Seznam testuje zobrazování článků konkurence na domovské stránce

Seznam začal na své homepage testovat box s odkazy na články serverů, které nevlastní. Dobročinnost v tom ale nehledejte.

Asi pět procent uživatelů Seznamu se ode dneška má na domovské stránce šanci setkat s novým boxem „Další zajímavé články z českého internetu“. Jde o A/B testování novinky, která na stránku českého portálu přináší odkazy i na články serverů, které nepatří do portfolia Seznamu – například i od konkurence typu iHNED.cz, iDNES.cz, českého Forbesu nebo 100+1 zahraničních zajímavostí.

Podle Seznamu jde o to nabídnout uživatelům další zajímavý obsah. „Naším cílem bylo shromáždit všechny zajímavé a důležité informace na jednom místě,“ vysvětluje důvody na firemním blogu produktový manažer domovské stránky Seznamu Marek Vacek.

Kromě toho tady ovšem existuje ještě jeden důvod. Řada z webů, na které momentálně Seznam v boxu „Z internetu“ odkazuje, totiž používá reklamní systém Sklik, který patří právě Seznamu. A více zobrazení znamená vyšší reklamní příjmy.

Že je přítomnost Skliku v článku jedním z kritérií výběru, na dotaz Lupy potvrdil i Vacek: „Hlavní prioritou je pro nás doporučovat atraktivní obsah. K tomu se přidává jen jedno kritérium a sice to, že odkazovaný článek musí obsahovat Sklik. I když teď v testu ještě existují výjimky z tohoto pravidla.“

Nenáročné čtení

Nový box se zobrazuje ve spodní části stránky, články se řadí chronologicky podle času vydání a vybírá je ručně redakce, která pro tento účel nově vznikla. Ve výchozím stavu se zobrazuje sedm odkazů, jeden z nich je reklamní. Pod boxem je tlačítko Načíst další články.


Autor: Seznam.cz

Pro provozovatele vybraných webů může být novinka dobrou zprávou, protože odkaz na domovské stránce Seznamu může přivést slušnou návštěvnost. A pokud by se někomu nelíbilo, že Seznam používá jeho obsah (byť na něj odkazuje), má podle firmy prostřednictvím kontaktu v patičce požádat o vyřazení z boxu.

Kromě přítomnosti Skliku o zařazení článku do boxu rozhoduje jen jeho atraktivnost pro čtenáře. Podle Seznamu má jít zpočátku hlavně o „nenáročné magazínové čtení“. Pokud budou uživatelé na test reagovat pozitivně, má přijít další rozvoj.

CIF16

„Rádi bychom i zde aplikovali systém automatického doporučování obsahu, který by články vybíral s ohledem na preference daného zařízení. Tím bychom dokázali komukoli, kdo zavítá na naši domovskou stránku, nabídnout unikátní obsah přímo na míru,“ vysvětluje Vacek.

Test nového boxu poběží dva měsíce a zobrazí se 300 tisícům uživatelů. Pokud se osvědčí, chce jej Seznam zapnout všem uživatelům.

4 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 23. 2. 2016 12:55

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »