Hlavní navigace

Spam by brzy mohl silně zaplevelit i SMS zprávy

Jiří Macich ml.

Dle GSM Association se začíná rozmáhat SMS spam a je potřeba se mu včas postavit na odpor. Ve Spojených státech nebo Velké Británii se aktuálně nevyžádaná reklama na SMS zprávách podílí zhruba deseti procenty, ale v některých asijských zemích už jde o 20 procent a takový podíl měl před deseti lety i spam v elektronické poště. Dnes představuje více než 90 procent z veškeré e-mailové korespondence a určitě by nebylo milé, kdyby se podobně vyvíjela i situace s krátkými textovými zprávami na…

Dle GSM Association se začíná rozmáhat SMS spam a je potřeba se mu včas postavit na odpor. Ve Spojených státech nebo Velké Británii se aktuálně nevyžádaná reklama na SMS zprávách podílí zhruba deseti procenty, ale v některých asijských zemích už jde o 20 procent a takový podíl měl před deseti lety i spam v elektronické poště. Dnes představuje více než 90 procent z veškeré e-mailové korespondence a určitě by nebylo milé, kdyby se podobně vyvíjela i situace s krátkými textovými zprávami na mobilních telefonech. Spammerům v tomto případě nahrávají klesající náklady na odeslanou zprávu – díky různým balíčkům s volnými zprávami a speciálním tarifům.

Právě ve srovnání s e-mailem výrazně vyšší náklady byly dosud hlavní brzdou rozmachu SMS spamu. Mobilní operátoři nemohou o své vlastní vůli provádět plošné filtrování spamu, protože by tím dle GSM Association porušovali vlastní obchodní podmínky: odesílatel za zprávu zaplatil, takže by měla být doručena. Cestou je tedy odstřihovat spammery, kterým se prokáže zneužívání služeb a nabídek mobilních operátorů. Ve Francii již zákazníci mohou operátorům přes speciální číslo reportovat spammery. Francouzský operátor SFR nyní bude spolupracovat se společnostmi AT&T a Korea Telecom při odhalování spammerů. Lehce pozitivní zprávou je, že alespoň rozmach chytrých mobilů už dává uživatelům širší možnosti filtrování SMS spamu přímo v mobilu, než tomu bylo před lety. (NetworkWorld­.com)

Našli jste v článku chybu?
9. 4. 2010 9:40
Neboli, i když jsou ceny za sms nižší, pořád jsou ne nulové. A je rozdíl poslat milion mailů zdarma, nebo poslat milion sms, byť po 1 centu. A i třeba 100 nebo 500 bezplatných SMS nehrajou v necíleném spamu roli. Samozřejmě, pokud lze jako spam hodnotit činnost, kdy se inzerent dohodne s operátorem, a ten, za dohodnutou sumu,pošle jeho inzerát cílené skupině svých klientů, vytypovaných dle údajů, které operátoru poskytli, tak..
9. 4. 2010 11:06
Jeste by me zajímalo kam odchazíte? Moc mě totiž nenapadá, kde by to mohlo být lepší. Prostě zákazník je až příliš často až na tom posledním místě...