Sociální přihlašování uživatelé nepoužívají, bojí se o své soukromí

Více než 60 % uživatelů je přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Sociální přihlašování, tedy „přihlášení pomocí Facebooku“ (či jiné sociální sítě), je užitečná metoda, jak se vyhnout vyplňování přihlašovacích údajů a vytváření a používání hesla. Přináší samozřejmě i případné výhody provozovatelům služeb, kteří mohou ze sociálních sítí uživatelů získávat další údaje a využívat další funkčnost.

Skutečnost je ale taková, že značná část internetových uživatelů sociální přihlášení nepoužije. Prosincová data společnosti Gigya naznačují, že až 47 % internetových uživatelů nikdy sociální přihlášení nepoužili. 

A hlavním důvodem nepoužívání jsou obavy o soukromí – předávání osobních informací či jejich zneužití. Obavy ale i panují z toho, že by služba mohla detaily o aktivitách uživatele přenášet do jeho sociální sítě bez jeho vědomí (41%) a nejistota, jak budou jejich osobní informace používány (40%).

Content

Více než 60 % uživatelů je navíc přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Zdroj: Announcing Gigya SocialPrivacy™ Certification and New Consumer Privacy Survey Results

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 25. 1. 2013 12:32
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Online Public Relations aneb PR sociálního věku

  •  
    Jak se liší digitální PR oproti klasickému PR.
  • Jak tvořit tiskové zprávy.
  • Jak monitorovat a vyhodnocovat PR.

Detailní informace o školení »