Jak již zaznělo v článku, pokud kdokoliv chce data o prodejích Slevomatu nebo kohokoliv jiného, tak si je může poměrně jednoduše získat. Ano budou zatížená chybou nezaplacených voucherů, ale to zase nehraje takovou roli (zejména u Slevomatu, kde bych podvodná čísla o prodejích nečekal :).
Hledat konspiraci v tom, že Lupa chce čísla kvůli KupDnes.cz, je úsměvné :)
Na IPV6 nemáte žádný názor, protože je vám ukradené. Na svou firmu a její business máte názor, protože vám není ukradená, to je logické.
A znovu. Sběrem dat pro článek o slevových serverech se tu potýkáme průběžně, není to věc na 30 minut. Už jen navrhnout metodu očištění dat dalo zkušenému analytikovi dost práce. Pak to vyhodíme, protože se pan slevomat šprajcnul. Pak najdeme jiný zdroj dat, ale ten vy označíte za "fakta nasbíraná ve spěchu. Já se ptám znovu, jaká data navrhujete použít? A znovu říkám, není to tak, že je označíte za nevěrohodná jen proto, že vám nevyhovují? Jak si mám ověřit, že tomu tak není? Dvě sady dat hovoří o tom, že Slevomat klesá, (GT a Alexa, mohou být špatně), říkají mi to lidé na trhu (to mohou být závistivci) třetí sada dat, kterou bych mohl prozkoumat nejlépe, jste mi zamázl. Jak moc důvěřivý bych musel být, aby mi to nepřišlo divné?
Samozřejmě je zajímavá varianta, že si budeme XML feedy sbírat sami a sety dat si sestavovat. Ale to už pro nás není zrovna laciný projekt, s ohledem na tom, že to tu dělá řada subjektů na trhu mi také přijde poněkud zbytečný. Ale jak vás tak poslouchám, nic jiného mi nezbude.
Ano, taky jsem slyšel, že krachujete. Prošel jsem si pár databází, zeptal se pár důvěryhodných zdrojů a ani jsem se vás na to už neptal. Bombovní článek by to byl, ale údaje o vaší platební neschopnosti se mi nikde jinde, než povídačkami nepotvrdily.
O tom, že vám klesá návštěvnost, jsem slyšel taktéž. Podíval jsem se na další data, která považuju za důvěryhodná, zjistil, že podle nich to tak vypadá. Pak jsem se zeptal já vás, jak to s tím vypadá. Vy jste mi to potvrdil s tím, že jste neutráceli tolik na reklamě. Vaše vyjádření jsem k informaci přidal v rozsahu nutném pro zachování sděleného kontextu. Proč jste mi to tedy potvrzoval, jestli tomu tak není? A v čem jsem podle vás údaje dezinterpretoval a manipuloval s nimi?
Já jsem neřekl nic o tom, že budu používat nepřesné údaje. Řekl jsem, že když jste nám zabránil používat jedna data, našel jsem si dvojici jiných, dostatečně kvalitních. Původní data by mi umožnila lepší analýzu, větší komfort a čtenářům větší přehled. Tahle vedou ke stejným výsledkům, jen pro mne méně komfortně. Já data Google považuju za věrohodná. A nakonec jsem se vás zeptal, vy jste pokles potvrdil. Kde je dezinterpretace?
Ano, ukažte mi prosím na původním článku analyzujícím data, kde jsme se dopustili neobjektivního, neprofesionálního nebo nevyváženého výkladu a kde byly logické mezery v úvaze. Opravdu mě to zajímá.
Nařčení Amplionu ze spamu je liché, protože když jsem si všiml, že o kupony není zájem, tak jsem se rozhodl, že pozvu pár lidí z Twitteru na smažák. A tak jsem jim objednal kupon jako dárek "k svátku". Jasně to je na kuponu napsáno.
Jestli smažák nejíte, je možné si místo něj vzít rizoto. Anebo kupon někomu věnovat.
S Amplionem nemám nic společného, to jen váš anonymní follower vám chtěl udělat radost :)
On to amplion posilal jen emailem? No nevim, me zadny email neprisel (nastesti), ale za to jsem nasel reklamu na Facebooku "Smazak zdarma".. klikl jsemn a reklamu a byl jsem presmerovan na stranku amplionu kde jsem si kupon mohl objednat... proc se tady tedy pise, ze odkaz byl posilan jen emailem? Neni to tak pravda, byl zobrazovan i v PPC reklame na Facebooku
Dobrý den,
jen se chci podělit s úžasnými zkušenosti ze slevového portálu Slevomat.
1/Jakožto prodávající jsem se zaregistroval a chtěl využít služeb můj Slevomat, po zadání inzerátu mi byl zaslán automatický email, že nemají dobré zkušenosti a nemají o zboží zájem. Opravdu pokud se podíváte, naleznete slovy dvě nabídky na zboží, jinak vše na služby.
Jsou tedy opravdu služby o tolik lepší než zboží?
2/Jakožto kupující jsem si nechal zaslat kód pro ověření po koupi voucheru, tento kód ovšem nefungoval...
3/Známá si objenala květiny, tyto květiny dorazily v krabici zvadlé, bez vzkazu, krabice již evidentně několikrát použita, krásný dárek pro tchýni, které chcete udělat radost nemyslíte?
3/Další si koupila voucher na kosmetické služby, které měly být dle výběru, paní na druhé straně telefonní linky zákaznici sdělila, že nečekala takový zájem a má nárok jen na jednu službu, kterou jí určí provozovatel obchodu.
4/Další voucher byl na plavání nebo něco takového, po předběžní registraci, kterou zákaznice zaslala emailem se jí nikdo neozval, po té co volala do hotelu, kde se měla událost konat jí bylo řečeno že voucher platí ještě nějakou dobu a že se jí ozvou kdy má někdy přijít, voucher platí ještě dva měsíce, ale to že se jí ozvou s konrétním termínem, možná také nikdo nečekal.
Má otázka tedy zní: v čem jsou lepší služby než zboží?
Nebude to spíše problém Slevomatu?
Navíc na dotazy nereagují a tato arogantnost mne naprosto vytáčí.
Myslím že deklarovaný pokles návštěvnosti je naprosto oprrávněný.
no prece zajemci s nevyssi nabidkou. Nevim, k cemu je dobry testovac. Kdo by chtel prese mne prodavat, musel by akceptovat fakt, ze polovinu z prodanych voucheru by dostal vyplacenou, az se vycerpa posledni, aby zustala rezerva na pokuty za opravene stiznosti. Ze nekdo dostal malou porci, nebo obsluha byla na voucheraky ne tak mila, jako na full price klienty atd. To by si hned nekdo rozmyslel, sidit. Ksicht testera se proflakne jak prazsti revizori, tomu by provozovatel dal supr servis a hned potom by ubral 20-30 procent z kvality sluzeb. Ja verim tomu, ze provozovatele cekaji na dobu, az slevomanie upadne do zapomeni, protoze naval lidi jim akorat pokrivi chod provozu, je porad precpano levnyma klientama, kteri to berou jako jednorazovou zalezitost, akorat berou misto tem za plnou cenu a mnohem vice opotrebovavali provozovnu. Kamoska pracovala v jednom slevovem serveru (l.s.) a jeden hotelier, jeji znamy dal brutalne nizke ceny a pro deti zadarmo, tak mu akorat rekla, ze za rok muze hotylek zavrit a delat rekonstrukci, protoze mu ho ty davy zdevastuji, sama delala 6 let v dizajn hotelu a videla, co je to vikendova turistika, takovi hoste vsechno znici a po peti letech total rekonstrukce. Proto by se ani nemeli do slev brat provozy, ktere zacinaji, protoze takove zustanou zavisle jenom na levnych klientech. Nevidim jediny duvod, aby se nekdo nekam vracel za full price, kdyz vi, ze kdyz si otevre agregator, tak podobnou ne-li stejnou sluzbu za stejnou, nebo i nizsi cenu z duvodu konkrence dostane ve vedlejsi ulici. Vid osetreni IPL laserem, studia se predhaneji kdo da nizsi cenu za kupon, furt to bylo 249, ted i za 50 Kc, akorat vymrd je v tom ze na jedno osetreni urcite partie je potreba vice kuponu, takze misto dvou je potreba deset :-). Coz je podvod, protoze pocet kuponu by se mel odvijet od toho, jake osetreni se da uskutecnit za jeden kupon. Mno nic, je vetsi zabava tenhle cirkus sledovat, nez se na nem podilet.
zvlastni - procpak na www.rival.cz vede z clanku primy odkaz a na www.paylo.cz ne. zamer nebo opomenuti?
nedelame marketing, jen spravujeme dns a servery. a nekdy take cteme lupu..
dekuji za vysvetleni fungovani redakcni prace a za pridani odkazu vcetne opravene informace o vlastnicke strukture.
pokud se vam ton moji poznamky zdal arogantni, tak se omlouvam, ale nebyla vubec arogantne myslena, snad byla jen napsana uspornou formou. priste se budu snazit venovat vice pozornosti i forme odpovedi, jen si nejsem jisty (viz velmi slusne psane odpovedi tomase cupra), ze to bude stacit..
Já jsem slyšel, že krachujeme - to by byl bombovní článek :-)
Já rozumím tomu, že to není jednoduchý a laciný projekt - ale to vás přeci neopravňuje k tomu řící "fakta jsou drahá, sorry, budeme psát neprofesionální a zavádějící články postavené na nepřesných údajích, ale co nám zbývá..."
Jaká data použít vám neporadím, ale možná kdyby byl váš přístup jiný a schopnost z dat vydedukovat závěry které skutečně trhu odopovídají, tak nikdo nemá problém s tím, že ta data máte. Ani já. Ale protože se oprávněně (jak jste sám říkal, historie je dobrá učitelka) bojím, že i objektivní fakta budete interpretovat neobjektivně, neprofesionálně a nevyváženě a že dokonce nepostřehnete základní faktické nebo logické mezery v úvaze, tak s tím problém mám. Pokud chcete, tak mohu takto rozebrat posledních 5 článků o slevových serverech ať tu debatu také konkretizujeme.
Poslední věc - já opravdu nic nezakázal. Agregátory nevlastníme ani nekontrolujeme. Jen jsem vyjádřil nespokojenost s tím, jak je s námi nakládáno jako s obchodním partnerem. Toť vše.
ze Tomasovi Cuprovi by se vyplatilo tolik na vsechno nereagovat, nesnazit se neco vysvetlovat, presvedcovat, upresnovat a vylepsovat. Vysledkem je presny opak, jisty pocit arogantnosti a vecne ukrivdenosti. Osobne bych doporucil radsi makat na svem bejby a nechat mluvit vysledky. Pokles v byznysu je logicky a ocekavatelny, analogie s Nokii trebas. Diky vam vsichni vedi, ze existuji slevove servery, protoze do toho cpete, nebo jste cpali hodne penez, ale ti lidi se akorat rozlezou po konkurencnich serverech pres agregatory. Nybrz je prehnana a porad rostouci nabidka, ale vyplata nam vetsine pracujiich chodi jenom jedna, tak se ta stejna suma planovana na investovani do kuponu rozdroli na nabidky levnejsi, ale trebas i 10 voucheru do mesice, coz je predzvest konce - viz nabizene smazaky za 50 korun. Kdo pred rokem tusil, jaka bude situace dnes, ze z luxusnich veci to pujde s nabizenymi produkty az takhle dolu? Za rok bych to videl skomirajici byznys a znudene potencialni zakazniky, protoze klienti, i kdyz spokojeni, se nevraci a ti nespokojeni (kracene sluzby, nemoznost domluvit si termin dle chuti v kratke dobe) jsou silnou hlasnou troubou, ze tohle dlouhodobe nemuze fungovat. Stala sleva uz neni sleva, ale cena bezna. A Praha neni Amerika, tady je to sakra maly pisecek, opotrebeni a vycerpani produktu nastava mnohem rychleji. Doporucuju v brzke dobe prodat.
To se užívá v souvislosti s penisem, viďte? A víte, že takovýto košilatý pokus o vtip je vysoce trapný a na Lupu nepatří? To by nenapsal snad ani Blesk nebo Super. Nač se můžeme těšit příště? Třeba "Microsoft zvlhnul z představy, že vymr*** s Googlem"? Myslíte, že vás čtou imbecilové a sprosťáci?
"Proč by taky mělo, jsou to přeci chytřejší, modernější lidi, než ty eshopový blbečkové, který s tím začínali před patnácti lety, že." - to jste řekl vy. Já mám naopak k českým eShopům, jejich majitelům (a exmajitelům) a lidem kteří se na nich podílí ohromný respekt.
Děkuji, že jste mi vysvětlil funkci médií. Ale ano - tak to chodí všude na světě. Ve špatných médiích. Ta dobrá k tomu ještě přidávají invenci, vlastní nezaujaté názory, kontrolu faktů které prezentují a trochů té investigtivnosti - věřím, že dobrý novinář by místo brečení že mu někdo nechce dát data na stříbrném podnoste, udělal vlastní průzkum. Ale to by bylo potřeba déle než 30 minut na napsání článku. Už by vůbec nemanipuloval čtenáře k doměnce, že když někdo nedá čísla, tak něco mlží. Zvlášť v tak konkurenčním prostředí.
Co články jako např. toto - http://techcrunch.com/2010/10/30/the-future-of-local-commerce-facebook-foursquare-yelp-groupon/ nebo http://www.businessinsider.com/network-effects-2011-5. Takové už chtgějí invenci, znalost faktů a prostředí... Na takový čekám. Pokud mi říkáte, že nepřijde, tak jste mi právě ušetřil spoustu času, který kontrolou Lupu trávím :-)
Nikoho si s PR nepletu - a vy ale neprezentujete fakta, ale domněnky a nebo "fakta" nasbíraná ve spěchu. To mě rozčiluje, nikoliv váš rozdílný pohled.
Chápu, článek bude mít čtenost a "ono je to vlastně jedno", protože vaše zodpovědnost je ve nulová. To že většina čtenářů fakta nerozpozná od domněnek a "faktů", také nahrává do karet Vám. Ale nedivte se prosím, že mě rozčilují amatérsky napsané články o problematice, které rozumím. Nebo jsem se už nekdy rozčílil u článku o IPv6? :-)
A můžu zhodnotit i ostatní články a ne jen ten, pravděpodobně nejvyváženější, na který alibisticky poukazujete? Co třeba http://www.lupa.cz/clanky/slevove-servery-nekde-mezi-podvodem-a-bajecnym-byznysem/?
To ho budete vyhlížet dlouho. Na Lupě píšeme články, které mají informovat čtenáře o tom co se stalo. Tedy o tom, co vy už pravděpodobně víte, protože v oboru děláte. Článek pro jednoho čtenáře pro nás není moc rentabilní záležitost.
Úkolem médií je ukazovat fakta, klást otázky a předestírat škálu myslitelných odpovědí.
To je to, co děláme i na Lupě. Z grafu vidíme, že návštěvnost Slevomatu klesá, tak napíšeme, že na první pohled to vypadá, jako když klesá (co je na tom za dezinterpretaci?). Pak se zeptáme spolumajitele Slevomatu, co o tom soudí on, on nám řekne, proč to tak je a my to dáme do článku. Čtenář kouká na graf, který vypadá, jako když klesá a pak si čte vyjádření šéfslevomaťáka a něco si z toho vydedukuje. Tak to v médiích chodí, dokonce i ve světových, ba dokonce i v těch emerických.
Kdepak, eshopy se proto musely hodně nadřít a asociace též. Jenže to už si dneska málokdo pamatuje a ty ostatní to nezajímá. Proč by taky mělo, jsou to přeci chytřejší, modernější lidi, než ty eshopový blbečkové, který s tím začínali před patnácti lety, že.
pravdou je, ze mi Lupa prijde trochu zaujata vuci Slevomatu. na druhou stranu lze na Slevomatu opravdu narazit na spoustu ne uplne koser veci, nazval bych to takovou serii mini podvudku a lehke vychcanosti. napriklad Kolo stesti, coz je docela silnej marketingovej tahak, je podvudek i trochu vetsi. Slevomat na nem rozhodne nerozdeluje 660.000 Kč mesicne, jak tvrdi, ale zhruba petinu. vim to 100%, potvrdil mi to clovek ze Slevomatu. navic to koresponduje se snizenym marketingovym spendem...
Kdo je Hedvička?
BTW asi používáme jiný Google :-)
Tak abych se představil - http://www.linkedin.com/in/tomascupr
Hezký den!
Pane Čupře, když lidi můj názor zajímá, zeptají se, já jim ho řeknu, oni mi řeknou svůj a něco zajímavého z toho vznikne. Tím, že jsem venku, vidím věci jinak, než oni zevnitř a oboustranně je to obohacující. Vás by to těžko nějak obohatilo, pro vás jsem redaktor za zásluhy v médiu za zásluhy, což je sice hezká popiska na vizitku, ale vzájemně to obohacování prakticky vylučuje.
Takže ano, myslím si, že vím, co s tím dělat, myslím si, že by přínosem pro vás mohlo být i sledovat, jak se s podobným úkolem vyrovnaly eshopy a jejich asociace, ale nemyslím si, že byste to chtěl poslouchat a vnímat. Historie je zkrátka moudrá učitelka.
Ano, vnímat to chci a snažím se z historie poučit. A stále na Lupě vyjlížím článek, který by mi třeba poradil a měl nějakou informační hodnotu a ne jen rýpal, překrucoval a konstruoval fakta a kladl otázky.
E-shopy se se situací vyrovnali prostě tím, že už existuji podstatně déle než neco málo přes rok a akceptovali "opticky bezpečnou" metodu platby - dobírku. Byly také mnohem méně "kontroverzní" (doba mezi platbou a obdržením zboží je kratší, televize je prostě televize a není moc prostoru pro spekulace atd.). Jakákoliv asociace, a tím spíše neviditelná Asociace pro elektronickou komerci, na tom má zásluhy minimální.
Tomáši, to jsem přeci neřekl. Pro mě je úměvné, že šéfredaktor média vlastněného firmou, která provozuje slevový portál veřejně nemá dostatek sebereflexe, brečí a kritizuje to, že jiný slevový portál nechce zveřejňovat čísla.
Navíc já bych neměl problém se zveřejňováním dat, kdyby byla alespoň trochu přesná - ale p. Zandl dokáže na chbných neověřených faktech založit štavý článek a to se mi nelíbí. Víme, že i u špičkových serverů jsou čísla prodejů velmi nadsazená - stači pár konerzací s obchodníky, ale na Lupě vyjde článek jak Slevomat ztrácí... Nemám to zapotřebí.
To ale není jen o Lupě - slevový server dnes mají "všichni", takže proč napovídat ostatním? Ono totiž dát to paralely z jednoho zdroje čísla návštěvnosti, z druhého příjmy a z třetího marži není tak těžké. Možná že by nám to neuškodilo, ale proč to riskovat kvůli potřebě, kerá je nakonec zase jen komerční. Nebo myslíte, že p. Zandla opravdu ke psaní takovýchto článků motivuje nutkání pro blaho trhu?
"Ti stávající by měli inovovat a snažit se zachovat či dokonce zvýšit důvěryhodnost celého „slevového“ odvětví. Jenže v tom nepomůže, aby si hrál každý za sebe."
Pane Zandl, poraďte mi, jak má Slevomat zvýšit důvěryhodnost odvětví, kde se pohybuje 300 hráčů a z toho 80% to má jako krátkodobý "vedlejšák" a kteří z velké většiny nejsou ochotni komunikovat či se shodnou na základích principech fungování. Jak to dělají třeba eshopy - existuje nějaké aliance Mall, Alza, Kasa o které nevím a která společně aktivně podporuje důvěryhodnost eshopů a nakupování online? Pokud taková exituje, tak není vidět. A když není vidět, tak neexistuje.
Asociace slevových portálů je před založením, ale ta není odpověď, protože servery mimo asociaci budou stále dělat špatné jméno celému trhu.
A tak opravdu závisí na zákaznících a jednotlvých serverech, aby zákazníky přesvědčili co je riskantní nákup a co není.
Tento váš komunistický (nebo idealistický, ale to mi nějak neštimuje ke zbytku článku) závěr všichni za jednoho, jeden za všechny opravdu nechápu.
Hezký den!
Vy na DACC děláte marketing pro Paylo?
Odkazy dáváme tam, kde si vzpomeneme. Není na ně žádný nárok ani žádná záruka, jde o službu navíc, určenou pro naše čtenáře, ne pro firmy. Když zapomeneme, což se ve článku o dvaceti firmách stane snadno, rádi na slušnou prosbu link doplníme, na arogantní sugesci nikoliv. Snad jsem vám pomohl to vyjasnit :)
Když si dovolíme přidat vlastní nezaujatý názor a fakta, která se vám konkrétně nehodí, jsme hned obviněni ze zaujatosti, z dezinterpretace faktů, z toho, že jsme posluhovači onoho či tamtoho. Kdyby se vámi linkované články týkaly vás, tak vás mohu ujistit, že byste vyletěl z kůže a autor by pro vás byl novinářské hovado dezinterpretující fakta. Takové články také přinášíme a když se týkají vás, tak také z kůže vylétáte.
Budu se opakovat, ale znovu vám řeknu, co jsem vám už říkal: pletete si média s vlastním PR. To není jejich role. Smiřte se s tím, že při pohledu na stejná fakta dojdou lidé občas k jinému názoru, než dojdete vy - a mají pro to dobrý důvod. Jen ho nechápete, nebo nevidíte.
Průzkum? Jak navrhujete udělat průzkum vývoje pozice slevových serverů? Jedna data jste zakázal vydávat, další (Alexa/GT) jste označil za nevěrohodná, která by podle vás byla akceptovatelná a mně přístupná? Ptám se ze živého zájmu o problematiku, není to rétorická otázka. Cenový limit na pořízení dat je 1200 Kč.