Hlavní navigace

Smrt SMS se nekoná. Aplikace sice používáme stále víc, ale nevydělávají

Daniel Dočekal 18. 6. 2015

Záplava aplikací pro posílání zpráv, stovky milionů uživatelů a biliony poslaných zpráv. Peníze to ale – na rozdíl od SMS – nepřináší.

Juniper Research upozornil na zmenšující se velikost trhu posílání zpráv. Ten v roce 2014 představoval 113,5 miliardy dolarů, v roce 2019 by ale měl být stav nižší o 600 milionů dolarů. 

Objem posílaných zpráv přitom bude stále výrazně stoupat, z dnešních 31 bilionů na více než 100 bilionů v roce 2019. Ještě zajímavější může být, že v roce 2019 budou příjmy generované z jedné zprávy pouze na úrovni 1 % vůči příjmům, které vytvářejí SMS a MMS.

Aplikací pro posílání zpráv je poměrně velké množství. Řada společností doufá, že se jim podaří získat významný podíl na trhu, ale chybí jim zatím monetizace. Jakkoliv uživatelé od SMS a MMS přecházejí právě na internetově založené služby na posílání zpráv, žádný významný vliv na příjmy to mít nemá. 

Provozovatelům se nedaří do služeb dostat reklamu a přímé zpoplatnění uživatelů nepřipadá v úvahu. Náhradní řešení v podobě prodávání dodatečného obsahu (zejména nálepek a dalších prvků) je sice populární, ale ne dostatečně.

WT100

Provozovatelé jako Snapchat, Line či Facebook (Messenger) doufají v propojení zprávových aplikací s přímými platbami, ale ani zde to nevypadá na recept na úspěch.

Juniper Research zmiňuje, že tradiční SMS budou stále růst, zejména vlivem rozšířeného využívání aplikací posílajících SMS uživatelům (A2P, Application to Person), kde významnou roli hraje zvyšující se zapojení telefonů jako autentizačních či notifikačních kanálů. Nejvíce tak zprávové aplikace ukousnou klasickým SMS posílaným mezi lidmi (označovány jsou jako P2P, Peer to Peer). 

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?