Názory k článku
Slovensko hledá Superstar zpoplatnění obsahu
Jenyk (neregistrovaný)
---.99.broadband7.iol.cz
15. 7. 2010 8:31
Nový
Zpátky k papíru.
celé vlákno
Trochu jsem se zamyslel, kam na internetu chodím a nevím nevím. Místo běžného obsahu bych se vrátil k papírovým novinám (jejich obsah je daleko kvalitnější). Za co bych zaplatil je pokud potřebuji rychle najít radu k řešení nějakého problému, ale to hledám všude možně a jak to by někdo chtěl zaplatit...cenu navíc vím až po tom, co řešení najdu a mají ho obvykle tak dvě až tři místa z tak 30 která projdu. Platit za diskuse? Chacha...s chutí se na ně vykašlu a když mi je zavřou, jen mne potěší. S výjimkou jak jsem psal nahoře, právě v diskusích je často ukryto zlato. Ale ve kterých, že? Musí se do světa, u nás je to velmi výjimečně.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:9e70:----:----:----:----:----
15. 7. 2010 10:17
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
Jednoduse se bude na dany tema/k clanku/... diskutovat na jinym serveru. Toho bych se nebal ze bude nekdo platit za to, aby si moh zanadavat. Navic kdyz i registrace sama 2/3 lidi odradi cokolil napsat.
15. 7. 2010 10:26
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
Nebude. Tohle už někdo vyzkoušel na novinkách, založil k nim paralelní diskuse - a nikdo to nepoužívá.
Diskutuje se pod článkem, nebo pod článkem jinde. Ale sama diskuse nějak hypoteticky napojená na ten článek, to bude používat limitně nula lidí.
Diskutuje se pod článkem, nebo pod článkem jinde. Ale sama diskuse nějak hypoteticky napojená na ten článek, to bude používat limitně nula lidí.
Petr (neregistrovaný)
93.99.117.---
15. 7. 2010 11:05
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
Však ony ty paralelní diskuze k novinkám neobsahovaly nic jiného, než "spam". Samotné diskuze na novinkách nebyly nic jiného, než "attention whoring", což nepřináší žádaný efekt na serveru, kam nikdo nechodí.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.nat.praha12.net
16. 7. 2010 15:09
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
Jenže pokud odkaz na diskuzi není pod článkem, jak se tam jednoduše dostanu? Psát do takové diskuze je jako házet to rovnou do koše.
Mimochodem, na iDnes se vyhýbám článkům pana Čermáka, většinou k nim mám nějaký názor, ale není k nim diskuze, takže je ani nemá cenu číst.
CCblue
Mimochodem, na iDnes se vyhýbám článkům pana Čermáka, většinou k nim mám nějaký názor, ale není k nim diskuze, takže je ani nemá cenu číst.
CCblue
uživatel si přál zůstat v anonymitě
2001:470:9e70:----:----:----:----:----
16. 7. 2010 23:21
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
O zajimavych informacich a k zajimavym clankum se vetsinou diskutuje uplne jinde nez v diskusich pod clankem, specielne pokud jde o media typu zive, idnes, novinky ... kde jak clanky tak diskuse stoji za starou backoru.
mp (neregistrovaný)
---.homecredit.sk
15. 7. 2010 10:36
Nový
Re: Zpátky k papíru.
celé vlákno
téma by bola priechodná v prípade pokračovania minulej vlády - spoplatniť všetko, viď "zástrčkový" zákon. neviem, aká informácia by pre mňa bola takou dôležitou, že by som ju bol ochotný zaplatiť - predsa ku všetkému pribaľujú reklamu, takže už to majú zaplatené. teda aspoň sčasti. a ak niečo hľadám, tak mi platené služby sú "na prd". príklad je info o tlf číslach, vysoký poplatok, polovičná tarifikácia a naviac to, čo nenájdem sám mi oni rovnako nepovedia. a platiť za svoj názor? to je šiši, nie normálne.
Petr (neregistrovaný)
---.zoner.com
15. 7. 2010 9:19
Nový
NextBig
celé vlákno
"NextBig je česko-slovenská konzultačná firma Miloša Čermáka, Tomáša Bellu, Adama Javurka a Libora Rychetského."
Myslím že každý z těchto pánů musí vědět, že takovéto zpoplatnění na malinkatém a ještě slovenském trhu je nesmysl. Pochybuji, že by utržené poplatky za měsíc zaplatili práci lepšího programátora.
Takže celé to je o PR - zajímavé o tom psát a velký rozbor na lupě je jasným důkazem. A taky o tom, že dnes už vím že existuje nějaká firma NextBig.
Myslím že to celé účel plní :)
Myslím že každý z těchto pánů musí vědět, že takovéto zpoplatnění na malinkatém a ještě slovenském trhu je nesmysl. Pochybuji, že by utržené poplatky za měsíc zaplatili práci lepšího programátora.
Takže celé to je o PR - zajímavé o tom psát a velký rozbor na lupě je jasným důkazem. A taky o tom, že dnes už vím že existuje nějaká firma NextBig.
Myslím že to celé účel plní :)
15. 7. 2010 9:31
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
Ja si myslím, že je to víc než PR. Vycházím z toho, že to, co se děje s médii (klesající úroveň žurnalistiky, maximální množství nerelevantní reklamy), je důsledkem měnícího se mediálního prostředí.
V tomhle prostředí už neplatí klasické obchodní modely, ale je třeba najít nové. To se týká nejen tisku, ale i internetu. Rozhodně se o tom musíme bavit.
A btw, co je špatného na přípravě vhodného prostředí pro nový produkt - děje se to denně a pokud to někdo vyloženě nepo***e, nevšimneme si toho.
V tomhle prostředí už neplatí klasické obchodní modely, ale je třeba najít nové. To se týká nejen tisku, ale i internetu. Rozhodně se o tom musíme bavit.
A btw, co je špatného na přípravě vhodného prostředí pro nový produkt - děje se to denně a pokud to někdo vyloženě nepo***e, nevšimneme si toho.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.extel.sk
15. 7. 2010 9:31
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
... ten slovensky nápad (Bella a spol.), to je tiež riadna hovadina. Čudujem sa, že sa tomu v Lupe vôbec venujete.
brk (neregistrovaný)
62.209.195.---
15. 7. 2010 10:35
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
Já si nemyslím, že je to úplná hovadina. Je to snad poprvé, kdy se nejedná o pouhý výkřik do tmy, kdy server x.y chce něco zpoplatnit, ale nakonec na to "nemá koule", protože si uvědomí, že tu má dalších 5 velkých konkurentů, kteří o tomhle neuvažují a pouze by mu přebrali čtenáře. Když do toho vletí všichni velcí hráči najednou, tak toto riziko nebude tak velké.
Navíc to bude větší tlak, aby si uživatel daný účet pořídil, když mu otevře bránu na více místech. Aktuálně je docela problém čím vůbec platit. Přijdu na server, který má něco zajímavého a já to chci hned. Převod z účtu je pomalý, já to chci hned a ne až zítra, jak provozovatel dostane prachy na účet. Embosové karty se u nás zatím moc nenosí a na SMS kašlu, když vím, že přes 50% z ceny dostane mobilní operátor a provozovatel služby prémiových SMS.
Navíc to bude větší tlak, aby si uživatel daný účet pořídil, když mu otevře bránu na více místech. Aktuálně je docela problém čím vůbec platit. Přijdu na server, který má něco zajímavého a já to chci hned. Převod z účtu je pomalý, já to chci hned a ne až zítra, jak provozovatel dostane prachy na účet. Embosové karty se u nás zatím moc nenosí a na SMS kašlu, když vím, že přes 50% z ceny dostane mobilní operátor a provozovatel služby prémiových SMS.
15. 7. 2010 11:46
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
Dnes uz to neni u premium SMS takova hruza jako driv - celkem v pohode se da dosahnout na cca 80% pro poskytovatele obsahu. A to jsem zadny vetsi pruzkum nedelal, vychazim jen z nevyzadanych nabidek co obcas dorazi do mailu :)
eancode (neregistrovaný)
193.179.215.---
15. 7. 2010 13:27
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
Tak zaplatíš neembosovanou, ne?
Mablung (neregistrovaný)
---.static.cable.virginmedia.com
15. 7. 2010 14:35
Nový
Re: NextBig
celé vlákno
Proč by o tomto Lupa neměla psát?
Tohle je docela zajímavá alternativa k otravným mikroplatbám. Zaplať paušál a konec. Jen bude asi problém s onou kritickou masou
Tohle je docela zajímavá alternativa k otravným mikroplatbám. Zaplať paušál a konec. Jen bude asi problém s onou kritickou masou
Anthony (neregistrovaný)
---.net.upc.cz
15. 7. 2010 10:28
Nový
Vice zisku za vice problemu
celé vlákno
Reflex zavedl placenou zonu. Vysledek? Zeleny Raoul se taha z torrentu... Platit za obsah. Proc ne, ale zaloba nekoho ze zaplatil a jemu to nefunguje je realna. Ne kazdy na to ma hw. A misto aby setril na upgrade, bude platit za obsah...
Majkkl (neregistrovaný)
---.arsaudio.cz
16. 7. 2010 16:18
Nový
Re: Vice zisku za vice problemu
celé vlákno
Reflex dosáhl jen toho, že už tam vůbec nechodím. A kupodivu mi to nijak nechybí.. :)
15. 7. 2010 10:39
Nový
mobilní operátoři
celé vlákno
Myslím že trum v ruce drží mobilní operátoři. Čtete si noviny doma, cestou do práce, nebo na to máte čas v prácí? Platit za články by mi vadilo, ale skryté do nějaké formy mobilního přístupu a bez zdlouhavého načítání reklam by byla jistě dobrá věc.
Také redukce diskuzí by byla dobrá věc, ale na ct24.cz to vyresili ala facebook.com
Také redukce diskuzí by byla dobrá věc, ale na ct24.cz to vyresili ala facebook.com
HoBr (neregistrovaný)
62.209.205.---
15. 7. 2010 11:06
Nový
identifikace
celé vlákno
Jenom jsem si vzpomněl, jak "zafungovala" identifikace pomocí OpenID - a to je zadara...
Lykorian (neregistrovaný)
---.dsl.dyn.ihug.co.nz
15. 7. 2010 11:26
Nový
Jak to skončí?
celé vlákno
Dobré čtení!
Svoje dřívější odsouzení pro "placený" net jsem již překonal, ochota za "něco" platit by na mé straně zřejmě byla, ALE...A těch ALE je zde několik(např. existence hodnotného obsahu, proměna filozofie webu jako takového, platební systémy) abych si myslel že se v dohledné době několika málo let dočkáme skutečně promyšleného a vyladěného systému.
Očekávám nástup prvních neúspěšných pokusů-omylů, neboť bude zřejmé že takto ne, takto také ne a todleto už proboha vůbec NE...jinými slovy, většina se sice shodne na tom, že daná varianta není dobrá, ale recept jak systém učinit plně funkční nikdo mít nebude...Zkrátka a jednoduše vezme si to čas, spoustu času a bude velice zajímavé sledovat jak celý tento "systém-nesystém" bude postupně vznikat...měli bychom ho pozorně sledovat a myslím že se dozvíme mnohé o sobě a společnosti ve které žijeme...
Jak praví klasik..nic netrvá věčně...ani éra svobodného ani bezplatného Internetu...smutné, ve většině případů ani dobré, ale naprosto očekávatelné :-(
A když jsem u klasiků...podle mého nejoblíbenějšího J.Wericha...TO JE BLBÝ, TO SE BUDE LÍBIT!...budou ve štítu placeného webu či jak to nazveme, neseny zase ty největší nesmysly a sračky :-)
Dnešní doba je dobou postmodernismu!
Svoje dřívější odsouzení pro "placený" net jsem již překonal, ochota za "něco" platit by na mé straně zřejmě byla, ALE...A těch ALE je zde několik(např. existence hodnotného obsahu, proměna filozofie webu jako takového, platební systémy) abych si myslel že se v dohledné době několika málo let dočkáme skutečně promyšleného a vyladěného systému.
Očekávám nástup prvních neúspěšných pokusů-omylů, neboť bude zřejmé že takto ne, takto také ne a todleto už proboha vůbec NE...jinými slovy, většina se sice shodne na tom, že daná varianta není dobrá, ale recept jak systém učinit plně funkční nikdo mít nebude...Zkrátka a jednoduše vezme si to čas, spoustu času a bude velice zajímavé sledovat jak celý tento "systém-nesystém" bude postupně vznikat...měli bychom ho pozorně sledovat a myslím že se dozvíme mnohé o sobě a společnosti ve které žijeme...
Jak praví klasik..nic netrvá věčně...ani éra svobodného ani bezplatného Internetu...smutné, ve většině případů ani dobré, ale naprosto očekávatelné :-(
A když jsem u klasiků...podle mého nejoblíbenějšího J.Wericha...TO JE BLBÝ, TO SE BUDE LÍBIT!...budou ve štítu placeného webu či jak to nazveme, neseny zase ty největší nesmysly a sračky :-)
Dnešní doba je dobou postmodernismu!
a (neregistrovaný)
85.93.98.---
15. 7. 2010 16:08
Nový
Re: Jak to skončí?
celé vlákno
ty jo, tolik textu bez jakyhokoli smyslu... kloboucek, panacku
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.nat.praha12.net
16. 7. 2010 15:12
Nový
Re: Jak to skončí?
celé vlákno
Souhlasím. Na mě je to moc postmoderní :-)
CCblue
CCblue
uživatel si přál zůstat v anonymitě
---.zapcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
15. 7. 2010 12:30
Nový
Takže vznikne ...
celé vlákno
... spousta přepisovačů obsahu, kteří neporuší autorský zákon a stejný obsah precitují ve stejnou dobu na jiném místě s klasickým obchodním modelem.
15. 7. 2010 14:32
Nový
Vyhledávače
celé vlákno
S indexováním placeného obsahu problém není, minimálně u Google. Robot chodí z adresy v doméně googlebot.com, takže podle toho se dá snadno a spolehlivě poznat. Cache se dá zakázat meta značkou s hodnotou noarchive, případně se dá zakázat i zobrazení úryvku (ze kterého by mohl text jít zrekonstruovat) hodnotou nosnippet.
onanym (neregistrovaný)
---.pilsfree.net
15. 7. 2010 17:23
Nový
Re: Vyhledávače
celé vlákno
A tomu se milé děti říká cloaking...
16. 7. 2010 9:56
Nový
Re: Vyhledávače
celé vlákno
Nikoliv, milý děde Vševěde, cloaking je něco trochu jiného, viz např. http://en.wikipedia.org/wiki/Cloaking
15. 7. 2010 14:42
Nový
Možná si asi neuvědomují
celé vlákno
že se liší představa onoho "zajímavého obsahu" za který by byli ochotni čtenáři platit.
Neboť, ten kdo dokáže dlouhodobě generovat opravdu zajímavý a přínosný obsah (dovolil bych si doplnit - pro čtenáře užitečný) si už cestou našel sám, a nemusel na nic čekat. A skutečně, stačí se podívat po webu, že se nabízí spousta poraden, právnických, lékařských, psychologických ekonomických,že mnohé finanční servery mají speciální placené rubriky, že i některé IT internetové servery mají placené poradny,..až třeba dojdeme k zábavnímu průmyslu na internetu , kde je to takřka pravidlem. Takže to co by se dalo ještě dozpoplatnit, je určité kvantum serverů, předávající čtenářům stejné veřejně známé informace přejaté obvykle z agentur, s jakous takous interpretací. Nic víc...Je je otázka, zda za tyto (a žádné jiné) budou čtenáři ochotni něco platit, ba dokonce na několika místech, za stejné, byť různě podané...
Neboť, ten kdo dokáže dlouhodobě generovat opravdu zajímavý a přínosný obsah (dovolil bych si doplnit - pro čtenáře užitečný) si už cestou našel sám, a nemusel na nic čekat. A skutečně, stačí se podívat po webu, že se nabízí spousta poraden, právnických, lékařských, psychologických ekonomických,že mnohé finanční servery mají speciální placené rubriky, že i některé IT internetové servery mají placené poradny,..až třeba dojdeme k zábavnímu průmyslu na internetu , kde je to takřka pravidlem. Takže to co by se dalo ještě dozpoplatnit, je určité kvantum serverů, předávající čtenářům stejné veřejně známé informace přejaté obvykle z agentur, s jakous takous interpretací. Nic víc...Je je otázka, zda za tyto (a žádné jiné) budou čtenáři ochotni něco platit, ba dokonce na několika místech, za stejné, byť různě podané...
Miloš Endrle (neregistrovaný)
77.78.83.---
15. 7. 2010 14:43
Nový
Utopie
celé vlákno
Ten kdo to vymyslel asi úplně zapoměl jak se rozhoduje běžný zákazník při nákupu zboží. Chce si koupit Lidovky za 10 Kč a myslíte, že ho někdo přesvědčí, aby si připlatil 65 Kč a získal navíc Dnes, Sport, Reflex, ....??
Víc možností = složitější podmínky = delší přemýšlení a rozhodování = ztráta potenciálního zákazníka.
Navíc je to absolutně demotivující model pro média, protože jim neumožňuje aktivní marketing typu "další měsíc za polovic", "bundlování" produktů apod.
Kdyby pánové místo podobných nesmyslností začali lobovat za jednoduše dostupnou univerzální virtuální měnu umožňující mikroplatby na všech zmíněných online médiích, tak by udělali ze všeho nejlépe.
Víc možností = složitější podmínky = delší přemýšlení a rozhodování = ztráta potenciálního zákazníka.
Navíc je to absolutně demotivující model pro média, protože jim neumožňuje aktivní marketing typu "další měsíc za polovic", "bundlování" produktů apod.
Kdyby pánové místo podobných nesmyslností začali lobovat za jednoduše dostupnou univerzální virtuální měnu umožňující mikroplatby na všech zmíněných online médiích, tak by udělali ze všeho nejlépe.
tom (neregistrovaný)
---.207.broadband.iol.cz
15. 7. 2010 15:39
Nový
Re: Utopie
celé vlákno
Presne tak
ra.ri.ta (neregistrovaný)
217.196.116.---
16. 7. 2010 16:06
Nový
RE: Slovensko hledá Superstar zpoplatnění obsahu
celé vlákno
No nevím. Trošičku mi to zpoplatňování obsahu připadá soustavně dávat vůz před koně.
Nejít ten správný obchodní model.
Budeme muset připustit, že bez obsahu nebude placení. Tak pitomí lidé ještě nejsou.
Mám obavy, že i tahle snaha je sice simpatická, leč stejně jen slepá ulička.
Nejít ten správný obchodní model.
Budeme muset připustit, že bez obsahu nebude placení. Tak pitomí lidé ještě nejsou.
Mám obavy, že i tahle snaha je sice simpatická, leč stejně jen slepá ulička.
100% Lenin (neregistrovaný)
85.90.127.---
18. 7. 2010 11:06
Nový
RE: Slovensko hledá Superstar zpoplatnění obsahu
celé vlákno
synusoydálně s Vámi souhlasím. :D
ng (neregistrovaný)
---.4-2.cable.virginmedia.com
1. 5. 2011 21:34
Nový
Re: RE: Slovensko hledá Superstar zpoplatnění obsahu
celé vláknoto musela byt poriadne tvrda sInusoIda :D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
94.241.85.---
22. 7. 2010 19:36
Nový
Kdo by platil za zprávy na Internetu?
celé vlákno
Když je může sledovat v TV. Zájem o zprávy na internetu je proto, že jsou zdarma. Pokud se bude za ně platit, lidé si najdou jinou zábavu. FB například. Infotaiment na internetu v blízké budoucnosti zcela převálcuje FB.
Ivan Nový (neregistrovaný)
94.241.85.---
22. 7. 2010 22:29
Nový
Zajímavé je, že nikoho
celé vlákno
nenapadlo jediné logické a trhem vynucované přirozené řešení. Zrušit papírové vydání a zvýšit ceny reklamy. Místo toho se hledá kvadratura kruhu.