Hlavní navigace

SME.sk po zpřísnění paywallu rychleji stoupá počet platících čtenářů

David Slížek

Slovenský deník SME od začátku roku začal do placené sekce svého webu umisťovat více materiálů. Výsledek? Zrychlil se růst počtu předplatitelů systému Piano, kteří na něj chodí.

„Všetko je v grafe, ktorý není vymyslený,“ okomentoval zástupce šéfredaktora slovenského deníku SME Konštantín Čikovský údaje, které publikoval na svém facebookovém profilu.

Dotyčný graf ukazuje, jak se v posledních měsících vyvíjí počet uživatelů přihlášených do služby Piano, kteří aspoň jednou týdně přišli na web SME.sk. Po velmi mírném růstu v loňském roce je na začátku toho letošního vidět změna trendu – jen za poslední tři měsíce se počet týdenních platících čtenářů zvedl skoro o více než třetinu na dnešních přibližně 18 tisíc.

Podle Čikovského jde o důsledek zpřísnění paywallu deníku SME. „Začali sme zamykať prakticky všetok obsah, ktorý pripravuje redakcia SME (zvačša ide o texty, ktoré sú publikované v denníku). Nezamykáme a ani nebudeme zamykať aktuálne správy bez oh'ladu na to, či ich preberáme z agentúr alebo ich píšeme my,“ popisuje.

Zpřísnění paywallu přitom podle něj nemělo vliv na celkovou návštěvnost webu: „Keďže v doležitých spravodajských textoch nechávame odomknutú približně prvú tretinu textu, nevidíme žiaden pokles návštěvnosti. Nestrácame podiel na trhu. Takto zamknuté texty sú bežně najčitanějšie na našom webe,“ dodává. 

START17

Je jasné, že provoz na webu mohly ovlivnit aktuální události – zejména prezidentské volby, které v březnu na Slovensku proběhly. Podle Čikovského ale šla vyšší návštěvnost webu s nárůstem počtu platících čtenářů ruku v ruce: „V marci, keď sme predali najviac digitálneho predoplatného v histórii, sme mali aj najvyššiu návštěvnosť webu aj jeho spravodajskej časti v histórii. Stále sa nám darí zvysovať príjmy z Piana bez toho, aby to akokol'vek ovplyvňovalo inzertné príjmy,“ říká. 

Zapojení do systému Piano podle něj deníku SME vydělá řádově stovky tisíc eur za rok. Další zpřísňování paywallu ale redakce nechystá: „Skor je pravděpodobné, že rastúce príjmy z digitálneho predplatného nás pritlačia k tomu, aby sme vyrábali viac exkluzivného obsahu ako doteraz, pretože by to už mohlo byť rentabilné samo osebe,“ říká Čikovský.

Našli jste v článku chybu?
3. 4. 2014 12:31
Belzebub (neregistrovaný)

Jeke zase "okradani ctenaru" prosim vas? Kdyz budu neco delat zadarmo a potom se rozhodnu s tim prestat, tak tim nekoho okradam?

Kdyz nechcete platit, tak proste neplatte. Vzdyt preci kvalitniho obsahu zadarmo je internet preplnen. Tak proste jdete jinam, kdo vam brani?

Tahleta mentalita "vy neco delejte zadarmo a ja to budu konzumovat, preci na to mam pravo" je opravdu desna. Kazdy si mysli, ze ma zdarma narok na neci praci a pokud ne, tak zacne nadavat....

4. 4. 2014 13:29
ng (neregistrovaný)

Suhlasim so vsetkymi nazormi na Piano, navstevnost SME, kde pomaly 9 z 10 clankov je zamknutych, je iba nafuknuta bublina. Este nieco - hanba, pan redaktor, ze tych par trapnych viet v slovencine nedokazete napisat bez enormneho mnozstva chyb (!).