Hlavní navigace

SPIR vyzývá agentury k podání návrhů na crossmediální mě­ření

David Slížek 6. 3. 2015

Pod výzvu k podání návrhů na crossmediální měření se podepsala i Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce SKMO.

Po měsících debat a setkávání expertních a pracovních skupin je tady první konkrétní krok k uskutečnění společného crossmediálního výzkumu čtenosti a sledovanosti médií v Česku. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) vypisuje výzvu k podání návrhů, jak by se měření napříč mediatypy mohlo realizovat.

„Stávající projekty dobře naplňují potřeby jednotlivých mediatypů, neposkytují však informaci o konzumaci více médií jedním uživatelem, společném publiku, celkovém zásahu, denním profilu mediální konzumace a dalších marketingově důležitých ukazatelích,“ popisuje výzva důvody, proč je nový výzkum potřeba.

Po zájemcích požaduje návrh konkrétního uceleného řešení crossmediálního výzkumu, s popisem metody, výstupů, metrik i orientačních nákladů. Své projekty mohou posílat do 30. dubna na adresu SPIRu.

„Na základě přihlášených řešení následně SPIR začne jednat o konkrétních možnostech spolupráce s vybranými dodavateli s cílem v závěrečné fázi vybrat nejvhodnější řešení pro mediální trh v ČR. Tato výzva si klade za cíl pouze podrobněji zmapovat situaci na trhu výzkumů a neznamená zahájení výběrového řízení na dodavatele výzkumu,“ upozorňuje SPIR.

Jak měřit všechno a všechny

Kolem crossmediálního měření začalo být živo koncem loňského roku. Na velké listopadové debatě, kde se sešli zástupci médií, agentur i zadavatelů reklamy, se ukázalo, že na trhu neexistuje jasná shoda, co by vlastně měl společný výzkum měřit a jak by měl fungovat.

Na přípravě možného zadání pak začaly nezávisle na sobě pracovat dvě komise: jedna v rámci SPIRu, druhá uvnitř Asociace televizních organizací (ATO).

ATO přitom od začátku deklarovalo, že si nemyslí, že by se crossmediální výzkum měl stavět „na zelené louce“. „Plnohodnotné crossmediální měření napříč všemi mediatypy není v tuto chvíli pro mediální trh dosažitelné. Na trhu panují značně rozdílné názory na budoucí cíle a možnosti takového projektu. V kontrastu k tomuto stavu existují dnes již reálné a konkrétní potřeby, které lze obsloužit využitím stávajících zdrojů, a to metodicky akceptovatelným způsobem,“ uvedla asociace.

MIF16

V této souvislosti je zajímavé, že pod výzvou SPIRu jsou podepsány Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce Sdružení komunikačních a mediálních organizací, nicméně ATO chybí.

TIP: Online média 2014: vydavatelství skoupili miliardáři a co z toho vzešlo

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

Opuncie je plod kaktusu. Pozor na trny

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Podnikatel.cz: Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

Jak vám může jóga pomoci v byznysu?

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Banaxi: videa kdekoli na světě

Banaxi: videa kdekoli na světě

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

DigiZone.cz: Parlamentní listy: kde končí PR...

Parlamentní listy: kde končí PR...

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr