Hlavní navigace

Skoro dvě třetiny uživatelů Facebooku a Twitteru z nich čerpají zprávy

 Autor: Facebook
David Slížek 15. 7. 2015

Používání sociálních sítí jako zdroje zpráv roste. Přesto většina lidí tvrdí, že pro ně Facebook a Twitter nejsou nejdůležitějšími zdroji informací.

Podíl uživatelů Facebooku a Twitteru, kteří na nich čtou zprávy, se za poslední dva roky slušně zvedl – z 52 % na 63 % u Facebooku a z 47 % na 63 % u Twitteru, zjistila studie Pew Research Center.

Průzkum se samozřejmě týká amerických uživatelů. Zprávami přitom výzkumníci rozumí jakékoli události, které přesahují rámec rodiny nebo blízkých přátel. 

Uživatelé obou sítí podle výzkumu k informacím přistupují značně rozdílně. Na Twitteru lidé mnohem častěji hledají zprávy o aktuálním dění (59 % je sleduje v reálném čase – na Facebooku jen 31 %) a více sledují témata jako je domácí politika (72% vs 61% uživatelů Facebooku), dění v cizině (63% vs 51%), ekonomika (55% vs 42%) a sport (70% vs 55%).

Na Facebooku mají uživatelé větší tendenci aktivně se zapojovat do debaty – 32 % uživatelů sdílí příspěvky, které se týkají politiky, a 28 % je komentuje. Na Twitteru jsou tyto podíly menší (25 % sdílí a 13 % reaguje), ale tamní uživatelé pro změnu mnohem častěji sledují přímé zdroje informací – ať už účty médií či novinářů (46 % na Twitteru vs 28 % na Facebooku).

Hlavní zdroj zpráv 

Přesto přese všechno ale většina respondentů průzkumu tvrdí, že sociální sítě pro ně nejsou z hlediska zpravodajství příliš důležité. Za nejdůležitější zdroj sociální sítě označilo jen 9 % (Twitter) a 4 % (Facebook) lidí. Za důležitý zdroj je má 32 % (Twitter) či 36 % (Facebook) uživatelů. A shodně 60 % dotázaných výzkumníkům řeklo, že pro ně sociální sítě nejsou důležitým zdrojem zpráv.

Tento postoj se ovšem částečně mění s věkem. U respondentů do 35 let uznávalo Facebook a Twitter jako důležitý nebo nejdůležitější zdroj informací podstatně větší procento lidí, než u starších respondentů (49 % vs 31 % u Twitteru, 49 % vs 34 % na Facebooku).

WT100

V USA používá podle výzkumu Pew Research Center Twitter kolem 17 % dospělé populace a Facebook 66 %. Vztaženo na celou dospělou populaci získává desetina Američanů nad 18 let zprávy na Twitteru a 41 % na Facebooku. 

Výzkum proběhl letos v březnu na online panelu sestaveném z 2 035 Američanů starších 18 let (331 z nich byli uživatelé Twitteru a 1315 Facebooku). Podrobnosti o metodice najdete zde.

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Vitalia.cz: Studie porovnávala efekt homeopatie

Studie porovnávala efekt homeopatie

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír