Hlavní navigace

Skype pokračuje v omezování podpory řešení z dílny třetích stran

Jiří Macich ml.

Po výrazném omezení podpory Skype Desktop API koncem června Microsoft odstaví Skype Kit. Co to znamená? A proč jím doporučované Skype URIs nejsou adekvátní náhradou?

Znovu se připomíná téma Skype a omezování podpory vývojářů třetích stran. Microsoft již na konci tohoto měsíce definitivně přestává podporovat Skype Kit, tedy soubor API a dalších nástrojů pro vývojáře, který dosud umožňuje hardwaru a softwaru třetích stran realizovat hovory a posílat zprávy prostřednictvím služby Skype.

Jeden příklad z praxe: servery společnosti Synology dosud mohou se svými administrátory textově komunikovat přes Skype, takže jim rychle dovedou zaslat různá upozornění na širokou paletu zařízení, kde je Skype k dispozici. Využívají k tomu Skype Kit, ale od července už to nebude možné. Nyní Synology doporučuje administrátorům svých serverů přechod na e-mailová upozornění.

FIN17_bilka

Není to poprvé, kdy Microsoft po převzetí služby Skype ruší její dosud dobře fungující spolupráci s produkty třetích stran. Na přelomu roku výrazně omezil podporu Skype Desktop API. Původně ji chtěl zrušit úplně, ale po protestech odborné i širší veřejnosti zachoval alespoň dočasně možnost nahrávání hovoru a kompatibilitu s některými funkcemi hardwarových doplňků jako jsou head-sety nebo webkamery.

Microsoft by rád vývojáře převedl na Skype URIs. Jejich prostřednictvím momentálně lze pouze otevřít aplikaci Skype nebo jí předat příkaz k odeslání zprávy, zahájení hovoru anebo videohovory. Nejenže toho Skype URIs oproti původním API mnoho neumějí, ale bez přítomnosti aplikace Skype v zařízení / systému jsou zcela k ničemu.

Našli jste v článku chybu?
11. 6. 2014 10:19

Tohle je podle mě úkol spíš pro SMTP jabber gateway. Prostě si pro vybrané typy zpráv nastavíš, že to má forwardovat na nějakou SMTP gateway, klidně i soukromou. Ta to doručí tobě přes Jabber. Bohužel Jabber má na mobilech jednu solidní nevýhodu. Předpokládá trvalé datové spojení a nevyužívá notifikaci servisním kanálem, takže výrazně víc vybije baterii.

10. 6. 2014 16:31

Já mám pod správou několik desítek strojů s DSM/RSM od Synology a upozornění přes Skype mi vyhovují z jednoho prostého důvodu. Do e-mailové schránky mi chodí denně desítky regulérních zpráv, kterými se dříve či později musím zabývat. Upozornění se mezi nimi snadno ztratí, přehlédne, pozapomene (navzdory všem možným filtrům, štítkům, hvězdičkám, praporkům).

Když se mi ovšem server ozve přes Skype, tak je to totéž, jako když naléhavě volá sám klient, že má problém. Byl bych rád, kdyby Synology do…