SME.sk mění podobu paywallu, nově nabídne i vlastní balíček

Až dosud bylo možné odemknout placenou sekci deníku pouze prostřednictvím národního balíčku systému Piano. Nyní přichází levnější varianta s přístupem k obsahu na SME.sk.

Některý obsah na internetové verzi slovenského deníku SME.sk je již čtvrtým rokem dostupný pouze předplatitelům systému Piano. Zatímco dosud si museli zájemci o uzamčený obsah pořídit národní balíček za měsíční poplatek 3,9 eur, který jim otevřel zpoplatněné sekce i na dalších sedmi slovenských webech, nově mají čtenáři možnost předplatit si přístup pouze k obsahu na SME.sk. Měsíčně je to vyjde o euro laciněji.

"V redakcii sa veľmi tešíme tomu, že každý mesiac stúpa počet ľudí, ktorí sú ochotní platiť za naše texty. Teraz sa mení len to, že pridávame ponuku pre tých, ktorí chcú platiť len za obsah SME a ušetriť tak euro mesačne,” komentoval změnu šéfredaktor SME Matúš Kostolný.

Online deníku neustále roste počet placených uživatelů. V březnu jich bylo v průměru téměř 20 tisíc týdně. Jak prozradil na konferenci IAC 2014 Filip Struhárik, internetová verze deníku již vydělává vydavatelství více než ta tištěná.

UX16

Čtenáři budou mít také možnost pořídit si za 15,9 eur měsíčně předplatné tištěného deníku, v rámci kterého získají též neomezený přístup k veškerému obsahu na SME.sk. 

Změny se dotknou i deníku Korzár, který stejně jako SME vydává společnost Petit Press. Respektive jeho online verze, která spadá pod SME.sk. Před rokem vydavatelství právě v sekci Korzár zavedlo tzv. metered paywall, která uživatelům zobrazila zdarma jen prvních 10 uzamčených článků a poté jim byl přístup umožněn pouze po zaplacení předplatného. Nově budou na Korzárovi uzamčené pouze exkluzivnější články a zbytek bude k dispozici zdarma.

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 5. 5. 2014 8:01
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Právo vs. online marketing

  •  
    Jak chránit vlastní značku a obsah.
  • Jak využívat cizí díla pro svoje prezentace.
  • Na co si dát pozor při tvorbě reklamy na internetu.

Více o školení Právo vs. online marketing »