Hlavní navigace

Služba na rozvoz jídla Foodpanda v Česku po devíti měsících končí

26. 5. 2014
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Světová jednička v objednávání a rozvozu jídla se stahuje nejen z Česka, ale i ze sousedního Slovenska.

Pouhých devět měsíců trvala snaha německého startupu Foodpanda konkurovat tuzemskému projektu DámeJídlo.cz. Ten byl spuštěn o více než osm měsíců dříve, než Foodpanda oznámila svůj vstup na český trh. Náskok, který si DámeJídlo.cz za tu dobu vybudovalo, se zřejmě ukázal pro další vývoj jako klíčový. V polovině srpna hlásil zakladatel služby Tomáš Čupr 500 zapojených restaurací v 70 českých městech.

V té době zakladatel a výkonný ředitel Foodpandy Ralf Wenzel v rozhovoru pro Lupa.cz tvrdil, že tuzemský trh je dostatečně velký, aby na něm mohli působit dva či tři velcí hráči. Na druhou stranu se netajil tím, že se chce stát jedničkou na českém trhu.

„Naším cílem je stát se jedničkou na trhu. S tímto cílem vstupujeme na každý nový trh,“ uvedl tehdy Ralf Wenzel. Podle všeho se ale tento cíl zatím nepodařilo naplnit a ve Foodpandě zřejmě došli k závěru, že i v budoucnu by prolomení dosavadní hegemonie Dámejídlo.cz bylo velmi těžké a hlavně finančně nákladné.

Foodpanda se rozhodla odejít nejen z Česka, ale i ze sousedního Slovenska, kde začala působit loni v listopadu. O jejím odchodu také jako první informoval slovenský server Zive.sk

„Nebudeme se nadále soustředit na expanzi na co nejvíce trhů. Chceme se spíše soustředit na to, abychom se stali lídry na našich stávajících trzích,“ uvedla pro Zive.sk Vera Futorjanski, šéfka PR oddělení Foodpandy. Konec Foodpandy v Česku potvrdila serveru Podnikatel.cz Monika Mikušová, která je zodpovědná za aktivity firmy v Česku.

Fakt, že český a slovenský trh přestal být pro Foodpandu důležitý, naznačovaly změny v řízení obou poboček, které byly oznámeny v dubnu. Do té doby za Česko a Slovensko v rámci Foodpandy zodpovídal Peter Varga. Byl spoluzakladatelem obou poboček a zároveň jejich výkonným ředitelem. Od dubna začalo Česko i Slovensko v rámci firmy podléhat vedení v Polsku.

Kdy se český a slovenský web Foodpandy odmlčí, není zřejmé. Firma zatím žádné konkrétní datum neoznámila.

Aktualizace 26.5.2014, 19:30:

Podle Very Futorjanski, šéfky PR oddělení Foodpandy, firma z Česka a Slovenska neodchází. Nicméně v těchto zemích Foodpanda nyní pozastavuje své aktivity a zaměřuje se na další trhy v regionu střední a východní Evropy (Polsko, Rumunsko, Maďarsko, Bulharsko a Srbsko).

„Rozhodli jsme se zaměřit o něco více na několik vybraných trhů v regionu,“ uvedla Futorjanski

V souvislosti s pozastavením aktivit firmu zatím neopustili žádní manažeři. Alex Zakucia a Monika Mikušová, kteří byli za český a slovenský trh zodpovědní, už podle Futorjanski dostali nabídku na nové pozice v rámci společnosti Foodpanda/ Hellofood.

Aktualizace 27.5.2014, 20:00

BRAND24

Firma ústy šéfky PR oddělení Very Futorjanski odmítá, že by se z Česka a Slovenska stahovala. 

„Tak, jak rosteme jako globální firma, přizpůsobujeme naše aktivity ve východní Evropě. Webové stránky v Česku a na Slovensku budou i nadále fungovat,“ uvedla Vera Futorjanski.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Internetové novinařině se věnuje od roku 2005, kdy začal jako redaktor pracovat pro vydavatelství Internet Info.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).