Síla weblogů

Minulý týden jsem na weblogu Marigold.cz narazil na zajímavý blogspot s názvem Jak vytvořit navštěvovaný weblog. Zachoval jsem se tak, jak je v podobných situacích mým zvykem, a nabídl jeho pisateli Patricku Zandlovi, zda by jej nechtěl upravit pro Lupu. Dostal jsem následující odpověď: ":-) aby tam někdo napsal, že pořád píšete o weblozích?" Jsou snad weblogy nějaká další "internetová bublina"?

Minulý týden jsem na weblogu Marigold.cz narazil na zajímavý blogspot s názvem Jak vytvořit navštěvovaný weblog. Zachoval jsem se tak, jak je v podobných situacích mým zvykem, a nabídl jeho pisateli Patricku Zandlovi, zda by jej nechtěl upravit pro Lupu. Dostal jsem následující odpověď: „:-) aby tam někdo napsal, že pořád píšete o weblozích?“

Něco na tom skutečně bude. Já sám jsem na toto téma napsal dva, tři články. Minimálně stejně, avšak pravděpodobně mnohem více jich publikoval Martin Kopta a jeden další z pera (bloggera) Adama Javůrka je právě v přípravě. Z weblogů čerpá rovněž dobrá polovina zpráviček…

Není to však pouze Lupa. Již zmíněný Adam Javůrek je autorem článku Blog On v posledním čísle časopisu Živel a dokonce i můj oblíbený magazín Wired se weblogům věnoval v únorovém (The Blogfather's Hit List) a dubnovém (Putting Blogs in Their Place) čísle. Weblogů je zkrátka a dobře najednou všude plno – kdo nebloguje, jako by nebyl.

CIF16

Jak si však vysvětlit tuto míru pozornosti, jíž se weblogům v poslední době všude dostává? Zvláště když podle nejrůznějších průzkumů čtou weblogy v lepším případě jednotky procent uživatelů Internetu? Tím ostatně argumentují i čtenáři v diskusích, když nám píší, že věnujeme přehnanou pozornost nedůležitému fenoménu. Jsou snad weblogy nějaká další „internetová bublina“?

Domnívám se, že nikoli. Pro posouzení důležitosti či nedůležitosti weblogů je podstatné, koho ony jednotky procent zahrnují. Osobně si myslím, že weblogy čtou zejména opinion makers. Skrze ně se informace a myšlenky z weblogů dostávají k podstatně většímu množství lidí, než mohou statistiky a výzkumy postihnout. Proto jsou weblogy tak důležité a vlivné.

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 5. 2004 14:49

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »