Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Spory v českém Second Life

Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 9:23

Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera za průlomový článek o sporech v českém Second Life a za to, že se mu možná tímto článkem možná podaří nastartovat změny v postojích zůčastněných, které povedou k vyřešení sporu bez soudu.

V článku je pár faktických nepřesností, které se ještě pokusím bez emocí upřesnit ve svém komentáři k tomuto článku na portále www.virtualnisvety.cz (a prosím pana Dvořáka i případné další komentátory z obou táborů, aby totéž učinili na www.secondlife.cz, nikoliv zde pod článkem, protože nechci rozjíždět další vlnu flamewar v diskuzích na Lupě ani jinde a případné hádky patří - pokud vůbec někam - do Second Life komunity)

Řekněme, že tento článek je první holubice míru mezi oběma tábory a nyní jde jen o to, aby i nadále česká média informovala veřejnost o této kauze vyrovnaně a aby obě strany složili konečně zbraně, přestali na sebe vzájemně útočit prostřednictvím svých stoupenců nebo osobně a začali informovat o celé věci otevřeně a diskutovat ji na svých webech bez snahy o zametání problémů pod koberec.

Pokud se tuto záležitost podaří vyřešit bez soudu (do kterého jsem ale v případě nutnosti ochoten jít), veřejnou debatou na úrovni, bude to výhra pro obě strany. Já sám jsem se nad svým ne zrovna diplomatickým způsobem vedení tohoto sporu zamyslel a budu se snažit v budoucnosti o méně bouřlivou rétoriku. Pokud se spor povede na portálech, kterých se záležitost týká bez snahy o jeho cenzurování a tutlání a pokud média budou vyrovnaně informovat o aktivitě všech českých měst v Second Life a ne jen vyvolených, nemám potřebu upozorňovat na spor komentováním všech diskuzí pod články hraničícího se spamováním, k čemuž jsem se uchýlil jen v krajní nouzi a v reakci na spamování pod články o aktivitách našeho města stoupenci druhé strany, šíření různých pomluv na konkurenčním portále bez možnosti reagovat na ně tam a ignorování všech signálů novinářům, aby se celou věcí zabývali, jako bylo moje vystoupení s dotazem na tiskové konferenci Českého rozhlasu. Ale také v reakci na jednostranné informování médií o činnosti města Bohemia jako by ostatní města byla méněcená či vůbec neexistovala jen proto že nejsou napěchována reklamou.
Více k článku tedy na našem portále a věřím, že stejně se zachová i druhá strana včetně jejích stoupenců - vloží semm maximálně jeden komentář s odkazem na svůj článek s upřesněním nepřesností a přejdeme věc diskutovat na své portály.

http://www.virtualnisvety.cz/jan-rylich-by-mel-dostat-second-life-pulitzera
pepak
pepak (neregistrovaný)
12. 8. 2008 9:31

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Proboha, co je to za formulace? "Průlomový článek", "kauza", "vyřešit bez soudu"? Já jsem si z článku odnesl dojem, že se na internetu za posledních pár měsíců nestalo vůbec nic, o čem by stálo za to psát, když už stojí za to řešit takovéhle s prominutím "hovadiny". Co vůbec dělá na Lupě článek o banálním sporu dvou firem, které si navzájem na svém maličkém pískovišti rozšlapaly bábovičky? Nemělo by to tu spíš být o věcech, které mají pro český internet význam?
Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 9:50

Celá věc je složitější a významnější než vypadá

Nejedná se tu o nějaký nepatrný spor, který se týká jen dvou zůčastněných, ale o spor, kterému by opravdu média měla věnovat pozornost, protože se dotýká obecně neetického způsobu, jakým některé firmy podnikají a dělají si PR a potlačování konkurence nekalými metodami, které vede až k milonovým ztrátám a krachování takových firem. Způsob, jakým jednostranně média informovala poslední rok o Benetě a secondlife cz byl opravdu do nebe volající a jestli jste si všimnul, články o Second Life jsou všude, ale kritika metod, informování o stejně významných jiných SL firmách nebo pohled druhé strany v tištěných médiích nikde.
pepak
pepak (neregistrovaný)
12. 8. 2008 10:19

Re: Celá věc je složitější a významnější než vypadá

Nevšimnul. Neviděl jsem o tom ani slovo, což by vcelku odpovídalo významu, který celé události připisuji. Souhlasím, že by "média měla věnovat pozornost, protože se dotýká obecně neetického způsobu, jakým některé firmy podnikají", ale skoro bych preferoval, kdyby to dělaly na subjektech většího významu než na dvou zahrádkářských sdruženích v Dolních Kotěhůlkách.
Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 10:27

Re: Celá věc je složitější a významnější než vypadá

No - jde jen o to, že když už se těm "Kotěhůlkám" věnuje takovou dobu v médiích pozornost obecně, tak pak by rozhodně ani toto nemělo zůstat bez povšimnutí, zvláště když to PR na tom bylo založeno.
Ondrej Páleš aura:85
12. 8. 2008 10:26

Re: Celá věc je složitější a významnější než vypadá

"...by opravdu média měla věnovat pozornost, protože se dotýká obecně neetického způsobu, jakým některé firmy podnikají..."

O tom, že některé firmy podnikají obecně neetickým způsobem snad v této zemi nemusíte nikoho přesvědčovat. Takových (a mnohem závažnějších) případů čteme dnes a denně v rubrikách "z domova" všech více či méně seriózních "všeobecných" médií. To opravdu není téma pro Lupu, jelikož SL má pro český Internet snad ještě menší význam než třeba můj blog. To by se tu mohlo klidně psát o tom, jak se pomlátili dva Češi ve World of Warcraft a pak ten jeden druhého ještě pomluvil ve škole před celou třídou a navíc mu sebral pastelky. O tom, že někteří lidi jsou svině (a teď opravdu nemám v úmyslu mířit tím na jednu či druhou stranu, protože mě to fakt ani trochu nezajímá), víme všichni a každý kdo někdy třeba jen přičichl k podnikání to ví dvojnásob. Tak pevné nervy a sbohem.
Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 10:36

Re: Celá věc je složitější a významnější než vypadá

Máte pravdu, ale někde se začít musí. A v momentě, kdy se Second Life význam uměle v médiích přikládá a spojuje se se jmény firem jako je O2 nebo J&T, by se o etičnosti takového podnikání mluvit mělo, i když ne možná zrovna na Lupě. Ale zase tady alespoň píší odborníci, kteří o internetu něco vědí. A také právě tady na Lupě vyšlo mnoho PR i jiných článků o Second Life, takže to sem asi přece jen patří. Bublina kolem Second Life a Benety už trvá příliš dlouho.
Jaromír Adámek aura:34
12. 8. 2008 12:39

Etika v ČR.

"kterému by opravdu média měla věnovat pozornost, protože se dotýká obecně neetického způsobu, jakým některé firmy podnikají"

Víš kolik firem rozjíždí podnikání v ČR s tím, že někoho napálí? Z mých vlastních zkušeností polovina.

Platební morálka je tu šílená.
Ústní dohody se neplní (natož písemné).

Jistě psát o tom je třeba, ale kdyby měly být média plné kauzy malých podnikatelů, jako jsi já, ty, Beneta, tak by v nich nebylo nic jiného.

Myslím, že chceš moc. Příště věnuj více času výběru svého partnera. Už mě opravdu přestává bavit číst o této miniaturní kauze mezi tebou a Benetou.

Prostě se na to vykašli a podnikej dál. Lidi časem uvidí (i kdyby tě Beneta pomluvila), že to není pravda, že jsi solidní chlap.

Jenže ty věnuješ tunu času na očištění svého jména a celkem zbytečně.

Normální je vydat PR, kde člověk vše vysvětlí a podnikat dál s tím, že člověk získá větší pozici a lepší jméno, a ne pořád publikovat a psát sáhodlouhé komentáře.

Jistě, zničilo tě to, ale není už na čase jít konečně dál, a pořád nerozebírat tuto mentalitu? Mentalita je v ČR příšerná, tak se podle toho příště zařiď.
Jaroslav Peňaška
Jaroslav Peňaška (neregistrovaný)
12. 8. 2008 12:50

Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému...

Já vím, je to škoda, ale budu radši, když budou noviny plné malé kauzy, kde se ty informace k těm lidem alespoň dostanou, než nekritického obdivu a PR Benety. Tak proto, víš? K čemu je mi křičet z okna svého domu, když Beneta křičí z tlampačů na Václaváku, jestli rozumíš jak to přirovnání myslím? Lidi se nedozví nic, pokud to někdo nenapíše někam, kde je lidí dost. Takže takhle snaha není marná a lidi se to takhle prostě dozví dřív. Jak teď někdo citoval někoho na pooh.cz tuším - "Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému" Tak to chci prostě jen urychlit.
Jaromír Adámek aura:34
12. 8. 2008 13:10

Re: Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému...

Já tě chápu. Mě by to taky strašně naštvalo (že se ti snažili vzít produkt a pak ještě kdoví co).

Ale je čas jít dál, už toho bylo moc :( ...

Z mého pohledu teď ztrácíš kredit ty osobně, protože se v tom pořád štouráš, a takové lidi, kteří propírají svoje osobní či podnikatelské spory na 10 pokračování mezi lidmi já osobně nemám rád.

Myslím, že účelem novin není informovat o podobně malých kauzách v podobném rozsahu, jak se stalo. Nestojí to za to, jsou tu důležitější témata.

Já jsem to osobně četl vše už dvakrát a viděl rozhovor s tebou na videu, a teď zase na Lupe a tvé sáhodlouhé komentáře a zase odkazy ještě někam mimo.

Kdo to má všechno číst, já osobně jsem si svůj názor už udělal dávno, a je myslím třeba jít dál. Z mého pohledu se jedná jednoznačně o tvé selhání jako podnikatele si vybrat spolehlivého partnera, které tady pak rozmazáváš v tuctu novin, je to už trapné a otravné.

Prostě se na to vykašli a začni raději zlepšovat a prodávat svůj produkt.

Tebe jde o to, aby každý věděl, že Beneta tě poškodila. O to ale nejde, jde o ten tvůj produkt, o tvůj život. Po takhle rozjetém vysvětlování tak malé kauzy si tě každý bude pamatovat jako špatného podnikatele, který se jen vykecává, kašle na produkt (tam máš investovat svůj čas, a ne tady) a je ho všude plno...

Prostě toho už bylo až nad hlavu :(
Jaromír Adámek aura:34
12. 8. 2008 13:12

Re: Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému...

Jestli narazím na spor Beneta X ty za měsíc zase někde jinde, tak mě asi klepne pepka...
Jaroslav Peňaška
Jaroslav Peňaška (neregistrovaný)
12. 8. 2008 13:32

Re: Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému...

Máš pravdu no, ale nemůžu jinak.
Alexus
Alexus (neregistrovaný)
14. 8. 2008 9:55

Re: Lze lhát po dlouhou dobu malému množství lidí nebo po krátkou velkému...

Mozes inak, zjavne nechces.

Ak by si bol naozaj taka silna osobnost, ako sa prezentujes, uz davno mas firmu uspesnejsiu ako BeVirtual, ci ako sa teraz uz volaju.

Alexus G.
Ondřej Kučera aura:90
12. 8. 2008 9:55

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Asi tak.

Kolik jen takových KAUZ už bylo někde na všech možných chatech. Všichni tam tím žijí, jeden obviňuje druhého, padají tvrdá slova o soudech a trestních oznámeních a pak se obě skupiny přelijí na jiné chaty a je zase klid.

Jsou to všechno jen virtuální problémy uhrovitých puberťáků, kteří celí žijí jen tak nějak virtuálně zapadlí u počítačů.

Fakt bych někdy chtěl zažít, jak takový chudáček jde podat to trestní oznámení :) Z policie by ho odvezla sanitka svázaného v kazajce rovnou na psychiatrii.
Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 10:18

Dávám vám za pravdu

Policie je už v SL taky a přímo v Bohemii - o to je to horší :) A na té policii jsem byl a dávám vám za pravdu - z toho, co mi řekli policisté o tom, jak v praxi dodržování zákonů a vyšetřování podobných záležitostí vypadá, mě málem odvezli na psychiatrii :D
uživatel si přál zůstat v anonymitě
12. 8. 2008 10:04

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

prosim vas, dejte mu tam palec dolu, diky
pp
pp (neregistrovaný)
12. 8. 2008 10:06

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

"Pokud se tuto záležitost podaří vyřešit bez soudu ... veřejnou debatou ..." Nikoliv Watsone, váš osobní spor zajímá nemnoho lidí, prosím, vyřešte si jej pouze vy dva mezi sebou. Veřejně oznamte výsledek, ale ušetřete nás debaty.
Mysel
Mysel (neregistrovaný)
12. 8. 2008 10:19

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Kdyby se preli o nesmrtelnost chrousta, ale takhle?...
Lukáš Nevosád aura:81
12. 8. 2008 10:15

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Get a life, man.
Jaroslav Peňaška
12. 8. 2008 10:42

Re: Jan Rylich by měl dostat Second Life Pulitzera

Souhlas :) Už mám načase :)
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem