Slovenský Sing Something si od čtvrtka stáhlo 13 tisíc lidí. Vydělá 200 dolarů za den

O společenské hře Sing Something pro iPhone napsaly známé zahraniční blogy včetně Mashable. I proto je o ni mezi hráči zájem. „Rosteme geometrickou řadou a doufáme, že to bude pokračovat,“ řekl Lupě vývojář Ján Ilavský. Už jednou se mu podařilo v zahraničních App Storech výrazně prorazit s jinou kratochvílí. Před rokem prozradil Hospodářským novinám, že za aplikaci Midnight HD utržil v prvních dvou týdnech 300 tisíc korun. Podaří se mu trefu zopakovat?

Autoři Sing Something se netají tím, že inspirací pro jejich aplikaci byl nevídaný celosvětový úspěch sociální hry Draw Something – ačkoli i ten v posledních týdnech ztrácí glanc. Princip je podobný: uživatelé mohou do mobilu nazpívat populární šlágr z YouTube, poslat nahrávku náhodně vybranému spoluhráči nebo ještě lépe známým ze sociálních sítí a nechat je hádat, co vlastně zapěli. Uvnitř aplikace si pak mohou koupit různá vylepšení, například bombu, která hádajícímu odhalí pět písmen z názvu písně.

„První den si nás stáhlo tisíc lidí, druhý čtyři tisíce, třetí osm. To byl ale víkend. Věříme, že v tomto týdnu porostou čísla ještě rychleji,“ říká Ján Ilavský, trojnásobný vítěz pražské přehlídky mobilních aplikací AppParade. Tržby se podle něj pohybují „zatím jen do 200 dolarů za den“. Aby aplikaci udělali reklamu, rozeslali v den vydání desítky mailů na zahraniční servery. Ten nejvlivnější, Mashable, se však ozval sám od sebe.

Zazpíváte si?

Zazpíváte si?

Nápad na Sing Something prezentoval Ján Ilavský už v dubnu na pražském Startup Weekendu. Už tehdy si uvědomoval, že na podobné aplikaci nejspíš pracuje několik konkurentů a je proto nutné postupovat rychle. „Když budeme mít štěstí, podaří se nám aplikaci vypustit do konce týdne. A my štěstí mít budeme, protože na tom není nic složitého,“ prohlásil 22. dubna. Aplikace však vyšla až minulý čtvrtek. V čem byl problém? „Dolaďovali jsme detaily. S trochou nadsázky se dá říct, že poslední tři týdny jsme strávili dohadováním o tom, jak má vypadat tlačítko Buy,“ směje se do telefonu vývojář, který s kolegou Vladimírem Hrinčárem tvoří studio Hyperbolic Magnetism.

Na aplikaci spolupracoval ještě jeden bratislavský programátor, kterého ovšem Ilavský ani nikdy osobně nepotkal. Další člověk nyní finišuje s klonem Aplikace pro Android. I ten by měl být hotový za týden, nelze ovšem vyloučit, že se podobně jako u verze pro iOS vývoj ještě protáhne.

EBF16

Americká konkurence nakonec slovenský počin v App Store o jeden den předběhla. Ján Ilavský se jí ovšem nebojí: „Naštěstí je fakt otřesná, takže z ní nemáme strach.“

Vývoj Sing Something byl podle Jána Ilavského extrémně levný. Komě brigádníka, který vybíral písničky z YouTube a přiřazoval je k jednotlivým žánrům a historickým obdobím, z nichž si nyní mohou hráči vybírat, pracovali všichni tvůrci aplikace zadarmo, jen s vidinou budoucích zisků. O ty se však, pokud vůbec přijdou, budou muset rozdělit nejen s Applem, ale také s bratislavským herním studiem Cuketa, pod jehož hlavičkou aplikaci vydali. „Neměl jsem čas a chuť řešit marketingové a finanční věci, proto jsem se domluvil s kamarádem z Cukety, že si je vezmou na starosti oni,“ vysvětluje vývojář, proč aplikaci nevydal na vlastní pěst jako ty předchozí.

Školení e-mail marketingu

  •  
    Jak získat e-mailové kontakty
  • Jak udělat e-mailing více relevantní
  • Jak zavést automatizované kampaně

Detailní informace o školení e-mailingu »