Soud rozhodl, že Internet Info nemusí smazat čtenářskou diskusi

Vrchní soud v Praze dnes silně změnil rozsudek Městského soudu, který společnosti Internet Info uložil smazat diskusi na serveru Měšec.cz ve které se čtenáři svěřovali se svými zkušenostmi se společností Prolux (pro detaily kauzy vizte blog Marka Antoše). Proti tomuto rozsudku jsme se odvolali mj. na základě podpory, kterou jste nám vy, naši čtenáři, v tomto sporu vyjádřili (podrobnosti).

Vrchní soud v Praze dnes silně změnil rozsudek Městského soudu, který společnosti Internet Info uložil smazat diskusi na serveru Měšec.cz ve které se čtenáři svěřovali se svými zkušenostmi se společností Prolux (pro detaily kauzy vizte blog Marka Antoše). Proti tomuto rozsudku jsme se odvolali mj. na základě podpory, kterou jste nám vy, naši čtenáři, v tomto sporu vyjádřili (podrobnosti).

Podstatou sporu byly čtyři citace, které podle Proluxu a původního rozsudku zasahovaly do dobrého jména zmiňované společnosti. Odvolací soud dal do značné míry za pravdu našim argumentům, když nařídil smazat pouze jedno spojení jak svinětitulku jednoho z příspěvků, diskusi samotnou však můžeme ponechat a do ostatních vyjádření není třeba zasahovat. Prolux pak musí uhradit náklady řízení před soudy obou stupňů. Nutno dodat, že soud stejně jako v prvním případě neposuzoval relevanci čtenářské kritiky či její pravdivost, ale pouze formu. Obě strany mají také čas podat proti rozsudku dovolání.

CIF16

Podrobnostem případu se budeme na Lupě určitě ještě věnovat, protože její význam přesahuje Měšec.cz jako takový – dotýká se totiž všech provozovatelů diskusí na českém Internetu. V každém případě děkujeme za všechny projevy podpory, kterou jste nám různými způsoby a cestami vyjádřili.

Aktualizace o komentář Marka Antoše: ukázalo se, že naše rozhodnutí odvolat se proti rozsudku Městského soudu bylo správné. Těší nás, že Vrchní soud uznal naše argumenty a rozhodl ve prospěch svobody slova. Naši čtenáři se tak nemusí obávat zveřejnit své názory, byť jsou kritické vůči komukoliv.

16 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 3. 3. 2011 20:11

Školení online marketingu - jak přivádět na web návštěvnost

  • Vyhledavače a PPC kampaně - jak fungují
  • Webová analytika - k čemu jí využít
  • Facebook a další sociální sítě - co a jak komunikovat

Detailní informace o Školení online marketingu »