Spoluzakladatel slovenského Piana Tomáš Bella odstupuje z vedení firmy

Generální ředitel firmy, která nabízí mediálním webům systém na zamykání obsahu do placené zóny, končí ve funkci po více než dvou letech. Podíl ve společnosti si ale nechá.

Slovenský systém Piano, který nabízí provozovatelům webů možnost zpoplatnit svůj obsah, mění vedení. Jeden z jeho zakladatelů Tomáš Bella po dvou letech končí ve funkci ředitele firmy, napsal slovenský server Stratégie.sk.

Podle Bellova vysvětlení jde o důsledek průniku firmy na zahraniční trhy: „V priebehu augusta a začiatkom septembra sme podpísali prvé zmluvy na implementáciu systému spoplatnenia pre viacero vydavateľstiev v západnej Európe. Rozhodol som sa preto v októbri odovzdať vedenie firmy kolegom, ktorí majú predpoklady ďalej rozvíjať najmä aktivity firmy v zahraničí,“ cituje jeho vyjádření Stratégie.sk.

Podrobnosti o nových smlouvách ale Bella neuvedl. V Piano Media zůstane dále jako spolumajitel a člen představenstva. 

Piano po svém vzniku v roce 2011 nabídlo vlastní systém, který vydavatelům umožňoval zamknout část obsahu či služeb – většinou prémiových – do placené zóny. Piano přitom za jedno předplatné nabízelo přístup k obsahu více vydavatelů. Letos v květnu firma oznámila, že na Slovensku pokrývá přibližně 60 služeb na 12 webech za 3,90 eur měsíčně. To jsou ale téměř jediná čísla, která o sobě firma zveřejnila – o jejím finančním úspěchu se tak dá jen spekulovat.

CIF16

Loni v lednu Piano vstoupilo na slovinský trh a v září doputovalo do Polska, kde jej nasadilo celkem sedm tamních vydavatelů. Firma nabízela své služby také v České republice, se zdejšími vydavateli se ale nakonec nedohodla.

Na jaře Piano zareagovalo na rostoucí oblibu paywalls, která se projevila zejména v USA a západní Evropě. Firma začala vydavatelům nabízet svou variantu tzv. metered paywall. Ta umožňuje zpoplatnit přístup k webu poté, co čtenář přečte stanovené penzum článků zdarma. Piano technologii získalo od rakouské firmy Novosense, která ji vyvíjela v Žilině.

5 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 1. 10. 2013 17:23

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »