Hlavní navigace

Spotify hlásí 75 milionů uživatelů. Počet těch platících se za rok zdvojnásobil

David Slížek 10. 6. 2015

Nová čísla o rostoucím počtu předplatitelů Spotify oznámilo těsně poté, co svou streamovací službu ohlásil Apple. Náhoda?

  • 17:50 – aktualizováno o informace o další investici do Spotify v posledním odstavci

Celkem 75 milionů aktivních uživatelů a 20 milionů z nich platících. Čísla, která dnes Spotify zveřejnilo, jsou úctyhodná, zvláště když si uvědomíme, že před rokem firma přiznávala 40 milionů uživatelů a 10 milionů předplatitelů.

K obřím číslům můžeme přidat ještě 3 miliardy dolarů, které služba za svou existenci vyplatila na autorských poplatcích. Jen v prvním čtvrtletí letošního roku přitom podle Spotify šlo o 300 milionů.

Pokud se dá oficiálním číslům věřit, freemium model Spotify založený na základní nabídce zdarma a nadstandardních službách (stahování skladeb k offline poslechu, žádné reklamy, vyšší kvalita zvuku) za předplatné dobře funguje. 80 % platících uživatelů si službu nejdříve vyzkoušelo zdarma, uvádí firma.

Těmito argumenty se snaží čelit tlaku hudebních vydavatelů na to, aby rozsah služeb zdarma radikálně omezilo. Podle jejich argumentů totiž nevynáší peníze a nedostatečně nutí uživatele přecházet na předplatné. O tlaku Universal Music psaly už letos na jaře například Financial Times

Podezření z nátlaku na vydavatele, aby přestali podporovat freemium model Spotify, teď čelí i Apple. Firma oznámila spuštění vlastní streamovací služby Apple Music, která nabízí zdarma jen tříměsíční zkušební lhůtu. A v USA už se rozběhlo vyšetřování, které má prověřit, jestli se s vydavateli nesnažila Spotify vytlačit z trhu.

Ačkoli se Spotify daří zvyšovat počet uživatelů, stále se mu nedaří vydělávat. Za rok 2014 firma vykázala při tržbách 1,3 miliardy dolarů ztrátu 197 milionů. Většinu peněz totiž investuje do růstu a expanze. V současné době je k dispozici v 58 zemích světa.

MIF16

Nemá přitom nouzi o peníze od investorů: právě dnes oznámila švédská telekomunikační firma TeliaSonera, že koupila 1,4% podíl ve Spotify za 115 milionů dolarů. Valuace hudební služby tak v součtu s předchozími investicemi stoupla na cca 8,5 miliardy dolarů, podotýkají New York Times

Našli jste v článku chybu?
120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Vitalia.cz: Test dětských svačinek: Tyhle ne!

Test dětských svačinek: Tyhle ne!

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují