A vůbec není zřejmé, co by se muselo stát aby se to změnilo. Pominuli heavy usera M.Lutonskeho a obecně profesionály kteří tam být musí (Zandl/Čermák/Dočekal) tak tam neexistuje český negeekovský obsah. Celý provoz G+ spočívá v linkování nových androidích telefonů a novinek z oboru, převážně ve stylu iPhone se vybíjí baterka - my to říkali, nejdřív anténa, teď baterka. Čermák dělá brainstorming pro svoji práci (zítra jdu do televize, co mám říkat?), Hulán dělá self promo (Mango je o 580% lepší, zrovna jsem dodělal eshop s houpacími koníky). K použití jsou Zandl s Lutonským, jejich zeď je zhruba taková, jak to má vypadat ale to je málo, navíc jsem je fyzicky viděl naposledy před 12 lety a nedá se říci že jsou to kamarádi, kteří mne nalákají na nějakou společnou aktivitu.
Ta bída je tam taková, že když pod Zandla napíšu nějakou blbost, okamžitě si mne přidají 2-3 lidi do kruhu.
Je to prostě pařeniště oborového fašismu, přivedl jsem tam 4-5 normálně sociálně zařazených lidí a doteď se mne ptají co to jako má být.
Jako programátor poslední dobou začínám používat víc Bing než Google. Z jednoduchého důvodu: Google na prvních místech vrací stránky, ve kterých se nevyskytují *všechna* zadaná klíčová slova. Takže já se smolím s co nejpřesnějším dotazem, abych našel ty 3 stránky, které se mým minoritním tématem zabývají, a Google vrací 40 tisíc nesouvisejících stránek. Bing je zatím ještě "hloupější" a tak vyhledává přesně :)
Začal jsem to používat, když jsem se učil API k Sharepointu 2010 (Client Object Model). Dokumentace je k tomu velmi řídká (což je u MS dost nezvyklé) a protože je to relativně novinka, je k tomu i málo příkladů a vyřešených (!) dotazů na diskusních fórech. Google na většinu dotazů vrací něco ze starších verzí Sharepointu, kde je obdobné API (stejná sada tříd, jen jejich názvy mají předponu "SP" - ty se ale používají úplně jinak a fungují pouze lokálně na serveru).
Od té doby sahám rovnou po Bingu, kdykoli hledám něco podobně specifického (poslední dobou např. PInvoke různých WinAPI - vymýšlet, jak se má co marshalovat je celkem opruz, a s Bingem najdu fuknční příklady mnohem rychleji).
On se sice dá Google přinutit k potřebné přesnosti tím, že dám hledaný název metody do uvozovek - jenže doplňovat uvozovky do textu, který zadávám copy-paste je celkem opruz (navíc na to vždycky zapomenu a pak čučím do výsledků jak husa do flašky) - a u Bingu se s tím obtěžovat netřeba.
"Je to místo pro „early adoptery“ a jeho rozšíření poněkud komplikuje fakt, že pro běžného uživatele je komplikované a časově náročné pobývat na více než na jedné sociální síti současně."
Ano, tohle je klíčové a kvůli tomu bude G+ paběrkovat, tak jako paběrkuje Bing. Pro 98% uživatelů je používaní G+ prodělečné. Malý přínos, vysoké náklady.