... že by Skype stisknul knoflík a například nikdo ze zaměstnanců Boeingu by si už nezavolal, je velmi nízké ...
To riziko je KUREVSKY VELKÝ. Jak dlouho je Skype na trhu?
Zalezi, co presne skype se svou enterprise verzi planuje... Dokazu si docela predstavit nejakou takovou situaci:
- firma zaplati balik a koupi si "Skype server" - barevnou krabici kterou si da do RACKu, treba tato krabice bude mit i nejake telekomunikacni rozhrani typu T1/E1...
- Upraveny skype klient se bude LOGovat do teto "soukrome" sitky - nebude schopen fungovat s beznym skype...
- V pripade, ze upraveny klient nebude schopen navazat komunikaci s materskym serverem (problem ve smerovani, konkretni IP adresa blokovana nejakym firewallem...) tak t navazani komunikace vyuzije libovolny ze supernodu skype site (tam nam tuhle funkci pridaji v dalsi verzi...)
Vysledek muze byt, ze firemni zakaznik proste da nejakou castku a bude mit svoji vlastni Voice/Video/IM sit, treba i napojenou na jeho standardni komunikacni infrastrukturu a pritom budou zachovany vlastnosti skype - to ze se dokaze spojit v zasade vzdy a vsude.
Mj. podobne technologie (vnitrofitremni IM/Voice/Video/Kdovico s napojenim na tel. sit) uz nejake firmy delaji (sveho casu delal contactel prezentace na tento "nesmysl", tusim ze ten produkt byl Nortelu) a stalo to hromadu penez... a je to mozna v enterprise prostredi chtena zalezitost...
Co může firemní zákazníky nejvíc zajímat, jsou jednoduché konferenční hovory - vnitropodnikovou síť s ústřednou má už kdekdo, ale ne každý už má architekturu pro videokonference. Pokud Skype nabídne dostatečně levné řešení pro vnitropodnikovou síť (s vlastním serverem) a možností připojení zvenku např. pro externí pracovníky, zaměstnance v terénu, nebo pobočky, může o to být velký zájem. Plus samozřejmě značka Skype udělá své, takže to může být dobře prodejné.
počítačů znalí se už zařídili - buď takto nebo přechodem na jiný sw
počítačů méně znalí zatím fungují jako super nody. ve chvíli, kdy bude vypnutí supernodu na čudlík, to zvládnou a ryhcle tak můžou vypnout celou skájp (ne přímo vypnout, ale dostat na kolena)
Přesně tak, veškeré "entrprajz" VoIP používají server přímo ve firmě, nevím, proč by to Skype dělal jinak. Vnitropodniková komunikace je pak optimalizovaná, ta externí se svěří internetu. Server je navíc potřeba pro management hovorů atd.
Skype je určitě zajímavý řešení, svýho času jsem se na něj i hodně spoléhal, dokonce jsem se u něj nesetkal s výpadky samotné služby (když nepočítám dlouhá období, kdy bylo prakticky nepoužitelné volání na pevnou do ČR).
Jak problém bych spíš viděl, že po posledním "vylepšení služby" a zavedení sestavovací poplatku se to dostalo pro dost destinací nad cenu SIP, účtování 60+60 taky není žádný zázrak, vysoká cena za příchozí číslo - které ještě pro ČR není. A sestavovací poplatek + problém s navázáním/kvalitou spojení na pevnou taky není nejlepší kombinace. A taky nevíte, s jakýma novinkama přijde příště - co takhle měsíční paušálek nebo pár centíků za volání Skype-Skype?
Takže já jsem dal přednost SIPu, Skype může být zatím zajímavým doplňkem, než ho vystřídá něco lepší. Alternativy se objevují každý týden.
Proc bych se mel bat rezimu supernodu, mne to vubec nevadi, na tom je funkcnost Skype prece zalozena, abych telefonoval zadaco tak obcas taky neco siti vratim jako supernode. A na trafiku se mne to teda projevuje minimalne.
A vcem jsou prosim supernode nebezpecne, kdyz vam bezpecnost neco rika? Skype je na peer to peer technologii zalozen, ja prote nechapu vcem je problem. Bittorent je prece na tom podobne. Taky od vaz tahaji lidi data, ktere jste navic treba zaplatili firme od ktere jste sosate film stejne jako oni, co je na tom nemravneho? A ze skype vydelava na skypeoutu no a co. Aspon se jim to rentuje.
Takže teď je situace taková, že skype usilovně pracuje na tom aby implementoval funkcionalitu, která je naprosto běžná u existujících otevřených komunikačních protokolů a nabídne nám ji s velkou pompou za mnohonásobně vyšší cenu ... BRAVO !! hlupák kdo jim na tohle skočí.
To neni otazkou jak dlouho je na trhu, ale spis proc by to delal(pokud by boeing platil jak ma..), kdyz by tim spolehlive prisel o veleho zakaznika? Jina vec je strach z technickeho selhani nekde na skype..
Nicmene odvazim se tvrdit ze velka cast velkych firem je stejne zavisla na jednom dodavateli v mnoha oblastech..nebo alespon nektere pobocky napr nemaji zalozni pripojeni k internetu, zname jsou i pripady kdy pouzivaji bezlicencni pasma pro hlavni pripoj :)
Uz je to trosku starsi, ale cetl jsem, ze se nekomu podarilo napsat falesneho Skype klienta. Mluvilo se o tom jako o potencialnim problemu prave proto, ze klient nikdy neprevzal ulohu supernodu. Tehdy to bylo ve vyvoji, ale myslim ze volali...
Rezim supernodu se stejne stroju v podnikovych LAN temer vubec netyka. Ty, jsa vybaveny obvykle pouze privatnimi adresami, by nebyly Skypu moc platne a supernod na nich nefunguje.
Dale mi neni jasne, proc by unik verze s tlacitkem na vypnuti tohoto modu mel byt takovou tragedii. Rezim lze vyradit jakymkoli firewallem, coz take mnoho rozumnych lidi uz davno dela.
nechápu, proč třeba poskytovateli připojení musím volat přes telefon na 800 linku a platí to on nebo na normální linku a platím to já, když oba beztak sedíme u počítače... podobné je to u většiny společností, co mají zákaznická call centra.
bohužel si ale myslím, že je to otázka i pár let, protože tyhle společnosti bývají dost zbyrokratizované a když s tím někdo začně, tak to možná nebude u nás... přitom by se tím ušetřilo hodně prostředků a všichni by byli spokojenější
To víte, že je to otázka na to, jak dlouho je trhu. Jak je stabilní. A nejde o technickou stabilitu, ale také o stabilitu administrativní - co když někdo Skype zažaluje za to, že jeho služba odporuje fair use a soud to uzná jako relevantní?
Mimochodem, existují velké firmy a VELKÉ FIRMY. V případě Internetu (pokud nejde o ISP) rozdíl poznáte například na objemu přidělených adres, počtu autonomních systémů nebo počtu směrovacích cest.