vylepšit své podnikání. Ostatním mohou třeba jen ukázat, o jaká turistická místa se Češi v posledním týdnu zajímali,“ tvrdí šéf analytického oddělení v Seznamu Michal Buzek.

Některá data je možné dohledat i zpětně z loňského roku. Data do Reportera přibývají denně z interních měření ve firmě. U jednotlivých reportů se přepočítávají vždy až v okamžiku zadání konkrétních požadovaných parametrů a filtrů.

Tip Content Kortanová

K dispozici jsou přehledy ze služeb Sreality.cz, Sauto.cz a Mapy.cz. K dispozici budou i informace o tom, jaké kategorie na Zboží.cz momentálně nejvíce rostou, a aktuální hity vyhledávání. 

Do veřejných reportů se ale dostávají jen vybraná data, která mají být primárně užitečná pro inzerenty v daných oborech. „Protože se jedná o betu, nabízíme zatím základní data jen z některých vybraných služeb. Rozhodně se nebojíme data doplňovat. Nyní si chceme ověřit, jaký je o podobná data zájem a postupně můžeme na základě poptávky další pohledy doplňovat,“ dodává Buzek.

Našli jste v článku chybu?