To je jasný, hodnocení bude podle toho kdo kolik u Seznamu proinzeruje ... čím víc zaplatíš tím víc hvězdiček dostaneš ... prostě nové zboží je nanic, žádná novinka co by už na trhu nebyla, nic převratnýho ...
Ale jak dnes uživatel pozná, který z dvou set mini-obchodů se stejnou nabídkou a stejnými popisy zboží je ten pravý? Proč bych si měl z nalezeného seznamu vybrat zrovna "www.super-mobily-se-slevou.cz" a ne "www.mobil-za-kacku-se-zarukou.cz"?
Tím chci říct, že ve zvýrazňování velkých obchodů nevidím problém.
Lidi, kteří se řídí pouze cenou, si stejně zboží seřadí od nejlevnějšího.
A ti ostatní sotva z nabídky poznají že zrovna shop na pozici 583 má super péči o zákazníky a měl by v něm nakoupit spíš než v shopu s pozicí 28.
Nevím jak vy, ale já si nabídky řadím podle ceny. (A pak jdu pomalu nahoru, dokud nenajdu obchod, který není bez kontaktů, zlodějských dodacích podmínek a je schopen zboží vůbec dodat.)
U těch dodacích lhůt je potřeba to brát s rezervou: v tomhle obchody lžou jak když tiskne. Tj. napíšou na skladě, i když zboží nemají, dodací lhůta 2-3 dny znamená jihoamerické maňána, tj. zítra, někdy, nikdy.
Velký znamená lepší? Takže pokud si budete chtít koupit nějaký mobil nebo notebook tak půjdete za 'specialisty' z Electroworldu nebo Datartu protože mají největší obchod a sklad? No já bych raději šel do nějakého menšího, kde je daleko větší pravděpodobnost že se o mě jako klienta pořádně postarají a budou i rozumět nabízenému zboží.
Já osobně vybírám samozřejmě podle ceny a podle jedinečnosti. Pokud vidím pod sebou deset různých shopů které mají naprosto stejné fotky, názvy i popisy zboží (velmi často včetně všech překlepů), tak nejspíš nerozkliknu ani jeden. Pokud provozovatel shopu 'nemá čas' si s nabídkou svého zboží trošku pohrát, tak já nemám čas zabývat se jeho 'jedinečnou' nabídkou.
Nezbývá než souhlasit.... bojím se, že to bude odviset i od proinzerované částky... čili "relevance" založená na pěnězích... Jen aby se seznam po čase nedivil, že víc ztratí, než získá...
Problém je "algoritmus" zvýrazňování... kdo a podle čeho řekne že ten a ten obchod je pro zákazníka zajímavější... velikost to určitě není, a hodně zákazníků, kteří vyzkoušeli již to ví...
Zveřejňování položky "dostupnost" u zbozi je dle mého názoru k ničemu, když seznam.cz není do obchodů připojen úplně online, aby ihned změnil informace. Díky tomu se tam budou zobrazovat nepravdivé informace...
Uvádět dosstupnost je to nejhoší co mohl seznam udělat, protože na tom budou profitovat jen nepoctivý prodejci, kteří již dnes skoro u všeho zboží ve svém obchodě uvádějí že mají vše skladem aby nalákali zákanzíka, který dá raději přednost jejich obchodu než obchodu kde mu pravdivě napíšou do 3 dnů. Tímto se jen prohoubí propast mezi poctivým a podvodným prodejcem. Jak správně zmiňujete, je tato informace pravdivá ujen omezenou dobru a u velmi žádaného zboží, může být pravdivá jen několik hodin a následně po vyprodání bude zboží k dodání třeba za týden a to seznam již nestačí zjistit. Těch nedostatků je tam tolik a přitom šlo naopak tolik opravdu užitečných věcí přidat, že bych za to paní manažerku, která má toto nzboží na starosti z fleku vyrazil.
Co mně tam ale zaráží je položka smlouvy a faktura. Jen se obávám aby se pod tímto neskrývalo placené zvýhodnění zboží za cenu prokliku, na kterém opět vydělají ti velcí co na to budou mít peníze a nějaké relevance výsledků padne za oběť penězům, doufám, že se ale v tomto pletu.
Ve mně to především vzbuzuje dojem, že tohle předělání zbozi.seznam.cz bylo uděláno přímo na zakázku pro mall, korunku a kasu. Už jen proto, že je to zavedeno přímo pro prodej elektroniky - e-shop s oblečením těžko získá hvězdičku za odvoz starého spotřebiče.
Hodnocení je značně neprůhledné. Kde se dozvíme kritéria, jaký kousíček z hvězdičky je za vlastní dopravu nebo za možnost nákupu na splátky?
Navíc seznam si sám někde vysosal údaje o obchodech - často jsou chybné, neúplné. A od nich odvíjí i zatím špatně udělené hvězdičky. Než si je e-shopy samy upraví (chybí způsoby platby, dopravy nebo jsou mylně uvedné údaje nutnosti registrace před nákupem) vezme to týdny!
A k té velikosti a větší hvězdičkovosti shopů, které zdaleka nejsou levnější, jen mají více peněz na reklamu (a více peněz pro seznam):
Větší neznamená lepší, ani vlastní skladové zásoby, ani vlastní služby.
#Ten by měl náročným uživatelům viditelně označit zavedené a veliké internetové obchody s vlastní infrastrukturou
A je to správně? Proč by měly být zvýhodňovány obchody s vlastními sklady? Pokud klientovi jasně uvádím že zboží je dodatelné například do týdne a on ho s tím objedná, tak vůbec nezáleží na tom zda mám zboží skladem nebo ho objednám u dodavatele. Je jen můj problím abych měl takového dodavatele, aby slíbené podmínky dodržel. Navíc i 'velké eshopy' mají skladem jen malou část své nabídky a zbytek objedávají.
A zvýrazňovat zavedené obchody? To jako že na začátku bude Mall, Kasa a podobně a až potom se budou krčit další shopy, přestože dokážou třeba poskytnout lepší servis pro klienta i ceny?
Nevím jak ostatním, ale musím říct že se mi ani jeden z těch nápadů vůbec nelíbí. Podle mě to zabije konkurenční boj a pouze zakonzervuje nějaký nastavený stav. Nové firmy nebudou mít moc možnost jak se dostat na dobré pozice, které třeba mají teď. Třeba právě proto, že nemají velký vlastní sklad - což pokud si dobře vzpomínám bylo od začítku uváděna právě jako ohromná výhoda obchodování přes internet :-(