Hlavní navigace

Skokanem roku 2015 v českém hledání Googlu byly ceny akcií ČEZu

David Slížek

Google zveřejnil žebříček výrazů, které za uplynulý rok nejvíce poskočily ve vyhledávání. Ivetu Bartošovou a Pixwords vystřídaly akcie ČEZu a Agario.

Žebříčkům trendových výrazů obvykle vévodí velké události, celebrity nebo hry. V českém vyhledávání Googlu ale letos byl největším skokanem roku výraz „akcie čez aktuálně“. Druhá skončila onlinovka „agario“ a teprve třetí je „ms hokej 2015“.

Trendové výrazy ve Vyhledávači Google za rok 2015 

  1. akcie čez aktuálně
  2. agario
  3. ms hokej 2015
  4. pixwords
  5. 50 odstínů šedi
  6. výměna manželek
  7. velikonoce 2015
  8. windows 10
  9. eurojackpot
  10. zatmění slunce 

Pokud se podíváte na detaily, zjistíte, že zájem o akcie ČEZu ve vyhledávání Googlu začal růst někdy koncem května a špička zájmu se datuje na začátek září (graf neukazuje absolutní počty hledání, ale změnu trendu ve vztahu k nejvyššímu bodu grafu).


Autor: Google Trends

Při porovnání českých trendů s těmi globálními najdete shodu jen u výrazu „Agar.io“, který v globálních skokanech skončil na třetím místě. První je basketbalová a televizní hvězda Lamar Odom a na druhém místě se umístil francouzský časopis „Charlie Hebdo“.

Google samozřejmě zveřejňuje i další zábavné žebříčky – například Nejhledanější výrazy s „2015“ (v Česku vítězí „zatmění slunce 2015“, v závěsu s „hokej 2015“ a „superstar 2015“), Největší skokani se spojením „co je“ (na vrcholu je „co je Instagram“, za ním „co je brzlík“ a „co je iluminát“) nebo Největší skokani se slovem „proč“(první trojku tvoří „proč jsou v sýru díry“, „proč nejdou posílat sms“ a „proč nehraje jágr“).

Pro srovnání – v roce 2014 vypadala první trojka v Česku takto: „pixwords“, „iveta bartošová“ a „sochi 2014“.

Největší skokani za rok 2014

  1. pixwords
  2. iveta bartošová
  3. sochi 2014
  4. robin williams
  5. ct sport
  6. flappy bird
  7. jennifer lawrence
  8. nova plus
  9. wimbledon 2014
  10. calzedonia

Pokud vás podobné žebříčky baví, najdete je na stránce Google Trends. Český Seznam pak své vyhledávací trendy zveřejňuje na stránce Skokani. seznam.cz.

Našli jste v článku chybu?

17. 12. 2015 8:45

expert (neregistrovaný)

Nechci to vkladat do toho googlu abych neovlivnil ty statistiky.

16. 12. 2015 18:17

Agar.io si občas zahraju, vlastně skoro denně! :)

DigiZone.cz: Placené VoD a obsah zdarma

Placené VoD a obsah zdarma

Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Za palivo zaplatíte mobilem (TEST)

Vitalia.cz: Test na HIV je zdarma i za pět set

Test na HIV je zdarma i za pět set

Podnikatel.cz: Změny v cestovních náhradách 2017

Změny v cestovních náhradách 2017

DigiZone.cz: ČT má dalšího zástupce v EBU

ČT má dalšího zástupce v EBU

Vitalia.cz: Pravda o přibírání na zimu

Pravda o přibírání na zimu

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

120na80.cz: Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

Co všechno ovlivňuje ženskou plodnost?

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: 3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

3, 2, 1..EET startuje. Na co nezapomenout?

Vitalia.cz: Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Jmenuje se Janina a žije bez cukru

Podnikatel.cz: Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Vládu obejde, kvůli EET rovnou do sněmovny

Root.cz: Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Nová třída SD karet A1 s vysokým výkonem

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Vitalia.cz: To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

To nejhorší při horečce u dětí: Febrilní křeče

Vitalia.cz: Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Pamlsková vyhláška bude platit jen na základkách

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life