Hlavní navigace

Seznam zpřísňuje pravidla proti spamu. Bude kontrolovat doménu

15. 1. 2015
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Isifa
Portál začne uživatelům svých freemailových služeb čistit poštu od spamu pomocí přísnějších regulí. Novinka začne fungovat v dubnu.

Jednaaosmdesát milionů zpráv denně letí do schránek freemailu Seznam.cz. Zpráv, které ale posílají reální lidé, je jen zlomek. Čtyři pětiny e-mailů totiž tvoří spam. Firma chce od dubna začít filtrovat příchozí poštu přísněji než dosud a nasazuje kontrolu prostřednictvím technologie DomainKeys Identified Mail (DKIM).

Ta například pomáhá odhalit podvržení adresy odesílatele. To je „trik“, kterého často využívají útočníci rozesílající pravidelné várky zavirovaného spamu – viz Další vlna falešných mailů: potvrzení objednávky z Obchody24.cz.

Nutno podotknout, že standard DKIM už několik let podporuje většina velkých světových poskytovatelů freemailových služeb jako je Yahoo nebo Google

„Platný DKIM se tak stane nutnou, nikoliv však postačující podmínkou k úspěšnému doručení hromadné pošty zasílané do schránek Seznam.cz. Na zprávy s platným digitálním podpisem budou samozřejmě aplikovány další mechanismy antispamové kontroly tak jako doposud,“ tvrdí na blogu firmy produktový manažer firmy David Finger.

BRAND24

Problémy se tak mohou týkat především marketérů, protože e-mailing je stále jednou z nejefektivnějších forem komunikace. Seznam je první provozovatel freemailu, který bude v tuzemsku vyžadovat podpis e-mailů prostřednictvím DKIM povinně. Mailingovým firmám doporučuje i nasazení schvalovacího systému SPF (Sender Policy Framework) nebo svou aplikaci Feedback loop.

A novinky v zabezpečení připravuje i Economia pro schránky portálu na Centrum.cz. „Na letošní rok připravujeme spuštění služby (Feedback Loop) FBL a určitě zvažujeme i možnosti zvýhodnění subjektů, které s námi budou aktivně přes FBL pracovat a budou používat DKIM a další pravidla, pro hromadné rozesílky směrem k uživatelům našich freemailů,“ tvrdí šéf IT firmy Štěpán Burda

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Po klasickém desetiletém novinářském kolečku (on-line, papír, televize) se vrátil zase na web a je mu dobře. Více na LinkedIn.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).