Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Soutěž o vaši oblíbenou elektronickou knihu

PJK
PJK (neregistrovaný) ---.moser-glass.com
11. 3. 2011 14:38 Nový

To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

Je velká šance, že vítězná kniha by podle vydavatelů neměla existovat, protože jí v Česku nevydali. Ale dějou se divnější věci.

Angrandir
Angrandir (neregistrovaný) 160.218.230.---
11. 3. 2011 15:07 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

Třeba anketa sleduje nějaké hlubší cíle a právě kvůli něčemu podobnému není anonymní. ;) Jinak by se měly rozlišovat aspoň české/zahraniční tituly (vlastněné, přečtené, oblíbené), aby výsledky měly nějaký teoretický smysl.

čtenář
čtenář (neregistrovaný) 89.221.215.---
11. 3. 2011 16:16 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

To by mě zajímalo, kolik "joudů" se dobrovolně přizná ke stahování pirátských kopií knížek z netu :-)))

PJK
PJK (neregistrovaný) 77.104.240.---
11. 3. 2011 18:18 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

Stahovat se může,sdílet se nesmí.
Pirátství v oblasti českých knih je úplně jiná záležitost, než pirátění audiovizuálních děl. Dostat knihu z papíru do souboru v dobré kvalitě je hodně práce s nulovým ziskem. Ve skutečnosti je tato činnost pro piráta ztrátová, protože kromě amortizace použité techniky nad knihou stráví hromadu času. Ale když to vydavatelé odmítají dělat rozumným způsobem za peníze, udělá to někdo zadarmo.

čtenář
čtenář (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
11. 3. 2011 22:13 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

Naprosto souhlasím. Jen mě přijde u nás takováto anketa naprosto zcestná při množství (oficiálních a legálních) e-knih u nás. Když se totiž rozhlídnu po známých co mají čtečky e-knih, všichni čtou aktuální bestsellery (papírové převedené do pdf) z kamenných obchodů. Pak stačí okopírovat aktuální žebříček bestsellerů.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
12. 3. 2011 22:32 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

Ja se klidne priznam, protoze to neni nic nelegalniho.

lzw
lzw (neregistrovaný) 188.122.212.---
14. 3. 2011 7:26 Nový

Re: To je Kafkárna jak vyšitá

celé vlákno

když Kafkárna, tak budem hlasovat pro Kafku na pobřeží, ne?

Požitkář
Požitkář (neregistrovaný) ---.branr.net-connect.cz
11. 3. 2011 19:08 Nový

Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Jedna z mých prvních ... Harry Potter a relikvie smrti ... překlad od fénix teamu :o) o rok dříve než od Albatrosu ... a až to tam někdo pochopí, snad budu mít někdy oblíbenou i nějakou koupenou:
a) co nebude mít uzavřený formát (uživatelé prý nechtějí txt soubory ... fakt?)
b) bude za rozumnou cenu (míň než tištěná)
c) vyjde dříve než rok po oficiálním vydání, když už na ni tolik lidí čeká

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
12. 3. 2011 1:06 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

ad a) Formátovaná kniha != uzavřený formát. A plain text sucks! Rozumně naformátovaný ePub je nejlepší cesta.

ad b) Jsem ochoten platit stejnou cenu jako za tištěnou, pokud bude dobře zpracovaná, nebude s DRM, budu mít stejná práva jako s papírovou knihou (možnost zdědit, nechat přečíst kamarádovi, ... tady by to chtělo otravovat nejbližšího politika) a ...

souhlasím s c) ... vyjde ve stejné době jako tištěná (i když novinky moc nečtu, mám dlouhý seznam knih, které bych chtěl přečíst a všechny jsou staršího data vydání

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
12. 3. 2011 2:37 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

mě vyhovuje html, přečte mi to počítač i hloupý telefon a nemusím shánět specializovaný SW.

petr
petr (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
12. 3. 2011 18:19 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Na elektronickou knihu je nejlepší čtečka, nejlépe e-inková. pro tu rozhodně html není výhra

Jiří
Jiří (neregistrovaný) 2001:470:1f0b:----:----:----:----:----
12. 3. 2011 19:51 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

ePub je sada zazipovaných xhtml a css dokumentů pro obsah, xml pro metadata. :-)

Brloch
Brloch (neregistrovaný) 77.104.240.---
13. 3. 2011 8:45 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

No právě, takže nechápu ten kategorický nesouhlas s HTML. HTML je právě pro dokumenty vhodný pro jeho jednoduchost a přesnou definici, narozdíl od pdf nebo doc(x), kdy autoři formátů utajují přesné specifikace a navíc záměrně vytvářejí nekompatibilitu jednotlivých verzí.

_pepak
_pepak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2011 11:20 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

HTML se hodně blbě renderuje na málo výkonných zařízeních (což je právě případ čteček). Mimo jiné třeba proto, že HTML nepracuje se stránkováním, ale s nekonečně dlouhým pásem - což je v případě čtečky problém, protože pokud chce zobrazit stránku X, nemůže prostě skočit na začátek X a začít vykreslovat, ale musí si to spočítat pěkně od začátku. Proto ostatně existuje tolik formátů, které jsou sice na HTML založené, ale vykazují "nepochopitelné odchylky", kterými právě zajišťují to jednodušší stránkování. Ostatně, požadavek EPUBu na dělení knih do samostatných, nepříliš dlouhých kapitol je dán právě tímhle.

Ostatně, o tom, jak je HTML jednoduchý a přesně definovaný, se může snadno přesvědčit každý, kdo si zkusí jednu stránku prohlédnout několika různými browsery...

_pepak
_pepak (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
13. 3. 2011 11:21 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Na druhou stranu je HTML výborný "zdrojový" formát (knihu mám uloženou v HTML a z něj ji vždy převedu do toho formátu, který je pro právě používané zařízení nejlepší).

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
17. 3. 2011 3:07 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Ale ePub je na toto jeste lepsi nez HTML... ;-)

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
15. 3. 2011 14:21 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Nevím, ale mám opravdu hlpupý telefon (nokia 5310), a HTML zvládá (neumí teda české znaky v názvu a občas se restartuje, když tam jsou velké obrázky:D, stačí pakvypnoput načítání obrázků a nebo načítat samotné html "přejmenovat nebo umazat složku s ostatními daty).
Když je to opravdu dlouhý text tak se to chvilku načítá, to je pravda :)

Ale toto i stránkování by šlo řešit obyčejnými hypertextovými odkazy.. Obsah a na konci každé stránky next :) (zařízení by mohlo načíst stránku automaticky při najetí na konec předchozí viz: https://addons.mozilla.org/cs/firefox/addon/autopager/ )

lzw
lzw (neregistrovaný) 188.122.212.---
14. 3. 2011 7:24 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

přesně, stejně tak mobi (asi nejlepší pro formát AK3) a to samé je azw (jen doplněné o DRM amazonu, takže si jej nejspíše jinde než v kindlu nepřečtete)

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
12. 3. 2011 22:34 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Blabol.

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
13. 3. 2011 15:53 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

Co ? Html , nebo vhodnost e-ink čtečky.

O vhodnosti e-ink čtečky netřeba polemizovat, to stačí vidět. Proti PC i například Ipadu nesrovnatelné.

O nevhodnosti HTML také netřeba polemizovat. Stačí si na ní prohlédnout web. Nebo takhle, html by bylo v pohodě, ale jen s omezeným počtem tagů - písmo, velikost mezery se stejně nastavujou na čtečce, a složitější tagy jsou problematické, nemluvě o něčem jako iframe javascript a flash.

lzw
lzw (neregistrovaný) 178.77.233.---
14. 3. 2011 20:10 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

s tím html to je hlopupost, číst ve čtečce knihu a prohlížet webové stránky nebo nedej bože pracovat s nějakou online aplikací je nebe a dudy, pro normílní čtení beletrie je IMHO html ideální, přizpůsobí se šířce/výčce displeje u různých čteček, nic se nerozbije, když si zvětším písmo nebo přepnu z landscape zobrazení na portrait ale to html musí být udělané dobře (tj. v UTF-8 a pouze se základními tagy h1, h2, popř i h3, nějaké ty p-čka a nezalomotelné mezery aby jste neměli jednopísmenné předložky a jinou havěť na koncích řádků)

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
14. 3. 2011 21:31 Nový

Re: Moje nejoblíbenější e-kniha

celé vlákno

no vždyť to říkám, html ano, ale jen základní sada tagů

Stín
Stín (neregistrovaný) 89.203.134.---
11. 3. 2011 21:36 Nový

Já vítám

celé vlákno

stupidní přístup českých vydavatelů k e-bookům i to, že Kalousek zavede vyšší dph mimo jiné i na knihy. Alespoň přibude lidí co semtam nějakou tu hodinu prosedí u scanneru....
Vnímám celý ten boom okolo e-knih a nejrůznějších čteček, ale osobně bych viděl budoucnoust spíš v mluveném slově. Já osobně jsem v tomto směru zavislák. I když si stále snažím udělat čas na čtení, je to někdy obtížné a únavné, kdežto poslouchat můžu při práci nebo při cestování. A když neseženu klasickou audioknihu, používám e-voice - Balabolku s Eliškou. Už jsem tímto způsobem "přečetl" desítky knih. A i když přednes Elišky není pořád úplně dokonalý, dá se na to lehce zvyknout a já věřím, že ve vývoji umělého hlasu nepadlo poslední slovo.....

chr bos
chr bos (neregistrovaný) ---.cust.selfnet.cz
13. 3. 2011 9:30 Nový

Re: Já vítám

celé vlákno

Tedy slovo od slova - jako bych to napsal já. Až jsem zaváhal, jestli to není zkopírováno z nějaké diskuze, kde jsem se k elektronickým knihám vyjadřoval :-) Jednu věc bych jen napsal jinak - nemyslím, že budoucnost má mluvené slovo a elektronická kniha ne. Jsou to dvě různé věci a budoucnost mají obě. Pokud mám audiobook (tedy knihu načtenou třeba hercem), pak u toho mám rád přiloženou ještě knihu ve formátu TXT pro případné fulltextové vyhledávání. Jinak kniha v textovém formátu slouží jako podklad pro výrobu MP3 přes Balabolku a určitě je skladnější knihovna v TXT než v MP3.

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
17. 3. 2011 3:16 Nový

Re: Já vítám

celé vlákno

Moje nova noname eBook ctecka z Ciny umi (spatne ;-) prehravat mp3 a podporuje LRC soubory (textovy soubor s casovymi znackami a lyrikou, lze jej prirovnat k titulkum k filmum). Mohu tedy prehravat MP3 a na displeji mi bezi text pisne. Idelani kombinace pro audio books!! Akorad ze takoveto audio knihy neexistuji, nevim o nich... A ani neni moc SW pro PC, ktery by LRC soubory podporoval, nenasel jsem jej (pro Linux). Pritom princip je strasne jednoduchy...

lzw
lzw (neregistrovaný) 188.122.212.---
17. 3. 2011 12:24 Nový

Re: Já vítám

celé vlákno

LOL - princip je jednoduchý ale zkus si něco podobného dělat pro knihu o 100 stránkách

Petr
Petr (neregistrovaný) ---.96.broadband12.iol.cz
17. 3. 2011 7:20 Nový

Re: Já vítám

celé vlákno

Když já čtu výrazně rychleji, než je možné číst nahlas, a poslouchat mluvené slovo mně tak nudí.

čtenář
čtenář (neregistrovaný) 80.188.214.---
11. 3. 2011 21:42 Nový

Re: Soutěž o vaši oblíbenou elektronickou knihu

celé vlákno

Hmm, zrovna Kanzelsberger je opravdový podporovatel knih. Sám před pár lety prohlásil, že nebude spolupracovat s malými nakladateli, kteří však často vydávají poměrně kvalitní tituly.

dívka
dívka (neregistrovaný) 77.48.79.---
12. 3. 2011 0:13 Nový

tulek

celé vlákno

Není to s tím vlastnictvím trochu ošemetné? Opravdu když si koupím eKnihu je moje, se vším všudy, sakum prásk, takže ji můžu vystavit na net, poslat přátelům atd..., nebo dostanu jen licenci ke čtení? Pak by totiž odpověď na tu otázku o počtu vlastněných knih byla 0.

volani.webnode.cz
volani.webnode.cz (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
12. 3. 2011 2:39 Nový

Re: tulek

celé vlákno

Ano, je to takové ošemetné :)
Ale já jsem tam napsal počet knih které mám prostě na disku..

lzw
lzw (neregistrovaný) 188.122.212.---
14. 3. 2011 7:36 Nový

Re: tulek

celé vlákno

je podle našich úchylných zákonů je e-book software, takže nejde dědit a spoustu dalších věcí (před nějakým časem o tom byl pěkný článek právě tady na lupě) a je štěstí, že se o tom ještě nedoslechli muslimové, těm by se asi nelíbil fakt, že někdo jejich posvátný text považuje za počítačový program a dělá z nich (no z kresťanů též) vlastně roboty, Nový zákon podle našich zákonodárců: if(sinner==true) {go $hell} alse {go $paradise}

EVa
EVa (neregistrovaný) ---.136.broadband10.iol.cz
12. 3. 2011 12:50 Nový

Spíš dotaz než komentář

celé vlákno

Není mi jasná jedna věc. Každý nakladatel, když připravuje knihu do tisku (tuhle jsem poslouchal v Hyde Parku pana Tomského), tak si musí dát práci s grafickou úpravou, překladem, jazykovou úpravou atd atd, aby to v tisku dobře dopadlo. Všechno dělá na počítačích a pravděpodobně v klasických formátech. Asi se mýlím, ale byl by to takový problém, aby každá kniha vycházela současně tiskem a současně jako e-book ? Já osobně knihy kupuju od malička a dnes jich mám přes 3000, a to nepočítam další stovky, které periodicky vyřazuji, protože se s nimi nevejdu do baráku. Takže bych si hrozně rád koupil některé knihy v elektronické podobě, už jenom s ohledem na nedostatek místa, zvláště, kdyby byly ještě trochu levnější. Přitom vydavatele by to nestálo nic moc navíc ? V čem je problém ? V ochraně DRM ? To je hloupost, když si dá někdo práci se skenováním, tak ten blok taky dokáže zlikvidovat. Může mě to někdo vysvětlit ? Vždyť zastavit rozvoj e-knih se prostě nedá, jenom zase budeme - jako obvykle - v Čechách jedni z posledních.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
12. 3. 2011 22:38 Nový

Re: Spíš dotaz než komentář

celé vlákno

Jde o to, ze kdyz vydate knihu v papirove podobe, je relativne mala sance, ze se objevi na warezu jako ebook - proto, ze knih vychazi opravdu hodne a proto, ze, ze prevod je docela casove narocny (i hodina je hodne) a lidi, co to dela, je pomerne malo.

Kdezto, kdyz knihu rovnou vydate i jako eknihu, mate ebook hotovy a pro jeho rozsireni jen staci,aby ho - kdokoliv - dal na internet. A navic, uzivatelu e-ink ctecek aktualne neni moc.

ak
ak (neregistrovaný) 193.86.146.---
15. 3. 2011 18:40 Nový

Re: Spíš dotaz než komentář

celé vlákno

Asi to nejlíp pochopíte, když se stanete vydavatelem a zkusíte to.

xls
xls (neregistrovaný) ---.75.broadband6.iol.cz
12. 3. 2011 13:19 Nový

Jako s CD

celé vlákno

Dnešní situaci vidím podobnou, jako byla dřív s CD, ty se taky prodávaly přes 500,-, pak se stahovalo a dneska se kupují za pár desetikorun.
S elektronickými knihami je to podobný: oficiálný výběr (s nesmyslným DRM) mezerný, zato na internetu se dá stáhnout skoro všechno. Vydavatelé by si měli rozmyslet, jestli tedy přejdou na nějaký model levných a masově šířených ebooků (bez otravování s DRM) nebo se dál držet papíru a stávajících cen a postupně podnikání opustí.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
12. 3. 2011 22:40 Nový

Re: Jako s CD

celé vlákno

"S elektronickými knihami je to podobný: oficiálný výběr (s nesmyslným DRM) mezerný, zato na internetu se dá stáhnout skoro všechno"

To je naprosty blabol. Za deset, patnact let, co se pirati knihy, existuje cca 30-40 tisic ebooku. Kolik si myslite, ze v CR vyjde rocne papirovych knih..?

ak
ak (neregistrovaný) 193.86.146.---
15. 3. 2011 18:47 Nový

Re: Jako s CD

celé vlákno

Rozdíl oproti CD je dost podstatný. Zatímco u hudebních CD jánošíci argumentují tím, že se hudebníci mají živit koncertováním (že to v mnoha případech není možné nějak neberou v potaz), jak to asi budou dělat (s trochou nadsázky) autoři knih - budou se živit autorským čtením? Mohlo by se taky stát, že by podnikání opustili skoro všichni - jak autoři tak vydavatelé, protože by se to kvůli kopírování zkrátka nevyplatilo (už teď to začíná být problém). Podstata trhu - nedělám to, co je ztrátové. Pak nechť si lidi píší knihy sami pro sebe. :-)

marty63
marty63 (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
12. 3. 2011 13:32 Nový

Problém s licencí

celé vlákno

Problém, proč nevycházejí knihy v elektronické podobě je ten, že se musí koupit zvlášť licence pro takovéto vydání. A jak řekl jeden člověk z branže, ta licence pro vydání v elektronické podobě bývá až 3x dražší než pro vydání v klasické podobě. No a to při velikosti našeho knižního trhu je pro vydavatele nepřijatelné - platit licenci za klasické vydání a ještě k tomu další pro vydání jako ebook...

xls
xls (neregistrovaný) ---.75.broadband6.iol.cz
12. 3. 2011 17:01 Nový

Re: Problém s licencí

celé vlákno

Těch problémů je určitě víc, to chápu. Výsledkem ale je, že si lidi čím dál víc kupují čtečky a pak si bez problémů a zadarmo stáhnou to, co chtějí číst. Jestli je účelem postupu celé nakladatelský branže rozvoj warezu, tak to dělají výborně.

stoural
stoural (neregistrovaný) 85.93.118.---
12. 3. 2011 22:41 Nový

Re: Problém s licencí

celé vlákno

"A jak řekl jeden člověk z branže, ta licence pro vydání v elektronické podobě bývá až 3x dražší než pro vydání v klasické podobě."

Neni pravda. Uz jenom kvuli tomu, ze v 90 % pripadu nemusite platit "royalties", tedy zalohu predem, ktera pokryva treba 80 % prodaneho nakladu.

Brloch
Brloch (neregistrovaný) 77.104.240.---
13. 3. 2011 8:57 Nový

Re: Problém s licencí

celé vlákno

Ale to je podnikatelský problém dotyčného vydavatele a držitele autorských práv, který se pokouší přenést na zákazníka. Stav je takový, že zákazník je ochotný dát určitou sumu za věc určité kvality. Pokud je někdo takový jouda, že nastaví nereálnou cenu a ještě si neprodejnost posichruje aplikací DRM, nesmí se divit, že nevydělá.

Jirka
Jirka (neregistrovaný) ---.203.broadband6.iol.cz
12. 3. 2011 19:17 Nový

Marketingový průzkum

celé vlákno

za 500 Kč výhru. Dobrý nápad :-)

Mirka
Mirka (neregistrovaný) ---.iinfo.cz
15. 3. 2011 11:34 Nový

Březen, měsíc e-knihy

celé vlákno

No, myslím, že docela zajímavé může být tohle setkání
http://mm.tuesday.cz/default.aspx?server=8&lang=1§ion=315&event=456
Tam budou zastoupeny obě strany, bude tam i Kanzelsberger, takže jsem docela zvědavá, jak se s tím vystupující popasují :-)

j AM aura:73
16. 3. 2011 14:52 Nový

Re: Soutěž o vaši oblíbenou elektronickou knihu

celé vlákno

Nebyl to pan Kanzelsberger co prohlásil že e-knihy jsou blbost a že po nich není poptávka?

Petr
Petr (neregistrovaný) 62.209.200.---
16. 3. 2011 15:00 Nový

Re: Soutěž o vaši oblíbenou elektronickou knihu

celé vlákno

jj, byl. Asi před týdnem na idnes

me
me (neregistrovaný) ---.187.broadband6.iol.cz
17. 3. 2011 11:28 Nový

soutez o eBook reader

celé vlákno

Sice soutez zajimava, ale tato je mnohem zajimavejsi, hlavne ceny ;-)

http://www.digiknihy.cz/soutez-o-tri-6-e-ink-ctecky-knih-dle-vlastniho-vyberu

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem