Hlavní navigace

Sociální přihlašování uživatelé nepoužívají, bojí se o své soukromí

25. 1. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Více než 60 % uživatelů je přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Sociální přihlašování, tedy „přihlášení pomocí Facebooku“ (či jiné sociální sítě), je užitečná metoda, jak se vyhnout vyplňování přihlašovacích údajů a vytváření a používání hesla. Přináší samozřejmě i případné výhody provozovatelům služeb, kteří mohou ze sociálních sítí uživatelů získávat další údaje a využívat další funkčnost.

Skutečnost je ale taková, že značná část internetových uživatelů sociální přihlášení nepoužije. Prosincová data společnosti Gigya naznačují, že až 47 % internetových uživatelů nikdy sociální přihlášení nepoužili. 

A hlavním důvodem nepoužívání jsou obavy o soukromí – předávání osobních informací či jejich zneužití. Obavy ale i panují z toho, že by služba mohla detaily o aktivitách uživatele přenášet do jeho sociální sítě bez jeho vědomí (41%) a nejistota, jak budou jejich osobní informace používány (40%).

BRAND24

Více než 60 % uživatelů je navíc přesvědčeno, že firmy získané osobní informace prodají někomu dalšímu, polovina předpokládá, že služba bude spamovat jejich přátele na sociálních sítích.

Zdroj: Announcing Gigya SocialPrivacy™ Certification and New Consumer Privacy Survey Results

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).