Najdete si lásku v aukci?

Podle tvůrce služby I’m In Like With You je hlavním problémem online seznamek paradoxně jejich jednoduchost. Seznamky obvykle mají formu běžné inzerce, přičemž poslat šablonovitou odpověď stovce lidí je otázkou několika minut. To však vede k tomu, že jsou převážně slečny zavaleny hromadou zpráv, a aby člověk měl vůbec nějakou šanci, že u někoho uspěje, musí jich poslat o to více. Odpovědí na tento problém má být aukční systém seznamování.

David Antoš - karikatura. Autor: Nenad Vitas

Ilustrace: Nenad Vitas

Internetové seznamky navíc podle průzkumů nevyhnutelně odpuzují přitažlivé dívky. Při seznamování v přirozeném prostředí – v metru, v práci, na diskotéce – lidé oslovují podobně atraktivní protějšky. Neplýtvají energií na „balení“ žen a mužů, u kterých nemají sebemenší šanci. Zato na Internetu žádná taková bariéra neexistuje, vedle odpadnutí ostychu to také stojí minimum práce, a jak se říká, za pokus člověk nic nedá. Pro hezké dívky je tak kvalita odpovědí na inzerát mnohem nižší, než by odpovídalo jejich atraktivitě, a volí proto raději jiné způsoby seznámení.

I’m In Like With You se tento oříšek snaží vyřešit pomocí jednoduchého nápadu: namísto inzerátů se jeho prostřednictvím lidé seznamují pomocí her – aukcí. Až do uzavření takové hry spolu uživatelé nemohou nijak komunikovat. Zájemci se pouze předhánějí počtem bodů, které do aukce vsadí. Po vypršení termínu si pak osoba, o kterou se hrálo, vybere z pěti lidí s nejvyšší sázkou, s kým z nich se chce kontaktovat.

Body pro sázení si přitom uživatelé nemohou koupit. Pak by totiž ty nejlepší aukce vyhrávali ti nejbohatší, přičemž smyslem celého systému je něco jiného – prostě jen omezit počet odpovědí a přimět uživatele k hospodárnému zvážení svých možností. Body tak lidé získávají za různé aktivity typu vyplnění osobnostního profilu, odpovědění na řadu otázek, nahrání fotky apod. Je ironií Internetu, že jeho otevřenost a rychlost se pro toto médium stává v mnoha případech obtížně řešitelným problémem. S myšlenkou vytvořit nějakou umělou překážku této bezbřehosti ostatně nepřišla jako první I’m In Like With You. Již před několika lety se objevil – nikdy nerealizovaný – nápad, aby bylo posílání e-mailů zpoplatněno nějakou mizivou částkou, a spamerům rozesílajícím miliardy zpráv se tak přestala jejich práce vyplácet.

CIF16

Ukazuje se tedy, že svoboda a neomezenost Internetu je v řadě případů spíše kontraproduktivní. S tím, jak se řada dalších lidských aktivit postupně přesunuje do digitálního světa, se tento fakt bude projevovat čím dál více.


Glosa původně vyšla 22. července v týdeníku Respekt.

Anketa

Použili jste už někdy služeb internetové seznamky?

Školení e-mail marketingu – pokročilé techniky

  •  
    Jak připravit šablonu moderního e-mailu
  • Jak spustit automatizované kampaně
  • Jak dynamizovat běžnou rozesílku

Detailní informace o školení e-mail marketingu - pokročilé techniky »