Hlavní navigace

Sociální přihlašování uživatelé nepoužívají, bojí se o své soukromí

Daniel Dočekal

Více než 60 % uživatelů je přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Sociální přihlašování, tedy „přihlášení pomocí Facebooku“ (či jiné sociální sítě), je užitečná metoda, jak se vyhnout vyplňování přihlašovacích údajů a vytváření a používání hesla. Přináší samozřejmě i případné výhody provozovatelům služeb, kteří mohou ze sociálních sítí uživatelů získávat další údaje a využívat další funkčnost.

Skutečnost je ale taková, že značná část internetových uživatelů sociální přihlášení nepoužije. Prosincová data společnosti Gigya naznačují, že až 47 % internetových uživatelů nikdy sociální přihlášení nepoužili. 

A hlavním důvodem nepoužívání jsou obavy o soukromí – předávání osobních informací či jejich zneužití. Obavy ale i panují z toho, že by služba mohla detaily o aktivitách uživatele přenášet do jeho sociální sítě bez jeho vědomí (41%) a nejistota, jak budou jejich osobní informace používány (40%).

test 3

Více než 60 % uživatelů je navíc přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Zdroj: Announcing Gigya SocialPrivacy™ Certification and New Consumer Privacy Survey Results

Našli jste v článku chybu?
25. 1. 2013 12:32

Já se třeba nebojím a klidně se přes facebook/twii­ter/google/mo­jeid přihlásím :-) Samozřejmě ne všude, musí být i poskytovatel důvěryhodný.

25. 1. 2013 11:16
B (neregistrovaný)

A taky ne kazda registrace potrebuje skutecne jmeno a dalsi zbytecne informace jake fb ma a muze poskytnout.

Ale uplne nejhorsi je samozrejmne to, ze clovek se nekde zaregisturje jen cez FB zisti, ze to funguje. Nasledne to udela na dalsich X webech a po pul roce mu FB zablokuje ucet a on se nedostane nikam. Ani na pripadny e-shop a dalsi ....