Hlavní navigace

SPIR: V Česku se za internetovou reklamu vydává nejvíce z CEE

19. 9. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Výdaje za internetovou reklamu vycházejí v Česku na hlavu jen trochu pod celoevropským průměrem. A meziročně rychle rostou.

Autor: SPIR

Sdružení pro internetovou reklamu vydalo zprávu, podle které jsou v Česku výdaje na internetovou reklamu přepočtené na jednoho obyvatele nejvyšší v Evropě „střední a východní“, a blízké průměru evropskému; celkovým objemem pak srovnatelné s Rakouskem nebo s Finskem, a oproti evropskému průměru rostou meziročně dvojnásobně rychle.

Výzkum AdEx 2012, srovnávající výdaje ve 26 evropských zemích (počítaje v to i Rusko a Turecko), pracoval s odhadem výdajů skutečně zaplacených, a to v hrubých cenách, v Česku známých jako „medianet“, jež vedle skutečného příjmu vydavatele zahrnují případné provize mediálním zastoupením. V Česku výzkum provedlo právě SPIR jakožto český národní člen IAB Europe.

BRAND24

Pavel Ševera ze SPIR vidí ve výsledcích vzrůstající význam internetového podnikání pro celé české hospodářství.

Díky výzkumu si můžeme udělat obrázek o obvyklém rozdílu mezi cenami ceníkovými a skutečně placenými. Objem internetové reklamy v ceníkových cenách loni přesáhl jedenáct miliard korun. Odhadnutých skutečně vynaložených 291 milionů eur však vychází jen na necelých 7,5 miliardy korun.


Autor: SPIR

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).