Hlavní navigace

Spekulace s doménami jsou zbytečně nafouknutá bublina

22. 7. 2002
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Je léto, a tak si dovolíme odlehčit téma spekulování s doménami, které se někdy bere až zbytečně vážně. Doménoví spekulanti už sice vyzobali nějaké ty hrozinky, ale čeština je naštěstí tak bohatá, že ať si vyberete jakoukoliv oblast svého podnikání, ještě stále je a bude k dispozici tolik nezadaných slov, s nimiž lze pracovat.

Úplně „nejdražší“ v aktuální (16.7.2002) doménové aukci Czechie je agent.cz za devět milionů korun, ale proč by si ji někdo kupoval, když ještě hezčí české ekvivalenty jako nebojsa.cz, estebak.cz či konfident.cz jsou stále nezadané. Za druhou v pořadí v této aukci, patch.cz, chce někdo 850 tisíc korun, a přitom její český překlad zaplata.cz leží nepovšimnut. I třetí nejdražší (600 tisíc korun) czechstav.cz je zbytečné kupovat: pokud firma staví v České republice, může používat skvost.cz, když jen nabízí na Západ levnou českou pracovní sílu, má volné posila.cz či silaci.cz, a parta restaurátorů by mohla využívat i ruina.cz či ruiny.cz, které zahálejí.

Jsou firmy (jedna např. na adrese postilion.cz), které řadu domén skoupily, a teď chtějí těžit z toho, že se najdou zájemci, kteří budou chtít mít atraktivní či mírně morbidní slovo na konci svého emailu. Proč ale využívat omezené nabídky takové služby, a navíc se ještě s někým cizím o stejné jméno dělit, když si pro každou jimi nabízenou kategorii můžete pořídit často zajímavější doménu sami?

V oblasti „profese“ je přece místo fádního reditel.cz lepší dát přednost volným parazit.cz, uplatkar.cz, tunelar.cz, saboter.cz či hrobnik.cz, v oblasti „koníčky“ namísto zadaných typu skinhead.cz neobsazenému rasista.cz, vlastenec.cz či udavac.cz, v kategorii „osobnost“ místo frajer.cz volné spratek.cz, ozrala.cz, hajzl.cz, neknuba.cz, hnup.cz či chlipnik.cz, v kategorii „původ“ je dosud nevyužitý např. levobocek.cz atd.

Povídá se, povídá, že jedním z největších obchodů na internetu je sex, přitom ale z neznámých důvodů zatím nikdo nevyužívá ani tak atraktivní názvy, jako je nekrofil.cz, zoofil.cz, sadista.cz, buzerant.cz, pohlavnistyk.cz, kastrat.cz a dokonce ani deflorace.cz.

Je zajímavé, že zatímco v televizních reklamách mají dosti vysokou četnost dámské hygienické potřeby, jejich výrobci ani spekulanti dosud neprojevili zájem o menses.cz, mesicky.cz, ani vlozka.cz (a divím se, že se ani o volné kramy.cz už dávno nepoprala nějaká vetešnictví).

Ženy vůbec ve využívání domén zaostávají. Tolik se jich zúčastňuje všelijakých soutěží krásy či dovedností, ale kupodivu ještě žádnou nenapadlo zlepšit si image romantickým jménem kouzelnice.cz či sibalka.cz, ty s nižším sebevědomím pak strasidlo.cz, zruda.cz, popleta.cz či nemehlo.cz, a žádnou lehkou děvu využívat hezké české stetka.cz.

BRAND24

A tak by se dalo pokračovat dlouho a dlouho.

Tímto textem samozřejmě nechci profesionální doménové spekulanty, jako je Vladana Petržilková či Pavel Šimon, upozornit na mezery v jejich „portfoliu“, ale naopak nás ostatní na to, abychom se jich zbytečně nebáli – ať už se náš nový server bude zabývat čímkoliv, odkázaní na ně rozhodně nejsme. A navíc – jeho úspěch (tedy toho serveru) přece nezáleží ani tak na názvu domény, jako především na jeho obsahu.

Souhlasíte, že důležitější než doména je obsah serveru?

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Autor je konstruktérem průmyslové elektroniky a příležitostným programátorem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).