Hlavní navigace

SPIR vyzývá agentury k podání návrhů na crossmediální mě­ření

David Slížek 6. 3. 2015

Pod výzvu k podání návrhů na crossmediální měření se podepsala i Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce SKMO.

Po měsících debat a setkávání expertních a pracovních skupin je tady první konkrétní krok k uskutečnění společného crossmediálního výzkumu čtenosti a sledovanosti médií v Česku. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) vypisuje výzvu k podání návrhů, jak by se měření napříč mediatypy mohlo realizovat.

„Stávající projekty dobře naplňují potřeby jednotlivých mediatypů, neposkytují však informaci o konzumaci více médií jedním uživatelem, společném publiku, celkovém zásahu, denním profilu mediální konzumace a dalších marketingově důležitých ukazatelích,“ popisuje výzva důvody, proč je nový výzkum potřeba.

Po zájemcích požaduje návrh konkrétního uceleného řešení crossmediálního výzkumu, s popisem metody, výstupů, metrik i orientačních nákladů. Své projekty mohou posílat do 30. dubna na adresu SPIRu.

„Na základě přihlášených řešení následně SPIR začne jednat o konkrétních možnostech spolupráce s vybranými dodavateli s cílem v závěrečné fázi vybrat nejvhodnější řešení pro mediální trh v ČR. Tato výzva si klade za cíl pouze podrobněji zmapovat situaci na trhu výzkumů a neznamená zahájení výběrového řízení na dodavatele výzkumu,“ upozorňuje SPIR.

Jak měřit všechno a všechny

Kolem crossmediálního měření začalo být živo koncem loňského roku. Na velké listopadové debatě, kde se sešli zástupci médií, agentur i zadavatelů reklamy, se ukázalo, že na trhu neexistuje jasná shoda, co by vlastně měl společný výzkum měřit a jak by měl fungovat.

Na přípravě možného zadání pak začaly nezávisle na sobě pracovat dvě komise: jedna v rámci SPIRu, druhá uvnitř Asociace televizních organizací (ATO).

ATO přitom od začátku deklarovalo, že si nemyslí, že by se crossmediální výzkum měl stavět „na zelené louce“. „Plnohodnotné crossmediální měření napříč všemi mediatypy není v tuto chvíli pro mediální trh dosažitelné. Na trhu panují značně rozdílné názory na budoucí cíle a možnosti takového projektu. V kontrastu k tomuto stavu existují dnes již reálné a konkrétní potřeby, které lze obsloužit využitím stávajících zdrojů, a to metodicky akceptovatelným způsobem,“ uvedla asociace.

V této souvislosti je zajímavé, že pod výzvou SPIRu jsou podepsány Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce Sdružení komunikačních a mediálních organizací, nicméně ATO chybí.

TIP: Online média 2014: vydavatelství skoupili miliardáři a co z toho vzešlo

Našli jste v článku chybu?
Měšec.cz: Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Kdy vám stát dá na stěhování 50 000 Kč?

Měšec.cz: U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

U levneELEKTRO.cz už reklamaci nevyřídíte

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Lupa.cz: Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Propustili je z Avastu, už po nich sahá ESET

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Podnikatel.cz: Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Dárky v podnikání. Jak je uplatnit v daních?

Vitalia.cz: Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Chtějí si léčit kvasinky. Lék je jen v Německu

Měšec.cz: Přejete si číslo účtu na přání?

Přejete si číslo účtu na přání?

DigiZone.cz: Flix TV má set-top box s HEVC

Flix TV má set-top box s HEVC

DigiZone.cz: Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

Rádio Šlágr má licenci pro digi vysílání

DigiZone.cz: Milan Kruml: procházka TV historií

Milan Kruml: procházka TV historií

Měšec.cz: Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

Golfové pojištění: kde si jej můžete sjednat?

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Root.cz: Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

Vypadl Google a rozbilo se toho hodně

DigiZone.cz: Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Digi CZ výrazně zlevnila balíček HBO

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Vitalia.cz: Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte

Znáte „černý detox“? Ani to nezkoušejte