Hlavní navigace

Názory k článku Služby s přidanou hodnotou? Jednou možná.

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 9. 2003 7:15

    Milan Berka (neregistrovaný)
    Je pochopitelně otázka, zda je to dobré nebo špatné. Vývoj byl úplně opačný, byla doba, kdy ISP poskytoval individuální péči,ale cesta vedla k "balíčkúm" typu kup si krabici a táhni.
    Tím se zjednodušovalo poskytování služeb a také zlevňovalo.
    Směr = nákup služby v trafice.
    Z druhé strany vznikaly služby u specializovaných firem, které v tomto ISP nahradily a zastoupily. Touto specializací se ISP jednak dostali do rentability, ale z druhě strany se příliš upnuli k několika málo produktům a každá změna trhu je může smést.
    Jinými slovy např. VoIP: Pokud je ISP současně telefonní operátor - nezájem, proč by to dělal? Z druhé strany jak IP VPN tak VoIP může firmě udělat jednoduše někdo jiný než ISP.

    Jsou věci, které by šly a vyplatili se = Vzdálená správa, ale ty skutečně dnes dělají efektivně jiné firmy, většinou se od ISP oddělily.
  • 29. 9. 2003 19:30

    Lex Luthor (neregistrovaný)
    Nedělá si redaktor tohoto článku legraci z lidí ? Sotva prošla vládní reforma veřejných financí ( špidlovy balíčky ) a redaktor tohoto serveru hovoři něco o službách s přidanou hodnotou.

    Pro normálního člověka z kostí a kůže bude již za pár měsíců problémem zaplatit fungující klasickou telefonní linku, na tož aby ještě platil internet svému ISP.

    Vládní reforma veřejných financí pana Špidly povede ke snížení životní úrovně obyvatelstva a ke zdražení telefonních poplatků.

    Pane redaktore, ve kterém století ten článek píšete ?
  • 1. 10. 2003 21:05

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Není vůbec jisté, zda se investice do takové služby vrátí, jestli ji zákazníci budou chtít. Přesně to ovšem služby přidané hodnoty v českém prostředí a nejen zde soustavně zabíjí - a to je velká škoda.

    Mam dojem, ze tyto dve vety jsou odpovedi na prakticky vsechny otazky, ktere clanek klade. Skutecne neni prilis jiste, zda se investice do provozovani takove sluzby vrati, protoze neni prilis jiste, ze o ni bude zajem. A "nezajem" nebo prinejmensim "mizivy zajem" je nejpravdepodobnejsi duvod proc tyto sluzby na trhu malokdo nabizi. Jenze v takovem pripade lze jen tezko rict, ze je neposkytovani takove sluzby skoda ...

  • 2. 10. 2003 13:15

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Ahoj Dane,
    ja mam naopak dojem, ze uvedene vety nejsou pravdive odpovedi na vsechny kladene otazky.

    Pro pojem "neni jiste, ze se investice vrati" existuje jednoduche slovni spojeni - jmenuje se "podnikateleske riziko".

    Deklarovany "nezajem" ze strany zakazniku je spise vymluvou pro to, aby nebylo potreba rozsirovat produktove portfolio. Oni delaji takove pruzkumy? Ja jim to nevycitam, ale pak se nesmi divit, ze zakaznici jdou pouze a jenom po cene za holou konektivitu, kdyz jim ISP neni schopen/ochoten nabidnout jine sluzby. No a vysledkem je to, ze si zakaznici vybiraji oholene nabidky a prakticky zadny ISP neni schopen v realu vydelavat. Ony to ty firmy casem pochopi, ze bez pridane hodnoty nemuzou prezit, ale pravdepodobne bez jejich soucasnych managementu. Protoze preprodejem minut uz se dnes prakticky nikdo neuzivi.

  • 2. 10. 2003 15:49

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Jiste. A na zaklade odhadu velikosti onoho podnikateskeho rizika (a souvisejicimi odhady - treba poctu a "vytezitelnosti" zakazniku) se podnikatelske subjekty rozhoduji, zda takovou sluzbu nabidnou. Zrejme tento vypocet prakticky nikomu nevychazi kladne. Jinymi slovy - (takrka) nikdo si nemysli, ze zajem je dostatecny. Souhlasim s tebou, ze nabidka se da vhodnou nabidkou i vybudit - naproti tomu nesouhlasim s konstrukci, ze zakaznici by takovou sluzbu chteli, kdyby ji nekdo nabizel. I kdyby vsechny velke firmy byly tak hloupe a zkostnatele jak predpokladas ty, nabidl by takovou sluzbu alespon nekdo maly, ktery by sice nedosahl vyznamneho podilu na trhu, ale demonstroval by alespon tu skutecnost, ze zajem o takovou sluzby BY MOHL BYT. Ja ale nemam dojem, ze az na naproste excesy nekdo takovou sluzbu nabizi. Z toho me plyne, ze se to zrejme proste nevyplati. Pro opacny odhad nenachazim data, snad krome prani aby tomu tak bylo.

    A tak zatimco tobe vychazi, ze firmy neuzivici se preprodejem minut se zachrani prodejem pridane hodnoty, me vychazi, ze takove firmy proste a tise zaniknou.

  • 2. 10. 2003 17:20

    Michal Krsek (neregistrovaný)
    Tady nejde o to, kolik vychazi vypocet, ale o to, ze nemas relevantni data pro ten vypocet :-) Neznas zajem.

    Ale vzdyt tu jsou firmy, ktere dane sluzby nabizeji ... I pitome kresleni stranek je sluzba s pridanou hodnotou.

    Souhlasim s Tebou ovsem v tom, ze firmy, ktere se neuzivi na prodavani minut, casem chcipnou (a obcas to bude docela rana - nikoliv tichy zanik).

  • 6. 10. 2003 9:48

    Honza (neregistrovaný)
    Tak tohle je naprosto presne.
    Problem je v jeste jedne veci - u ISP umi preprodavat draty, 2.4 bezdraty, k tomu prilozit nejaky mail a orezany hosting, ale prodavat "praci a mozek" tam nikdo neumi.... To je zcela neco jineho. To je o jine firme, jinych lidech a ne o "prehazovacich krabic a dratu".
  • 5. 10. 2003 19:43

    Pavel (neregistrovaný)
    Uvádím příklad, jak komunikuje poskytovatel GTS se zákazníkem, který žádá připojení pro firmu:

    Naše společnost ke službě ADSL neposkytuje routovaný blok IP adres, pouze jednu pevnou IP adresu ke každému připojení. Služba webhosting (o min.velikosti prostoru 10 MB) není součástí služby ADSL.

    Jinými slovy neumějí přidat webhosting k ADSL? Nebo chtějí zákazníka odradit?

    Dále píší:

    Pokud máte zájem o zaslání nabídky na službu ADSL i přesto, že nejsme schopni Vašemu požadavku vyhovět, kontaktujte nás, prosím, na naší bezplatné telefonní lince 800 31 31 31, mailem na adrese info@gtsgroup.cz nebo faxem na čísle 296 157 157

    Tj. pokud vážený zákazníku, chceš obtěžovat dál, obrať se znovu na infolinku!

  • 6. 10. 2003 0:22

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    není součástí služby...

    ... v teto branzi obvykle znamena "neni zahrnuto v cene sluzby". Coz ostatne uvidite sam, az prestanete videt rude. Hned kdyz se podivate o vetu driv. Kdyz neco "neumeji" tak se pise, ze to "neposkytuji".

  • 6. 10. 2003 18:58

    kix (neregistrovaný)
    Pointa je ale jinde.
    Pokud žádal nabídku na službu A se sloužbou B, nabídnu mu přece A+B a neodkazuji ho opět na infolinku(??) (kde by se jako měl měl informovat na každou podslužbu zvlášt (???))

    Tohle, co dělají svědčí buď a naprosté aroganci, nebo to
    vyřizovalo (s prominutím) nějaké ucho na callcentru, které chtělo mít záležitost rychle z krku.
  • 6. 10. 2003 22:19

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    To je akademicka diskuse, nevideli jsme dotaz. Jestli se ptal, zda je B soucasti A, pak odpoved ze neni je pomerne korektni. Mimochodem, v takovem pripade neni B podsluzbou A. To ze by odpoved mohla byt naformulovana trochu jinak a byt vic napomocna je nesporne, ale ze by byla zase az tak odrazujici ...

    BTW - nejsem zakaznikem, zamestnancem ani clenem sdruzeni rodicu a pratel GTS. A jako dodavatele bych si je spis nevybral - ale zase jsem dalek vycitat jim celkem hovadiny jako by slo o veci zasadni. Na druhou stranu - pokud se puvodni prispevatel urazil, asi zvolili spatny pristup a sluzbu mu neprodaji a musi se sami rozhodnout, jestli jsou opravdu neprimerene drsni nebo jestli slo o precitliveleho tazatele.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).