Školy v Kalifornii najímají společnost na sledování dětí na sociálních sítích

Dohled nad problémovými žáky a pomoc dětem v problémech. To je — teoreticky — důvod sledování školní mládeže najatou firmou.

Je‑li už v šesté třídě většina dětí ze třídy na Facebooku a v sedmičce už najdete pouze dvě, tři, které tam nejsou, je důvod k obavám. Zejména pokud děti neváhají používat sociální sítě zcela bezhlavě, včetně ničím neomezeného využívání mobilních telefonů s fotoaparáty. A je dostatek těch, kteří na sociálních sítích právě děti vyhledávají, a ne s dobrými úmysly.

V Jižní Kalifornii berou jakékoliv nebezpečí velmi vážně. Děti je potřeba chránit a nebezpečí jsou na všech stranách. Od dospělých, ale i od dětí samých. Proto si najali soukromou společnost, která bude monitorovat veškeré veřejné příspěvky, které žáci a studenti zveřejňují na sociálních sítích. Hlídat přitom budou třináct tisíc studentů na osmi školách.

Monitorování bude spočívat v takové menší variantě PRISMu (služba nese název Geo Listening). Bude se hlídat výskyt klíčových slov a v případě nálezu těch problematických se vyrozumí učitel. V loňském pilotním provozu se tímto způsobem prý podařilo zabránit sebevraždě, ale prý se to osvědčilo také v případech sebepoškozování, vandalismu a šikany. To všechno za 40 500 USD ročně.

CIF16

Monitorování veřejných příspěvků na sociálních sítích je samozřejmě legálně v pořádku. Otázkou zůstává, co půjde udělat s množstvím informací, které o dětech společnost nashromáždí. A nemusí zdaleka jít o využití v současné době — několik let shromažďování informací může dát vzniknout cenné databázi pro pozdější využití potenciálními zaměstnavateli či dalšími školami. Stejně tak je otázka, jak budou shromažďovaná data (a zjevně nejsou v žádném případě anonymní) chráněna proti zneužití či prodeji. 

Zdroj: Glendale Unified Hires Local Company To Monitor Students’ Social Media Posts

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 4. 9. 2013 8:32

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »