Hlavní navigace

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Jan Beránek

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Google lechtá ego provozovatelů stránek mnohem víc než NetMonitor. Podle experimentu Sdružení pro internetový rozvoj se během tříměsíčního sledování obě metriky víceméně sejdou v případě page views a s trochou dobré vůle i u návštěv, kde Google přidává přibližně deset procent.

Kde se ale rozdíl obou metrik projeví naplno, je počítání uživatelů. „Počty uživatelů nadhodnocují GA více než dvojnásobně. U webů s větší návštěvností jsou rozdíly významnější,“ tvrdí SPIR na speciálním webu s porovnáním obou služeb.


Zdroj: SPIR

NetMonitor bojuje s globální konkurencí především svou silou na lokální scéně a SPIR, který je zadavatelem výzkumu realizovaného agenturami Gemius a Mediaresearch, jej v infografice pasuje na jediný relevantní zdroj informací o návštěvnosti pro mediální agentury a celou scénu online inzerce. 


Zdroj: SPIR

„Google Analytics je vhodný k porozumění chování lidí na vlastním webu a internímu vyhodnocování průběhu návštěvnosti,“ tvrdí SPIR. „Podle NetMonitoru je v ČR na internetu 7 milionů lidí. Podle Google Analytics by to v celku byly desítky milionů uživatelů,“ dokládá to dalším číslem z vlastního průzkumu.

START17

Na rozdíl od Google Analytics, které jsou zdarma, je vstup do měření NetMonitoru zpoplatněný (ceník ve formátu .XLS). Řada zejména menších projektů proto často volí spíš bezplatné měření od Googlu. A data pak používají k veřejnému srovnávání s konkurencí, což občas vede k hezkým přestřelkám – jako třeba v případě Dalibora Balšínka a Daniela Dočekala

O vyjádření jsme požádali také zástupce Googlu. 

Našli jste v článku chybu?
2. 7. 2015 8:11
Petr (neregistrovaný)

Pekne PR, jak podporit to svoje a ukazat, jak je ten GA spatny. GA samozrejme zadne data o tom, kolik je v CZ uzivatelu internetu nema. On totiz meri kazdy web zvlast a nemeri zadnou globalni navstevnost v nejake zemi. Takze mam-li dva weby a na kazdem jeden GA ucet a na jednom budu mit 1000 UIN a na druhem 1000 UIN, tak kazdy web ma svych 1000 unikatnich navstevniku, ale to neznamena, ze je to v souctu 2000. Cast tech navstevniku by mohla byt stejne, takze pokud byhcom ty dva weby merili jednim…

2. 7. 2015 12:28
Cohen (neregistrovaný)

Zajimavy pohled na pristup pana Docekala. Abych ho parafrazoval - dokaze nekdo pochopit, co ho trapi na tom, ze si nekdo dovolil pouzit anonymizer? Nemel bych ke svemu prispevku prilozit kopii obcanky?