Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Spamming a jeho právní úprava

MH
MH (neregistrovaný)
17. 7. 2003 8:22

Bannery na webu

Přestože i reklamní bannery mohou být obtížné a jejich doručení nepochybně zvyšuje náklady, je třeba připomenout, že § 2 odst. 1 písm e) se vztahuje toliko na nevyžádanou reklamu, kdežto reklama prostřednictvím protokolu HTTP je doručována výhradně na vyžádání (request).

Nemohu souhlasit se závěrem, že reklama přes HTTP je vyžádaná. Vy totiž prohlížeči dáváte zadáním adresy pokyn, aby stáhnul vše co na této adrese najde. U e-mailového klienta také dáváte pokyn, aby stáhnul vše co máte ve schránce (tedy i spam).

Protože člověk nemá technickou možnost jak prohlížeči říct "Stáhni vše MIMO reklam", není možné brát jeho požadavek na stažení všeho jako souhlas s přijetím reklamy.

petr
petr (neregistrovaný)
17. 7. 2003 8:26

Re: Bannery na webu

Pristupujete-li na stranku o kterou mate zajem, pristupujete take na jejich podminky - je to vlastne uplne stejne, jako kdyz si koupite casopis, ve kterem je take inzerce a reklama - v trafice si take nemuzete rict "jednou mf dnes bez reklam"
Jezevec
Jezevec (neregistrovaný)
17. 7. 2003 18:19

Re: Bannery na webu

To neni tak uplne pravda. V te trafice se podivate a vidite, ze tam sou reklamy = pokud se Vam to nezda nekoupite. Na webu predem nevite, jestli tam sou reklamy = nemuzete pristoupit na zadne podminky, kdyz je neznate. Takze jedinym resenim by bylo zobrazit nejaky uvodni text, jehoz okliknuti by se zaznamenalo do cookie( aby se nezobrazoval priste) a pak muzete opravdu uspesne tvrdit, ze vsichni souhlasili se zobrazenim reklam.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
17. 7. 2003 10:49

Re: Bannery na webu

Tu technickou moznost IMHO, prinejmensim do jiste miry, mate. Muj prohlizec stahuje vetsinu stranek bez vetsiny reklam. Otazka ovsem je, jestli se nejedna o neopravneny zasah do autorskeho dila ...
Antonín Slejška
Antonín Slejška (neregistrovaný)
17. 7. 2003 11:46

Re: Bannery na webu

Používám Mozillu, ve které mám nadefinovánu databázi serverů, ze kterých se nemají zobrazovat obrázky. Problém je s flash animacemi. U těch je nutné nejprve v kódu stránky vyhledat, odkud se stahují (což se mi však asi ve dvou případech nepodařilo) a u zhruba poloviny webů je nutné mít zároveň zakázán JavaScript - jinak se flashe zobrazují.

Dalším problémem je, když se obrázky stahují ze stejného umístění jako reklama. Např. na Živě jsem se musel smířit s tím, že fotografie a schémata ve článcích nejsou.

Obecně bych řekl, že kdyby reklama v on-line periodicích byla nepohyblivá a nevyskakující, tak bych nemusel řešit, jak se jí zbavit. Velmi mi totiž při čtení vadí, když se na obrazovce něco hýbe!
mysh
mysh (neregistrovaný)
18. 7. 2003 7:58

Re: Bannery na webu

na flash je super

http://texturizer.net/firebird/extensions.html#Flash%20Click%20To%20View
Peter
Peter (neregistrovaný)
17. 7. 2003 13:56

Re: Bannery na webu

Bez ohladu na to ci to je alebo nie je neopravneny zasah do autorskeho diela, vypinanie reklam by sa dalo charakterizovat ako neeticke. Ten prevadzkovatel webu predsa z tych reklam zije a zo ziskanych prostriedkov moze svoje stranky dalej rozvijat. Vypnutim reklam ho svojim sposobom poskodzujem - beriem mu nieco bez akejkolvek nahrady (ktorou je v tomto pripade zhliadnutie reklamy).
michal
michal (neregistrovaný)
17. 7. 2003 14:11

Re: Bannery na webu

Mate pravdu, ja treba na lupe taky bannery nevypinam (i kdyz v mozille je to otazka dvou kliknuti :)), ale na nekterych strankach, prevazne zahranicnich, je toho nekdy az prilis (hlavne ty reklamy uprostred textu) a tak aspon neco povypinam. No a doma, kde mam "garantovane" pripojeni, browsim bez obrazku :(
LK
LK (neregistrovaný)
17. 7. 2003 14:31

Re: Bannery na webu

Neviděl bych to tak tvrdě. Pokud si reklamu stáhnu, hit mu udělám a pouze proužek nezobrazím, neděje se IMHO vůbec nic, protože na bannery stejně neklikám.

Nebo co třeba moje Mozilla, do které Flash plugin nepustím za nic na světě? Je to také neetické, když díky tomu nemám létající čestmíry, vyskakující reklamy přes půl stránky apod.?

IMHO je důležité, aby server měl alespoň hit za reklamu. Jestli se potom na monitoru opravdu ukáže či nikoliv již není otázka etiky.
Antonín Slejška
Antonín Slejška (neregistrovaný)
17. 7. 2003 14:58

Re: Bannery na webu

Tož dobře. Unávám, že nezobrazování reklamy je řekněme neslušné vůči provozovatelům webů. Zrušil jsem tedy reklamní filtr v Mozillce.

Abych se však ušetřil od Flashů, tak jsem rovněž odinstaloval Flash Player, což jak jsem zjistil není tak úlně triviální záležitost, jelikož tento program je pravděpodobně udělán tak, aby šel snadno instalovat a nikoliv odinstalovávat. Pro animovavané GIFy jsem povolil pouze jedno přehrátí a je to.

Problém však tímto vyřešen není, jelikož na některé weby se bez Flashe není možné dostat a občas se stane, že člověk narazí na vcelku užitečný Flash.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
17. 7. 2003 20:23

Re: Bannery na webu

Pokud je placen od zobrazeni, tak ho o nic nepripravim - ten obrazek se stahne (uz jen proto aby Mozilla vedela jak mel byt velky a jak velke misto ma tedy nechat prazdne), jen se nezobrazi. Pokud je placen od prokliknuti, pak jej skutecne teoreticky poskozuji - i kdyz prakticky nikoli, protoze na reklamu proste neklikam.
Kyril
Kyril (neregistrovaný)
17. 7. 2003 20:53

Re: Bannery na webu

no technická poznáámka:
pokud je placen za zobrazení, tak oni platí i za to vaše nezobrazení, takže.

Ale hlavně: tato diskuze mi přijde trochu mimo (jak se píše, že je to neetické či že to někoho poškozuje) - určitě tady všichni sedíte u TV NOVA přibiti na křeslech a sledujete reklamy;-), v časopisech prohlížíte reklamy (nesmíte listovat rychle);-) a před bilboardy se pokorně zastavujete...
Vita
Vita (neregistrovaný)
17. 7. 2003 21:27

Re: Bannery na webu

Je to uplne jedno. Na reklamy neklikam takze at ji vidim nebo ne, vysledek je stejny - pricte se mu bodik ale nic vic.
Kyril
Kyril (neregistrovaný)
17. 7. 2003 20:48

Re: Bannery na webu

Nejak si nedovedu představit ten neopravneny zasah do dila. WWW stránka ma povahu literárího, obrazového, či audiovizuálního díla, a s ním si /s prominutím/ můžete dělat, co chcete, než si ji pro sebe zobrazíte.
Dan Lukes
Dan Lukes (neregistrovaný)
17. 7. 2003 21:05

Re: Bannery na webu

Moje chyba, ze delam vic veci najednou. Ja v te chvili resil soucasne jeste s nekym jinym (mailem) problematiku filtrovani takovych a podobnych veci pro firmu (tedy na nejakem firemnim proxy-serveru). Uvedena poznamka nepatrila do teto diskuse (kde si skutecne ve sve Mozille muzu obraky zakazat) ale k tamte (protoze on pozmenene dilo siri dalsim lidem) ...
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem