Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku Seznam pouští na apríla nové Firmy.cz do ostrého provozu od Radek - Ty telefony skutečně zmizely. Taky mě chybí, možnost...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 4. 2014 21:00

    Radek (neregistrovaný)

    Ty telefony skutečně zmizely. Taky mě chybí, možnost přidat více kontaktních informací. Dovolat se na recepci je někdy zbytečně zdlouhavé.

    Jinak peníze zpět nikdo chtít nemůže. Nové Firmy.cz jsou zdarma, tedy až na bidování na pozice ve výpisech na kw.

  • 2. 4. 2014 6:52

    pb. (neregistrovaný)

    Nikdo nemůže chtít zpátky peníze? No, já jsem tušil, že to bude mít nějaký háček, že si najdou nějakou cestu, jak se z toho vyzout.

  • 2. 4. 2014 19:40

    brudracz (neregistrovaný)

    Ono kdo nechce bidovat, tak ta zbývající zaplacená doba se přepočte na kredit a funguje to stejně, tedy pokud nikdo nic nezmění, tak má místo 10Kč/den nastaveno např. 2,54 Kč - viděl jsem to tak u několika lidí. Dříve se neřešily pevně pozice, tedy nebyla za roční zápis garance, proto nemusí firmy nic vracet.

    Já jsem naopak spokojený, malý člověk získá za méně peněz či zdarma o něco více, naopak velcí hráči zde mohou utratit více a ovlivnit s jistotou svou pozici, což dříve moc nešlo.

  • 1. 4. 2014 19:44

    pb. (neregistrovaný)

    Na nové firmy.cz už jsem zvědavý pár měsíců. Protože vyvíjím distribuované CRM, které dokáže využívat interaktivně web firmy.cz pro jednoduchý import dat, mám stránky firmy.cz prozkoumané i zevnitř. Jako vývojáři se mi starý kód stránek velice líbil. Zkoušel jsem lehce prohledat internet a najít podobné katalogy v některých okolních zemích (slovensko, rusko) a byl jsem překvapen - seznam dokázal asi jako jediný vytvořit špičkově přehlednou a kompletní stránku o konkrétní firmě.

    Původní stránky byly vevnitř velmi dobře strukturované, každý prvek měl vlastní, unikatní ID. Strojově se takové stránky zpracovávaly velmi dobře.

    Jak z tohoto pohledu vypadají nové stránky? Katastrofálně. Autor si někde přečetl, že tabulka je zlo, že v css by měly být informace o tom, jak se stránka zobrazuje. Potud snad správně, ale konkrétní html kód v provedení firem.cz se zvrhnul tak, že v kódu se dočtete pouze JAK se má stránka zobrazovat, ale informace o tom CO se zobrazuje, se z kódu naprosto vytratila.

    Kód dneska vypadá typicky takto:

    <span class="label"></la­bel><span class="info">777 566 384</span><span class="labelAf­ter">Mobil</span>

    V zásadě, proč ne. Aspoň se nemusím trápit ve svém kódu s css selektory, ale stačí mi počítání na prstech: první značka, druhá značka, třetí značka...

    Uznávám, že ty stránky nejsou určené pro to, aby z nich někdo svým distribuovaným CRM vyzobával informace o firmách. Jak tedy dopadla dostupnost informací pro normálního uživatele? Taky nic moc. Modelová situace: chystám se do krajského města a v obchůdku někde v centru bych rád koupil nějakou blbinu. Na firmy.cz si zjistím telefonní číslo - fajn, otevírací dobu - výborné, gps souřadnice... jakpak zjistím gps souřadnice? V mobilu mám skvělé offline mapy, podle kterých naháním kešky, stačí zadat jenom souřadnice. Ale ty se nedozvím, takže posledního půl kilometru můžu bloudit cízím městem maximálně tak s vytištěným cárem papíru (jsem BFU, souřadnice v odkazu na mapy.cz najít nedokážu).

    Co přinesly nové firmy.cz pro firmy? Nic hezkého. Při práci na CRM jsem používal s oblibou pro ladění stránky firmy ESA logistika. Na této firmě je sympatické to, že měli na firmy.cz kontakty na své jednotlivé pracovníky - dozvěděl jsem se, s kým domluvit kamion, nebo s kým vyřídit palety. Jestli tyto informace sama firma ESA logistika zrušila, pak se musím stránkám firmy.cz omluvit. Ale jestli ne, pak ze stránek zmizely tři čtvrtiny kontaktů, firmy.cz je strčily do míst, kde už tlejí GPS souřadnice a kam se ani Google neodváží, a firmě ESA logistika je taková webová prezentace na houby. Být firmou ESA logistika, tak chci v takovém případě svoje peníze zpátky.

    Ve srovnání s předchozím stavem jsou nové firmy.cz horší.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).