Názory k článku
Sítě doručování obsahu v roce 2006
29. 12. 2006 9:28
Nový
Doplnění
celé vlákno
Od doby napsání článku vyšla zpráva o tom, že společnost Level3 koupila síť doručování obsahu SAVVIS za 135 miliónů USD v hotovosti.
Jan Forman (neregistrovaný)
29. 12. 2006 13:43
Nový
Re: Doplnění
celé vlákno
http://www.brightcove.com/ používá http://www.limelightnetworks.com/
Příjde mi to celkem pěkný, asi tam jede Red5 Flash Streaming server a těch serverů je spousta :-)
Příjde mi to celkem pěkný, asi tam jede Red5 Flash Streaming server a těch serverů je spousta :-)
sartori (neregistrovaný)
29. 12. 2006 19:43
Nový
Re: Doplnění
celé vlákno
Rypnu si:
Michale, porad si myslis, ze multicast je na distribuci videa mrtev? ;-)
http://www.lupa.cz/clanky/mame-v-cr-infrastrukturu-pro-video-over-ip/
Michale, porad si myslis, ze multicast je na distribuci videa mrtev? ;-)
http://www.lupa.cz/clanky/mame-v-cr-infrastrukturu-pro-video-over-ip/
sartori (neregistrovaný)
29. 12. 2006 21:06
Nový
Re: Doplnění
celé vlákno
jiste. narazim na nejmenovaneho operatora s tusim sestnacti Cat6500 a SSM pro distribuci videa po pateri, narazim na Maxprogres, Pragonet a dalsi operatory s nabidkou IPTV.
4. 1. 2007 17:42
Nový
Re: Doplnění
celé vlákno
A oni tu IPTV jedou po Internetu? :-)
U koho z nich si muzu naladit pres svoji IP pripojku rekneme Discovery Channel?
29. 12. 2006 16:52
Nový
Stream TV není YouTube
celé vlákno
Všude zdůrazňuji, že Stream TV není "český YouTube". Nevím, jak jsi na to přišel. To, že jsem jednou presentoval Google Video a YouTube na konferenci ještě neznamená, že Stream TV je pro mne YouTube. Narozdíl od něj jsme zejména o vlastním obsahu a vlastní dramaturgii.
Nám nejde o infrastrukturu, ale o obsah. Produkujeme vlastní obsah a kdybychom infrastrukturu nemuseli budovat, bylo by to fajn. Proto není ani žádný záměr na "velkoobchodní" nabídku provozu v naší infrastruktuře. Ta je prostě jen pro Stream TV.
Nám nejde o infrastrukturu, ale o obsah. Produkujeme vlastní obsah a kdybychom infrastrukturu nemuseli budovat, bylo by to fajn. Proto není ani žádný záměr na "velkoobchodní" nabídku provozu v naší infrastruktuře. Ta je prostě jen pro Stream TV.
Machi (neregistrovaný)
29. 12. 2006 17:10
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Pravda, Stream.cz neni YouTube, to totiz aspon funguje.
Danny (neregistrovaný)
29. 12. 2006 17:16
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
U betaverzi (i verejnych) se obvykle daji ocekavat problemy a zkusebni obdobi jsou prave proto, aby se problemy odstranovaly. Ani superdokonaly vyvojar nemuze postihnout pri svem testovani vsechny stavy, ktere "vymysli" bezny Franta Uzivatel...
Jestli jste si neracil vsimnout, tak k ostremu spusteni zatim nedoslo... :)
Jestli jste si neracil vsimnout, tak k ostremu spusteni zatim nedoslo... :)
dodo (neregistrovaný)
29. 12. 2006 19:34
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Vsimnout jsem si ani nemohl, nebot zatim pri kazde navsteve vyletla zatez CPU do nebeskych vysin a ja urychlene zabijel tab firefoxe.
29. 12. 2006 19:59
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Zajímavé. Co máte za konfiguraci?
Na mašinách s taktem pod 750 MHz nelze očekávat, že by se kvalitnější video dařilo slušně dekodovat, pokud to není jednoúčelovka.
Na mašinách s taktem pod 750 MHz nelze očekávat, že by se kvalitnější video dařilo slušně dekodovat, pokud to není jednoúčelovka.
29. 12. 2006 21:01
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Oprasil jsem stary notebook a zjistil jsem, ze Windows Media ve stejnem rozliseni a bitrate zvlada (mobilni) PIII na 550 Mhz bezproblemove.
4. 1. 2007 17:40
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Clovek nemusi pouzivat tu nejblbejsi technologii na trhu. Nebo delas stranky v MS FrontPage nebo ve Wordu? :-)
sprysli (neregistrovaný)
29. 12. 2006 21:04
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
AMD Athlon(tm) 64 Processor 3200, Nforce 4, 1GB RAM, relativne aktualni Gentoo. A pozor, neslo o prehravani flashe, stacilo pouze podivat se na stranky. Druha sestava: Pentium D, 2 GB RAM, Debian Etch. Uplne totez. V obou pripadech pouzity distribucni Firefox.
29. 12. 2006 21:19
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Zkusil bych updatovat Flash na verzi 9 beta. Vzhledem k tomu, že podobnou sestavu mám taky (jen PowerPC) a běhá mi to, tak chybka bude jinde.
Jan Forman (neregistrovaný)
29. 12. 2006 18:30
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Ale nebuďte na Patricka tak zlej. Na českém trhu přece nic jiného není...,doufám že možnost uploadu videa pro uživatele tam bude...
No upřímně taky mi to příjde lehce nedoladěné, ale ono YouTube byla taky pěkná srágora když to začínalo.
HTML kód byl strašnej apod.
Já myslím že to šanci má :-) a málokdy se pletu...
No upřímně taky mi to příjde lehce nedoladěné, ale ono YouTube byla taky pěkná srágora když to začínalo.
HTML kód byl strašnej apod.
Já myslím že to šanci má :-) a málokdy se pletu...
dodo (neregistrovaný)
29. 12. 2006 19:40
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
osobne se tesim az nekdo udela neco podobneho, ale bude distribuovat mpeg2 a uzivatel se na to bude moct podivat doma na televizi. dalsi kopie (ac ceska) youtube a googlevidea mi opravdu prijde zbytecna.
29. 12. 2006 18:23
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Ahoj Patriku,
prisel jsem na to tak, ze jsi to nejmene dvakrat zminil, kdyz jsme spolu mluvili. Do toho zapada ta prezentace :-) V jistem smeru jsi se stal obeti uspechu vytvareni dojmu. Co se tyce budovani infrastruktury, nesedi mi to s informacemi, ktere jsem se od vas dozvedel nekdy v lete. Padala tam slovni spojeni jako "zcela pod kontrolou", "nechcem nakup sluzeb" a tak. V kazdem pripade ocenuju jakykoliv informacni prispevek, ktery muze zpresnit (ci uvest na pravou miru) informace z clanku. Podotykam, ze muj vztah k projektu jako takovemu je neutralni. K projektu jako fenomenu, ktery ma ambice trosku zahybat s mistnim rybnickem je veskrze kladny :-) Mimochodem, muzes poprit, ze v ostre verzi Stream TV nebudete umoznovat uzivatelum nahravat jejich vlastni videa? MK
prisel jsem na to tak, ze jsi to nejmene dvakrat zminil, kdyz jsme spolu mluvili. Do toho zapada ta prezentace :-) V jistem smeru jsi se stal obeti uspechu vytvareni dojmu. Co se tyce budovani infrastruktury, nesedi mi to s informacemi, ktere jsem se od vas dozvedel nekdy v lete. Padala tam slovni spojeni jako "zcela pod kontrolou", "nechcem nakup sluzeb" a tak. V kazdem pripade ocenuju jakykoliv informacni prispevek, ktery muze zpresnit (ci uvest na pravou miru) informace z clanku. Podotykam, ze muj vztah k projektu jako takovemu je neutralni. K projektu jako fenomenu, ktery ma ambice trosku zahybat s mistnim rybnickem je veskrze kladny :-) Mimochodem, muzes poprit, ze v ostre verzi Stream TV nebudete umoznovat uzivatelum nahravat jejich vlastni videa? MK
29. 12. 2006 19:57
Nový
Re: Stream TV není YouTube
celé vlákno
Když jsem to zmínil, tak v technologickém smyslu, že budeme mít progresivní download, jako YouTube. Nakonec, pokud bude i finanční dojem stejný, jako u YouTube, tak se rád stanu obětí, takže je to v tuto chvíli jedno. Důležité je, aby bylo zřejmé, že stavíme na obsahu.
Nákup služeb jsme nechtěli právě z toho důvodu, že nám připadal nevěrohodný. Nechat někoho jiného za naše vlastní peníze vyvinout takovou infrastrukturu přeci nedává logiku. A v té době, kdy jsme začínali (a myslím, že ještě dodnes) tu nebyl nikdo, kdo by nám byl schopen nabídnout progresivní download jako vyzkoušenou infrastrukturu. Sliby jsou... mno, chyby... to už si s tím radši za ty peníze budeme hrát sami.
Jinak je to u streamingu. Například streaming z Václaváku na silvestra s chutí "outsourcujeme" :)
Co se uploadu videa týká, neohraničoval bych jej ani tak ostrou verzí, jako spíše časově na nějaké jaro. Jaké zatím, to nebylo detailně rozhodnuto :D V každém případě ale upload videa slouží především jako komunikační kanál tvůrců s naší televizí, je to přeci jen trochu hezčí, než DVD poslané mesíkem nebo progresive email upload ...
A souhlasím. Cokoliv, co zahýbá rybníčkem, je vítáno. Naším nepřítelem není nacevi, o2tv a další platformy, ale fakt, že trh neexistuje. To je společný a dosti podstatný nepřítel.
Nákup služeb jsme nechtěli právě z toho důvodu, že nám připadal nevěrohodný. Nechat někoho jiného za naše vlastní peníze vyvinout takovou infrastrukturu přeci nedává logiku. A v té době, kdy jsme začínali (a myslím, že ještě dodnes) tu nebyl nikdo, kdo by nám byl schopen nabídnout progresivní download jako vyzkoušenou infrastrukturu. Sliby jsou... mno, chyby... to už si s tím radši za ty peníze budeme hrát sami.
Jinak je to u streamingu. Například streaming z Václaváku na silvestra s chutí "outsourcujeme" :)
Co se uploadu videa týká, neohraničoval bych jej ani tak ostrou verzí, jako spíše časově na nějaké jaro. Jaké zatím, to nebylo detailně rozhodnuto :D V každém případě ale upload videa slouží především jako komunikační kanál tvůrců s naší televizí, je to přeci jen trochu hezčí, než DVD poslané mesíkem nebo progresive email upload ...
A souhlasím. Cokoliv, co zahýbá rybníčkem, je vítáno. Naším nepřítelem není nacevi, o2tv a další platformy, ale fakt, že trh neexistuje. To je společný a dosti podstatný nepřítel.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
29. 12. 2006 20:04
Nový
Jsem novinář a když o něčem píši, tak o všem
celé vlákno
V ČR existuje i další poskytovatel obsahu a to Topfun.cz. Nechápu, když někdo píše o jednom doručovateli - kinomanii a nenapíše o druhém Topfun, který má větší nabídku a dokonce již spustil i hudbu.
29. 12. 2006 21:22
Nový
Re: Jsem novinář a když o něčem píši, tak o všem
celé vlákno
Topfun provozuje nejakou CDN? Moje informace rikaji, ze to bezi z jednoho mista.
Ja, mimochodem, novinar nejsem :-)
Mimochodem (podruhe), clanek neni po poskytovatelich obsahu, ale o provozovatelich systemu, ktere se daji nazvat "siti dorucovani obsahu".
TrendSpotter (neregistrovaný)
3. 1. 2007 23:12
Nový
k doručování obsahu
celé vlákno
Pokud vím, tak v ČR existují ještě nejméně 2 řešení na B2B doručování obsahu (AVdat) a používají je firmy z oblasti broadcastu. Nejde o užití pro veřejnost, ale existuje.
Jinak k Stream.cz bych se rád vyjádřil takto:
Můj vztah k jejich technologii je ponekud neutrální, (ano, hodnotím že se snaží) ale vztah k záměru a obsahu velmi negativní: Zklamání z důvodů, že si provozovatel nastavil laťku příliš nízko při výběru témat. Sice si to pěkně marketingově vykalkuloval, ale do historie se zapíše asi stěží. Postupně vznikne jakýsi zábavný mišmaš, diváci se budou nudit nad stále horším videem co se týče obsahu a stále lepším co se týče zpracování, inzerenti budou platit za webovou reklamu určenou pro teens a celý stroj bude třeba i patrickovi vydělávat... ale TO-BUDE-ZŘEJMĚ-CELÝ. :/
Nic víc. Žádné obohacení společnosti, žádné posunutí někam do míst s nějakým smyslem... Jen selanka a produkce "vlastní dramaturgie" typu Gynekologie, nebo "támle Jouda z Nemanic natočil jak na zahrádce pěstují trávu" ... haha, děkuji, nepotřebuji. Ale věděl bych asi o 50ti tématech, které by lidem daly něco víc, než jen Čtvrtníčka, nebo reportáž o inseminátorovi ;)
Pokud si všimnete pořádně, tak plány sítí sdíleného videa (v čele s YT+G) začínaj být velmi komerčně profilované a to, že je na tom megatuna pí*ovin je jen počáteční vedlejší efekt. Google má velmi dobře zpracované nástroje, které mu s videem umožňují dělat komerčně zhodnotitelné kusy a které oslovují velmi širokou výseč jejich zákazníků. A už podnikají kroky.. jsou dobře viditelné na jejich portálu.
NACEVI komentovat nechci.
Pokud bych se ještě měl podobně vyjádřit k videoarchivu na CESNETU, (nevidím samozřejmě dovnitř, hodnotím co vidím), tak jedno mne zarazilo: Archiv videí je zoufale málo navštěvovaný a když už, tak ze sítě CESNETu, nebo z nějakých divných konců. Statistika je tam dostupná.
Kdyby se CESNET trošku snažil, mohl by ve svém světovém věhlasu vyškudlit pár peněz udělat trochu stravitelnější design pro jejich archiv a hned by bylo líp. Věřím, že by se divácká obec našla a začalo by to být i důstojnou alternativou nedůstojných televizí.
hofk.
Jinak k Stream.cz bych se rád vyjádřil takto:
Můj vztah k jejich technologii je ponekud neutrální, (ano, hodnotím že se snaží) ale vztah k záměru a obsahu velmi negativní: Zklamání z důvodů, že si provozovatel nastavil laťku příliš nízko při výběru témat. Sice si to pěkně marketingově vykalkuloval, ale do historie se zapíše asi stěží. Postupně vznikne jakýsi zábavný mišmaš, diváci se budou nudit nad stále horším videem co se týče obsahu a stále lepším co se týče zpracování, inzerenti budou platit za webovou reklamu určenou pro teens a celý stroj bude třeba i patrickovi vydělávat... ale TO-BUDE-ZŘEJMĚ-CELÝ. :/
Nic víc. Žádné obohacení společnosti, žádné posunutí někam do míst s nějakým smyslem... Jen selanka a produkce "vlastní dramaturgie" typu Gynekologie, nebo "támle Jouda z Nemanic natočil jak na zahrádce pěstují trávu" ... haha, děkuji, nepotřebuji. Ale věděl bych asi o 50ti tématech, které by lidem daly něco víc, než jen Čtvrtníčka, nebo reportáž o inseminátorovi ;)
Pokud si všimnete pořádně, tak plány sítí sdíleného videa (v čele s YT+G) začínaj být velmi komerčně profilované a to, že je na tom megatuna pí*ovin je jen počáteční vedlejší efekt. Google má velmi dobře zpracované nástroje, které mu s videem umožňují dělat komerčně zhodnotitelné kusy a které oslovují velmi širokou výseč jejich zákazníků. A už podnikají kroky.. jsou dobře viditelné na jejich portálu.
NACEVI komentovat nechci.
Pokud bych se ještě měl podobně vyjádřit k videoarchivu na CESNETU, (nevidím samozřejmě dovnitř, hodnotím co vidím), tak jedno mne zarazilo: Archiv videí je zoufale málo navštěvovaný a když už, tak ze sítě CESNETu, nebo z nějakých divných konců. Statistika je tam dostupná.
Kdyby se CESNET trošku snažil, mohl by ve svém světovém věhlasu vyškudlit pár peněz udělat trochu stravitelnější design pro jejich archiv a hned by bylo líp. Věřím, že by se divácká obec našla a začalo by to být i důstojnou alternativou nedůstojných televizí.
hofk.
4. 1. 2007 9:07
Nový
Re: k doručování obsahu
celé vlákno
Diky za komentar.
Co se tyce dorucovani obsahu, mel jsem na mysli "site dorucovani obsahu". B2B reseni typu "jeden server na rychle siti" nejsou v tuto chvili v hledacku :-)
Videoarchiv CESNETu neni sit dorucovani obsahu. Ambici CESNETu neni delat televizi ani konkurovat komercni sfere a tomu take odpovida prezentace. Nicmene mate pravdu, ze webdesign neni uz na urovni doby a je pravdepodobne, ze v letosnim roce dojde k jeho redesignu. Nicmene, videoarchiv CESNETu je jen maly nahled do aktivit CESNETu v oblasti prenosu videa po IP sitich (uzivatele bezne odkazuji na media na proudovacich serverech primo). Zda to ma smysl ci nikoliv, sledujeme na proudovacich serverech a tam to neni spatne (i kdyz navstevnost neni nejakou bernou minci pro hodnoceni).
TrendSpotter (neregistrovaný)
4. 1. 2007 13:23
Nový
Re: k doručování obsahu
celé vlákno
Taktéž nemyslím jakýkoliv server sedící na páteři.
Myslel jsem to jako transportní řešení pro přenos audio + video využívající vyhrazené internetové a/nebo satelitní cesty. Firmy je používají pro distribuci například reklam. Vzdáleně se tomu blíží služba Beam.tv Nesouvisí to vůbec s multicastovým proudováním, ani širokou diváckou obcí. Možná nemáme sjednocen význam pojmu "doručování médií nebo obsahu".
Podle nadpisu článku bych je do této skupiny zařadil, jinak ale uznávám že to nelze srovnávat se Stream.cz ani NACEVI ani Kinománií.
V hodnocení videoarchivu má u mě CESNET vysokou známku, samozřejmě že návštěvnost není jedinou bernou mincí. Jen to taky odráží stav společnosti. Tak mě napadá, lze tedy odkazovat na media přímo? A po právní stránce je vše OK, když si na svůj web píchnu stream z CESNETU který poskytla Česká Televize?
Myslel jsem to jako transportní řešení pro přenos audio + video využívající vyhrazené internetové a/nebo satelitní cesty. Firmy je používají pro distribuci například reklam. Vzdáleně se tomu blíží služba Beam.tv Nesouvisí to vůbec s multicastovým proudováním, ani širokou diváckou obcí. Možná nemáme sjednocen význam pojmu "doručování médií nebo obsahu".
Podle nadpisu článku bych je do této skupiny zařadil, jinak ale uznávám že to nelze srovnávat se Stream.cz ani NACEVI ani Kinománií.
V hodnocení videoarchivu má u mě CESNET vysokou známku, samozřejmě že návštěvnost není jedinou bernou mincí. Jen to taky odráží stav společnosti. Tak mě napadá, lze tedy odkazovat na media přímo? A po právní stránce je vše OK, když si na svůj web píchnu stream z CESNETU který poskytla Česká Televize?
4. 1. 2007 14:35
Nový
Re: k doručování obsahu
celé vlákno
Transportni reseni mimo IP site neni nametem :-) Site dorucovani obsahu chapu dle definice Wikipedie.
Ano, na media ve videoarchivu CESNETu muzete odkazovat primo. Na svuj web nic nepichnete, na svuj web date odkaz na nejaky cizi server (ale to delate i dneska pomoci A HREF. Media oznacena Ceska Televize neposkytla Ceska Televize, ale jsou vysledkem dohody s vlastnikem autorskych prav. Ostatne, ze to jde, muzete vyzkouset na www.herafilm.cz. Ony zaznamy nepochazeji z vysilani CT (na ten server putujou skrz muj DV deck pekne z pasek).
TrendSpotter (neregistrovaný)
4. 1. 2007 15:43
Nový
Re: k doručování obsahu
celé vlákno
Mslím že IP sítě se v tom řešení používají pro logistiku a satelitní přenos je pouze technickým nosičem. No, konec této akademické diskuse, v pojetí vašeho textu máte pravdu.
Jinak fajn. Díky. Na svůj web je umístím pomocí Object a Embed.
Jinak fajn. Díky. Na svůj web je umístím pomocí Object a Embed.
Tiskni