Slevové servery Slevomat.cz a Zapakatel.cz se rozešly, a nevypadá to na klidný rozvod

Přesně rok trvalo partnerství jedničky a dvojky na trhu slevových serverů. Teď si Slevomat.cz a Zapakatel.cz přestaly rozumět v obchodních otázkách, a tak se rozcházejí. Uvedla to Česká televize. „Postupem času se ukázalo, že Slevomat a Zapakatel jdou strategicky naprosto odlišnou cestou. Takže spolupráce teď dlouhodobě nedávala smysl,“ potvrdil v ČT spolumajitel Slevomatu Tomáš Čupr.

Přesně rok trvalo partnerství jedničky a dvojky na trhu slevových serverů. Teď si Slevomat.cz a Zapakatel.cz přestaly rozumět v obchodních otázkách, a tak se rozcházejí. Uvedla to Česká televize.

„Postupem času se ukázalo, že Slevomat a Zapakatel jdou strategicky naprosto odlišnou cestou. Takže spolupráce teď dlouhodobě nedávala smysl,“ potvrdil v ČT spolumajitel Slevomatu Tomáš Čupr.

Důvodem rozchodu je prý rozdílný přístup k obchodním partnerům, sdílení slevových nabídek na obou serverech a především výše marží. Čupr si přitom ještě nedávno v rozhovoru pro Lupu pochvaloval, jak spolupráce s Zapakatel.cz a Vykupto.cz dobře funguje: „Prostě na začátku jsme se vydali cestou tří samostatných firem a myslím, že postupně se přibližujeme k užší spolupráci, protože necháváme neuvěřitelné množství peněz a výhod na stole. Spolupráce v obchodní rovině ale funguje,“ řekl.

Masáž zadarmo

Konec spolupráce podle všeho není tak bezbolestný, jak se ho obě strany nejprve snažily prezentovat. Například vyjádření Zapakatel.cz o názorových rozdílech se Slevomatem jsou poměrně ostrá:

„Prostě nechceme využívat nevědomosti našich partnerů o slevovém trhu a dřít je z kůže tak, aby kvůli nám přišli, lidově řečeno, na buben,“ napsal v oficiálním vyjádření šéf obchodníků Zapakatel.cz Tomáš Carba. „Masér prostě nemůže masírovat rok se ztrátou. Marže musí být tak vysoká, aby byl dodavatel slevy nad náklady, a už vůbec ne v minusu. Je to fér,“ dodal.

Zapakatel.cz podle něj dosáhl za rok 2011 obrat ve výši 240 milionů korun. „Za první pololetní roku 2012 jsme vykázali meziroční růst kolem 15 % a zisk přes 4 miliony Kč,“ tvrdí Carba. 

„Populistické vyjádření pana Tomáše Carby mě pobavilo. Plete dohromady zprávu o masérovi, který masíroval zadarmo po krachu jiného portálu (z důvodu nízkých marží) a snahu Slevomatu o zachování marží, které zaručují dlouhodobou funkci portálů,“ reagoval Tomáš Čupr. „Slevomat má 70 % opakovaných partnerů. Kdybychom je, slovy pana Carby, dřeli, tak toto procento je dramaticky nižší. Například jako v případě portálu Zaplakatel.cz,“ dodal.

E-mailová přestřelka

Jak nás také upozornili čtenáři, vztahy v trojlístku majetkově propojených slevových serverů, do kterého patří ještě Vykupto.cz, už nějakou dobu nebyly ideální. Zástupci Vykupto.cz a Zapakatel.cz na sebe navzájem útočili v e-mailech, které rozeslali svým klientům:

EBF6

„Rád bych Vás informoval o ukončení spolupráce Slevomat Group (do které patří také Vykupto.cz) s portálem Zapakatel.cz z důvodů nedodržování interních i externích pravidel a výrazné ztráty pozice na trhu. Z těchto důvodů Vám s ním nadále nedoporučuji spolupráci,“ sděloval klientům obchodní ředitel Vykupto.cz Peter Páluš.

„Pokud jste dnes dostali email od konkurenčního portálu Vykupto.cz s doporučením, abyste s námi nespolupracovali, musíme jen vyjádřit politování nad chováním konkurence,“ reagovalo na to v e-mailu obchodní oddělení Zapakatel.cz.

14 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 30. 10. 2013 8:33

Školení UX: Jak zapojit uživatele do designu

  •  
    Jak dostat ono tajemné UX do designu.
  • Ve kterých fázích zapojit uživatele, abyste dostali nejvíc muziky za nejmíň peněz.
  • Jak vytvářet jednoduché a srozumitelné persony

Detailní informace o školení UX »