Hlavní navigace

Vlákno názorů k článku SIPVZ: 884 milionů vyletělo komínem od Milan Berka - Co jiného se asi dá očekávat? Nic. Kecy...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 21. 7. 2003 7:56

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Co jiného se asi dá očekávat? Nic. Kecy o sqwělé centralizaci státních zakázek a miliardových úsporách z toho, že někdo ( většinou státní Telecom ), centrálně něco dodá ( teda mimo hotelu pro ministra informatiky a telekomunikací) jsou zde již dlouho. Jak to celé bude dopadat bylo zřejmé od počátku.
    Toto nejsou jen jednotlivé kauzy, to je realita tohoto státu.
    Díky tomu v podstatě každá firma, která chce obstát a něco dokázat se musí přizpůsobit tomuto kriminálnímu prostředí, protože jinak prostě nemá šanci.
    Takže závěrem, já ani nikoho neodsuzuji. Je to prostě česká realita a jak nám to poslanci nastavili, tak v tom všichni fungujeme. V centrální Africe prostě konkurenci snědí k obědu, my máme jiná národní specifika....
    NKÚ jenom ukázal, že něco dělá a tím to také celé skončí. Viděl jsem kdysi jednu "akci" NKÚ v praxi, taky to moc důvěry nevzbuzovalo ( ČKD Blansko -> dodnes se nikomu nic nestalo a mají nakradeno požehnaně, ale to je jiná kauza...).
  • 21. 7. 2003 9:51

    Antibolševik (neregistrovaný)
    NKÚ dělá, co mu přísluší. Poslanci, když nepřijdou do práce (přestože z Nerudovky to jde i v bačkorách), tak si žádná áčka navzájem nedávají a cena guláše, která září z plasmy v parlamentní jídelně, je také stále na 1/2 ceny, kterou má hospoda u nás za rohem. Naštěstí čas od času jsou volby a všichni máme možnost ty poslance vyměnit a dopřát gulášek, áčka i bydlení v ubytovně za 1/4 miliardy zase někomu jinému ;o) Také máme jako občané možnost třeba sledovat osobně dění přímo při jednání v PSP a nečučet na interpelace a podobné slovní exhibice a masturbace jen na internetu či v noci na ČT2. No a jak se krásně v podobných prostorách nese pískot, to už jsme mohli slyšet od jedné nejmenované dívky z porcelánu :o)))
  • 21. 7. 2003 15:23

    Jarda (neregistrovaný)
    i kdyby o tom vědělo 100 lidí tak když si rozdělí miliardu tak sou vysmátý a všichni můžou dostat padáka a stejně si budou, žít líp než kdyby pracovali dále pro stát.
  • 21. 7. 2003 16:50

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Nemyslel jsem "nás",co jsme si nerozdělili tu miliardu, ale celou komunitu, která o tom už rok, dva diskutovala, jestli se to ma udělat tak nebo onak. Bylo to rozhodně víc než 100 lidí a proto vznikly i jiné projekty např. LINDOŠ, ktere stály i trochu méně peněz, to jest žádné...
    Ti kteří si rozdělili tu miliardu tady rozhodně diskutovat NEBUDOU...
    Já to tady nezmiňuji proto, že je milarda pryč, já to tady zmiňuji především pro to, že na cestě jsou další miliardy a to miliard SEDM na projekt Intranet státní správy a ty ještě nejsou úplně pryč a byl bych rád, kdyby to tak i zůstalo...
  • 21. 7. 2003 18:11

    Pavel (neregistrovaný)
    O faktu, ze licence Linuxu jsou zadarmo snad nikdo nepolemizuje, ale tvrdit, ze ...a proto vznikly i jiné projekty např. LINDOŠ, ktere stály i trochu méně peněz, to jest žádné..., to doufam myslite jako dost odvaznou nadsazku... Ze byste to Vy a tech dalsich 99 lidi delal po vecerech zadarmo? Vzdyt i na strankach LINDOSE se pise, ze Projekt počítá se spoluúčastí státu, komerčních firem, zřizovatelů ale i koncových školských zařízení., coz podle meho rozhodne neni zadarmo... Pozor, naprosto souhlasim s tim, ze INDOS je jeden velky tunel, ale podobna tvrzeni jako Vase jsou pro podobna alternativni reseni spis kontraproduktivni.
  • 22. 7. 2003 1:13

    Pavel (neregistrovaný)
    Stejne tak musi byt kazdemu jasne ze za to nebude nikdo nikdy trestne zodpovedny. Jsme prece v Cesku.
  • 22. 7. 2003 7:33

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Múžete mi tedy vyčíslit, jaká byla v tomto případě ta spoluúčast státu???? Pochopitelně, že nic není zadarmo, ale vážil někdo jiné alternativy? A co podle Vás bude následovat? Oddlužení nemocnic převedením na IOL a Telecom? Zavedení všude technologie Microsoftu? No ale FUJ...
  • 22. 7. 2003 8:55

    Pavel (neregistrovaný)
    Cetl jste muj prispvek? Dle Vasi reakce asi ne. Na zaklade Vasich prispevku jsem si jisty, ze mate o LINDOSI zcela jiste vice informaci, nez ja, proto netusim, proc bych Vam JA mel neco vysvetlovat. Ja se jen pozastavil nas Vasim tvrzenim, ze pokud by se vse postavilo na tom UZASNEM Linuxu, tak by to bylo ...za trochu méně peněz, to jest žádné.... Coz je, nezlobte se na me, blabol typicky pro Linuxove nadsence, kteri vidi instalacky na serveru zdarma, ale dalsi naklady jaksi vice ci mene vedome ignoruji.

    Jestli bylo vyberove rizeni spravne, jestli se zvazovaly alternativy atd., to je vec zcela jina, nejsem s veci obeznamen, a proto zde o tom nehodlam polemizovat...

  • 22. 7. 2003 9:41

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Tak jsem se podíval s kým diskutuji...No jo, Pavel Koza z BSP,nebo že by Autocont??? Mikrosofti technologie... Ale ja nejsem žádný Linuxový nadšenec, to jste úplně vedle a ani se nezabývám projektem Lindoš, pouze ukazuji alternativy. Linux informatikům na školách nemusí instalovat BSP nebo Autocont, mohou si ho nainstalovat sami a pokud musíme šetřit, je třeba vybírat levnější řešení a to je vše. Nejdná se jen o SW, ale i o telekomunikace a cokoliv jiného. Tady se prostě ukázalo, že centrální zakázka NENÍ nejlevnější řešení.
  • 22. 7. 2003 9:56

    Pavel (neregistrovaný)
    Pane Berko, nevim, proc sem tahate osobni veci. Pokud budu chtit vystupovat za BSP, dam do prispevku adresu s @bsp.cz na konci. Take nikde neprezentuji, u pocitace jake telekomunikacni firmy prave ted sedite...

    Jako clovek z VS prostredi mate o situaci na ZS, pro ktere byl projekt INDOS urcen, asi dost zkreslene predstavy. Za 9k hrubeho si ucitel/ka rozhodne jen tak z hecu nebude po nocich studovat tajna zakouti Linuxu jen proto, aby pres den detickam vysvetlovala, ze kdyz chteji na obrazovce napsat A, musi na klavesnici stisknout A...

    Nedokazalo se nic, pouze to, ze je ve statnich zakazkach velky neporadek, coz ale NEMA co delat s tim, jestli na pocitacich bezi MS nebo Linux.
  • 22. 7. 2003 15:56

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Souhlasim.
    Jenom jeste nekolik veci:

    1. Ucit, to neni jenom o tech 9k hrubeho, to je i zapaleni pro vec a presvedceni (ale nejenom to), to asi kazdy nechape. Jinak by ucitele uz stavkovali asi 10 let.

    2. Pokud chci zustat anonymni, nepodepisuji se jmenem, ale take nepouzivam firmou placenou domenu...

    3. Je dobre si precist take diskusi ucitelu na serveru ceskaskola.cz, je to dost zajimave a poucne a je to o tom, co jim bylo pres jejich odpor vnuceno a kdo a jak jim plivnul do tvare a o tom to cele bylo.

    4.Skutecne to nebylo o Linuxu versus Windows, a o MS Office a OpenOffice, tim nemene ovsem rocne na licence pro tyto MS systemy bude treba pro 25 000 pocitacu platit v prumeru 3 000 000 000 Kc... takze to bylo take o tom.
  • 22. 7. 2003 16:06

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Neutekla vám tam v bodu 4 někde nula? Vydělením mi vychází 120 000 Kč ročně na jeden počítač.
  • 27. 7. 2003 2:20

    tvi (neregistrovaný)
    Vážení pánové,

    jako koordinátor projektu Edunix (dříve Lindoš) musím konstatovat, že o našem projektu máte poněkud podivné představy. Ve zkratce řečeno: projekt Edunix není "zadara" (v tom smyslu, jako Linux není zadara). K softwaru máte všechna práva, která vám garantuje GPL licence. To však neznamená, že jeho autoři žijí ze vzduchu či z krásných slov. Na druhé straně je jeho filosofie diametrálně odlišná od Indoše a tudíž navržená tak, aby co nejvíce finančních prostředků mohlo zůstat ve školách samotných a jelikož se pracuje (převážně) s Open Source a Free softwarem a vývojovými nástroji, jsou tím jeho náklady výrazně redukovány.

    Podrobnější vysvětlení našeho stanoviska, jakož i náš pohled na zprávu NKÚ najdete na našem serveru.

  • 28. 7. 2003 16:32

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    A proc nezminit i to, ze i kdyby si to p. ucitelka vesele nastudovala, zaci maji beztak byt pripraveni na to co je ceka, co budou pouzivat, a to budou spise windows a office nez linux a open office. Navic i volba Linux+Openoffice apod. by byla stejne zavadna z naprosto stejnych ideobych duvodu jako MS reseni, navic z meho pohledu by byla i hloupa...
  • 28. 7. 2003 16:32

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    A proc nezminit i to, ze i kdyby si to p. ucitelka vesele nastudovala, zaci maji beztak byt pripraveni na to co je ceka, co budou pouzivat, a to budou spise windows a office nez linux a open office. Navic i volba Linux+Openoffice apod. by byla stejne zavadna z naprosto stejnych ideovych duvodu jako MS reseni, navic z meho pohledu by byla i hloupa...
  • 28. 7. 2003 16:47

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ale kdeže. Dětičky by se měly učit pracovat s webem, ne s MSIE, Mozillou nebo Operou; měly by se učit pracovat s textovým procesorem, ne s MS Wordem nebo OpenOffice.org writerem; měly by se učit pracovat s tabulkovým procesorem, ne s Excelem nebo OpenOffice.org Calc. A tak dále. Pak je podstatně menší riziko, že až přijdou za šest let do praxe, budou jen tupě zírat na to, že se používá něco úplně jiného než co měly ve škole. Protože i kdyby to byl stále ten Word a Excel, bude to úplně jiná verze než ta, která dnes zapleveluje (nejen) školy.

    P.S. Opravdu si myslíte, že když své příspěvky budete stále posílat dvakrát, budou mít větší váhu? :-)

  • 29. 7. 2003 11:23

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Krasne mlzeni :-).... opravdu me zajima, jak chcete ucit web a neucit prohlizec (predevsim ten majoritni)... Browser muze zastarat stejne jako se muze zmenit koncept webu, ale jak umite ovladat okenni aplikace, jste IMHO v pohode (aspon dle mych pozorovani, ale mozna se pohybuju ve spolecnosti nadprumernych lidi)... OPRAVDU me zajima, jak chcete ucit web nebo spreadsheat bez konkretnich aplikaci... Neni to jako kdyz na gymplu jsme psali pisemky z programovani na papir (pravda, alespon ctvereckovy!!!!) Ted si tak uvedomuji, ze se to praktikovalo i NA VS!

    Ale asi v tom hraje roli i mozkova vybava, ta kterou mame v rodine je nejen lepsi na ovladani okennich aplikaci, ale predevsim porovnavani textu prispevku, vy na to prosim pouzijte diff tool...
  • 29. 7. 2003 11:24

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    Krasne mlzeni :-).... opravdu me zajima, jak chcete ucit web a neucit prohlizec (predevsim ten majoritni)... Browser muze zastarat stejne jako se muze zmenit koncept webu, ale jak umite ovladat okenni aplikace, jste IMHO v pohode (aspon dle mych pozorovani, ale mozna se pohybuju ve spolecnosti nadprumernych lidi)... OPRAVDU me zajima, jak chcete ucit web nebo spreadsheat bez konkretnich aplikaci... Neni to jako kdyz na gymplu jsme psali pisemky z programovani na papir (pravda, alespon ctvereckovy!!!!) Ted si tak uvedomuji, ze se to praktikovalo i NA VS!

    Ale asi v tom hraje roli i mozkova vybava, ta kterou mame v rodine je nejen lepsi na ovladani okennich aplikaci, ale predevsim porovnavani textu prispevku, vy na to prosim pouzijte diff tool...
    ROZDIL PRO MICHAELA KUBECKA :-)))
  • 29. 7. 2003 12:05

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    ROZDIL PRO MICHAELA KUBECKA

    Až nějakého potkám, vyřídím mu to... :-)

  • 29. 7. 2003 12:15

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    OPRAVDU me zajima, jak chcete ucit web nebo spreadsheat bez konkretnich aplikaci...

    Kdo neumí učit, ať to nedělá, nic jiného vám neporadím. K demonstraci lze použít jakoukoli aplikaci daného typu, ale ta je pouze prostředkem, nesmí být cílem. Pak je úplně jedno, jestli si to dětičky budou zkoušet v Mozille, v Opeře, v MSIE nebo třeba v Safari. Jestli budou k vyhledávání používat Google nebo třeba Jyxo - ať si pak vyberou samy, co jim nejlíp sedí. Ona většina toho, co s webem děláte, je všude stejná. Školství by opravdu nemělo produkovat existence, pro které je nepřekonatelným problémem, že se něco místo záložky jmenuje oblíbené...

    Kdybych měl takové mentální bloky jako vy, absolventi linuxových školení, kde působím jako lektor, by sice uměli pracovat se SuSE 8.2 CZ, ale s Redhatem už by si neškrtli. Ve skutečnosti jim naprostá většina toho, co vykládám, bude platná na jakémkoli Linuxu a většina na jakémkoli unixovém systému. Provozovatel školení i účastníci jsou spokojeni a jsou ochotni za to platit, takže asi budu v tomto přístupu pokračovat bez ohledu na to, zda ho považujete za možný.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).