Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Dokumenty PDF, o které nikdo nestojí

Jakub Listen
Jakub Listen (neregistrovaný)
3. 8. 2007 7:19 Nový

Budoucnost pdf spamu

celé vlákno
Neviděl bych to tak temně. Využití pdf přílohy pro přenos nevyžádané zprávy má jednu zásadní nevýhodu. K tomu, aby si ho člověk přečetl musí vynaložit celkem dost energie. A kromě toho ani nastartování Adobe Readeru není zdaleka tak rychlé, jako zobrazení textového nebo obrázkového spamu v náhledu emailu.
Rozesílání nevyžádané pošty je založeno na tom, že člověka zaujme buď text subjectu nebo ho přitáhne něco, co uvidí v náhledu mailu. A díky tomu si třeba přečte celý mail a bude reagovat. Těžko se najde někdo, kdo by pročítal došlé spamy (stejně by ho to přestalo brzo bavit). V případě pdf příloh toto "mimohěk" nahlédnutí do obsahu není a čtenáře tedy nemá co přitáhnout k obsahu zprávy.
Pokud tedy pominu první vlnu, která se veze na tom, že jde o novinku, uživatelé nebudou mít důvod přečíst si to reklamní sdělení. Díky tomu forma bude mít tato forma spamu extrémně malou účinnost (pokud vůbec nějakou) a pro spamery ztratí přitažlovost.
thingie
thingie (neregistrovaný)
3. 8. 2007 7:29 Nový

Re: Budoucnost pdf spamu

celé vlákno
Všechny formy spamu mají hodně malou účinnost :-)
Tester
Tester (neregistrovaný)
3. 8. 2007 14:10 Nový

Re: Budoucnost pdf spamu

celé vlákno
lupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupalupa
Zdenek
Zdenek (neregistrovaný)
3. 8. 2007 8:01 Nový

Konverze

celé vlákno
PDF lze pomerne jednoduse prevadet na text a s nim uz se bude zase pracovat jako s mailem. Ale pochopitelne nejaky ten vykon si to veme.
nezmar
nezmar (neregistrovaný)
3. 8. 2007 8:20 Nový

Re: Konverze

celé vlákno
Zalezi na tom, jak je pdf vytvoreno. Muze obsahovat jak text tak pixmapu. (a nevim jak a jestli vubec pdf tyhle veci komprimuje)
Papouch
Papouch (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:11 Nový

Re: Konverze

celé vlákno
na obrazky komprimace pouziva bud LZW nebo DCT

je tam ale moznost prevest text na krivky nebo z pisma (fontu) pouzit jen subset - takova zprava uz na text (nejak jednoduse, bez OCR) prevadet nejde
Petr
Petr (neregistrovaný)
3. 8. 2007 8:06 Nový

Jde to Bayesovsky

celé vlákno
Jde to Bayesovsky. Stačí jen, aby Bayesovský filtr používal víc věcí z mailu nežli jen plaintextový text zprávy. Například různé MIME tagy.

Není přeci rozdíl mezi maily, kde byl spam obrázkový (jak rozpoznat: v mailu je jen obrázek a žádný text) a pdfkový (jak rozpoznat: v mailu je jen pdf a žádný text). Pokud bayesovský filtr bere do úvahy i headery a MIME tagy, tak obojí pozná stejně dobře. U mě třeba na 100%.
astray
astray (neregistrovaný)
3. 8. 2007 8:32 Nový

Re: Jde to Bayesovsky

celé vlákno
Kombinace Bayesu a rulesetu PDFInfo je pri dobrem nastaveni hodne ucinna (http://www.rulesemporium.com/plugins.htm)
anonym
anonym (neregistrovaný)
3. 8. 2007 9:14 Nový

nepodlozene ifnformace

celé vlákno
autore priste si overte fakta prvni spam byl uplne nekde jinde : Historie spamu
http://cs.wikipedia.org/wiki/Spam#Historie_spamu_.28zahrani.C4.8D.C3.AD.29
Joh
Joh (neregistrovaný)
3. 8. 2007 12:01 Nový

Re: nepodlozene ifnformace

celé vlákno
uvádět wikipedii jako důvěryhodný zdroj .. hmmmm
anonym
anonym (neregistrovaný)
3. 8. 2007 23:39 Nový

Re: nepodlozene ifnformace

celé vlákno
jinou reakci jsem necekal
michalli
michalli (neregistrovaný)
7. 8. 2007 12:54 Nový

Re: nepodlozene ifnformace

celé vlákno
nejprve bych si ověřil fakta jak to na wiki chodí a pak bych teprve napadal její důvěryhodnost...
Roj aura:23
Roj
3. 8. 2007 9:40 Nový

O cem to mluvite

celé vlákno
Muj postovni klient (SeaMonkey) je nastaven tak, aby nezobrazoval obrazky. A mail, ktery neobsahuje nic jineho, nez prilohu, je automaticky vyhodnocen jako spam.
O techhle "vlnach" vubec nevim :-)
anonym
anonym (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:12 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
To by bylo hodně primitivní, poslat prázdný mail s reklamní přílohu. Předpokládám, že do těla spameři něco napíšou.
karel
karel (neregistrovaný)
3. 8. 2007 18:12 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Většinou ne.
Ale moc nechápu k čemu to je, bez otevření to letí do koše.
Flasi
4. 8. 2007 6:49 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Ještě student, co? Mail, který neobsahuje nic než přílohu je běžný komunikační způsob méně IT-gramotných lidí. Jo dokud si člověk může vybírat s kým si psát bude a s kým ne...
Roj aura:23
Roj
4. 8. 2007 9:46 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Samozrejme student. Clovek musi studovat cely zivot, aby se nestal mene gramotny.
Tomassk
Tomassk (neregistrovaný)
4. 8. 2007 12:40 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Pane bože chraň nás před časem, kdy si všichni budou myslet, že jsou gramotní a nejchytřejší. To by teklo krve. Zatím naštěstí máme jen jednoho takového... co na hradě...
BoodOk
BoodOk (neregistrovaný)
6. 8. 2007 17:18 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Také lze odesilateli taktně připomenout, jak že má email vypadat. Většina i těch méně IT-gramotných to pochopí, pokud jim sdělíte, že takto mají jejich maily velkou šanci na to být zahozeny jako spam.
Roj aura:23
Roj
6. 8. 2007 21:03 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Problem je, ze nemuzu odpovedet na mejl, ktery ani neotevru :-)
stoural
stoural (neregistrovaný)
7. 8. 2007 9:54 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
To je samozrejme jenom tvuj problem.
H.
H. (neregistrovaný)
3. 10. 2007 9:54 Nový

Re: O cem to mluvite

celé vlákno
Oni to nemusí být ani tak IT negramotní... Třeba někteří vývojáři jsou taky "specialisti" Klidně pošlou e-mail o velikosti 30 MB, popř. tak jak se píše že pošlou e-mail jen s přílohou, bez jakéhokoliv textu...
Peppa1
Peppa1 (neregistrovaný)
3. 8. 2007 9:53 Nový

XLS.zip

celé vlákno
A už vám došel spam jako XLS sešit zabalený v ZIPu? Mně jo.
Obsahem sešitu bylo nějaké investování.
l.
l. (neregistrovaný)
3. 8. 2007 11:30 Nový

Re: XLS.zip

celé vlákno
mne chodi zipovy spam pravidelne.. v archivu byvaji excelovske tabulky, word dokumenty nebo i obycejne textaky
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 13:19 Nový

Re: XLS.zip

celé vlákno
me take chodi zip smam, ale nemel jsem odvahu se to - ze zvedavosti - pokouset rozbalit a to i presto ze nemam windows, a fikoviny se spustenim binarky a nahlaseni porouchaneho archivu - samozrejme az po infikovani systemu - mi tedy rozhodne nehrozi...
Gilhad
Gilhad (neregistrovaný)
3. 8. 2007 10:31 Nový

Vlastne ani nevim

celé vlákno
Posta se mi automaticky tridi podle ruznych kriterii do adresaru. Co se nezatridi povazuju predbezne spis za spam a tak jen prelitnu ocima hlavicky a mazu. Vetsinou ani neotviram. Takze ani nevim, jestli to obsahuje PDF, nebo ne.
(dnesni ranni nabidka - z neznamych adres ze zahranici - 1x Jurnalism, 2x data - neni nutno cist, nic takoveho jsem nechtel, mazu rovnou, nejake prilohy to ma, ale tim spis ...)
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 10:50 Nový

mažu hned,když to neznám

celé vlákno
Tak já když není mejl v CZ nebo SK jazyku a je to nějakej podřadnej odesílatel,tak to hned mažu i když to nemám ve spamu.Nikdy to mu nevěři a hlavně mně to nezajímá co tam píšou
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 10:54 Nový

mažu hned,když to neznám

celé vlákno
Tak já když není mejl v CZ nebo SK jazyku a je to nějakej podřadnej odesílatel,tak to hned mažu i když to nemám ve spamu.Nikdy to mu nevěři a hlavně mně to nezajímá co tam píšou
uživatel si přál zůstat v anonymitě
4. 8. 2007 9:47 Nový

Re: mažu hned,když to neznám

celé vlákno
To můžete udělat doma, ale těžko v práci, zvláště pokud komunikujete s firmami, nebo různými spolky v zahraničí :-*).
Pet
Pet (neregistrovaný)
3. 8. 2007 10:55 Nový

Spamihilátor

celé vlákno
Spamihilátor to bez problémů zvládá. Pokud pracuje antispamový filtr na principu, že když přijde stejná zpráva určitému počtu uživatelů, jedná se pravděpodobně o spam, tak je vcelku jedno jaký je tam formát přílohy. Stačí mít údaje z dostatečného počtu e-mailových schránek.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 11:04 Nový

Re: Spamihilátor

celé vlákno
Gmail mi to spoľahlivo vyhodnotí ako spam, ak vôbec mi príde tento spam.
mewe
mewe (neregistrovaný)
3. 8. 2007 11:05 Nový

Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Celé to má i svou světlou stránku: protože obyčejný řadový uživatel nemá nejmenší potřebu nechat si posílat zprávy v PěkněDebilnímFormátu, může se domluvit se správcem, že se všechny maily obsahující PDFka budou z jeho mailboxu automaticky mazat rovnou na serveru. :-)

Naopak na tohle dojedou novináři, DTPkáři, tiskárny, grafická studia - prostě všichni, komu PDF občas přijde do ruky. V duchu trpím s nimi - ale jinak mám radost, že jednoduchým odfiltrováním jediné příponu se budu moci v budoucnu zbavit devadesáti procent spamu! :-)

Snad to nakonec celé dopadne tak, že se lidi naučí používat místo příloh datové úschovny a bude se automaticky zahazovat vše, co je v HTML nebo s přílohou...
stoural
stoural (neregistrovaný)
3. 8. 2007 11:46 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Nedojedou, protoze PDF do tiskarnen se bezne nahravaji na FTP a neposilaji emailem. Ostatne, neni problem si nastavit, aby emaily s PDF od konkretniho cloveka NEPADALY do spamu.
Joh
Joh (neregistrovaný)
3. 8. 2007 12:04 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Ale dojedou na to jiní - já třeba běžně zasílám klientům naskenované dokumenty v PDF. Co teď?
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 12:26 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Naskenovat to do BMP, ať si taky trochu užijou mailservery :-D
Lubomir Slovak
3. 8. 2007 12:29 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Ja tiež skenujem do PDF.
Tomáš Tintěra
Tomáš Tintěra (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:12 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Aby PDF došlo, do mailu nějaký (český?) text. Přeba tady vám posílám výkresy krabice na banány, jak jsme se včera telefonicky dohodly.

Výše uvedená slova se ve spamech nevyskytují, a tak to příjemcův anti-spam filtr vyhodnotí jako normální poštu.

Pokud někdo maže všechny soubory s PDF, tak se za pár dní ozve že mu to nepřšlo. Při opětovném zaslání se mu zmi+nte o tom PDF. A pošlete to rovnou dvakrát. Jednou normálně a poruhé to PDF zabalte do zipu.

Mimochodem, tahle informace v čláku chybí. A hje dost lidí, kteří posílají PDF.
Joh
Joh (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:48 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Český text - to nefunguje. A to ještě že mám v mailu nastaven dost dlouhý "podpis".

Posílám dokumenty na vědomí, což znamená, že se neozve, neboť neví, že má něco dostat a já nevím, že to nedostal .... takže návrat k papírové poště?
Mem
Mem
4. 8. 2007 8:56 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
"...jak jsme se včera telefonicky dohodly."

OT: Uživatel Joh je žena? A v tiskárně se také dohodla s nějakou paní? Tak to máte buď lepší informace nebo čtete mezi řádky ;-)
stoural
stoural (neregistrovaný)
3. 8. 2007 15:29 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
At si klienti nastavi vas email jako "duveryhodny". Je to par sekund.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
3. 8. 2007 17:55 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Proc? Ukladat nascanovane obrazky do PDF me prijde jako znacne neprakticka volba pro prijemce. Par takovych PDFek jsem potkal a byl to horor prohlizet. Prohlizec PDF to zobrazoval o rad pomaleji, nez bezne prohlizece obrazku zobrazuji obrazky. Poslat to jako archiv plny jpegu je prece mnohem jednodussi, jak pro odesilatele, tak pro prijemce, neni-liz pravda?
misch
misch (neregistrovaný)
3. 8. 2007 18:37 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Jenze:

"Hmm, archiv s JPEGy. Kam to rozbalit? Sakra, v %temp%u uz mam milion jinych obrazku, ted aby se v tom cert vyznal. Tak jo, uz je v extra adresari. Super. Sakra, proc je ten b/w obrazek inverzni? Aha, chyba meho prohlizece. No bezva. A proc nevidim tenhle TIFF? Jo, on ma uvnitr JPEG kompresi a ten prohlizec co zvlada b/w, pro zmenu neumi JPEG-TIFF" :-)

No, asi jsem to trochu prehnal. Ale umim si predstavit spoustu situaci, kdy je prohlednuti PDF se spoustou naskenovanych stranek pohodlnejsi nez prohlizeni archivu se soubory.

Kazda varianta ma svoje vyhody i nevyhody. PDF je pekne pitome v pripade, ze s tim obrazkem chci jeste neco delat.
uživatel si přál zůstat v anonymitě
3. 8. 2007 18:47 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Záleží na způsobu výroby toho pdf. Jaké ukládání? Já vložím listy do zásobníku kopírky-scanneru který mi to oboustraně nascanuje a odešle jako pdf (je potřeba stiskmout dvě tlačítka a dvakrát kliknout na dotykovém displeji)

Potom přepošlu kam chci, nejlépe s tém textovým komentářem. A vytisknu kdy chci.

Faktem je že Thunderbird pdf přílohy antispamovým filtrem nesleduje. Snad jenom zatím.

Pdf spam který mi přišel byl zatím dost jednoduchý, v pdf je text, žádné obrázky, nejspíše to slepuji nějakými skripty.
Jakub Listen
Jakub Listen (neregistrovaný)
3. 8. 2007 23:13 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Já taky skenuji do pdf(-ek). Pokud jsou v tom obrázku texty, umí je Adobe Reader fulltextově prohledávat. Takže si tak dělám soukromý archiv výstřižků.
krakonoš
krakonoš (neregistrovaný)
6. 8. 2007 10:38 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
Tak tak. Stačí si nastavit poštovního klienta tak, aby přijímal maily jen od osob, které mám v adresáři, přidat jazykový filtr (povoluji jen Cz, nebo Sk) a jaký byli spammeři???
FTF
FTF (neregistrovaný)
7. 8. 2007 18:17 Nový

Re: Utrpení pro tiskárny a grafická studia, úleva pro řadového uživatele

celé vlákno
A až mi pošle objednávku nový zákazník ze zahraničí, jakej budu?
pepak
pepak (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:40 Nový

Já mám PDF spam rád

celé vlákno
... protože se mi, narozdíl od ostatního spamu, snadno filtruje. Není nikdo, od koho bych chtěl přijímat PDF, takže všechno, kde je příslušný MIME typ, můžu automaticky mazat. U normálního spamu je to těžší, když člověk komunikuje se zahraničím a je aktivní v e-obchodech a na eBayi, tak prostě ty jednoduché poučky "smažte všechno, co je anglicky" apod. moc nefungují.
admin
admin (neregistrovaný)
3. 8. 2007 13:49 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
No nejlepší je IMHO mazat úplně všechny zprávy a je to :)
Martin V
Martin V (neregistrovaný)
4. 8. 2007 8:37 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Přesně, čekám až se tady objeví příspěvek, že nekdo maže vše co nemá koncovku CZ :-D
stoural
stoural (neregistrovaný)
4. 8. 2007 9:14 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Ano, to presne delam :) Mazu emaily, ktere nemaji .cz nebo .sk. Duvod? S nikym se zahranici NEKOMUNIKUJI, ze zahranici chodi do me schranky 99,9% spamu. Byl bych blazen neblokovat domeny .com, .net, .ru atd.
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
4. 8. 2007 17:19 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Dost lidi z Ceska ma maily z koncovkou org
ya
ya (neregistrovaný)
4. 8. 2007 20:50 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Jo, a proc? :) mozna nekdo s "extra duveryhodnym" eshopem na .org, ale tim driv to smaznu... :)
Ja treba mazu vsechno, co ma v hlavickach "antispam.yahoo.com", nebo v odesilateli "*@yahoo", nebo kdekoli jinde "*yahoo groups*" a spam razem temer zmizel... Ostatni hnusy odfiltruji ruzne antispamove filtry nekolika mailservru, pres ktere mam postu presmerovanou a vysledkem je, ze vidim spam max. 2x do tydne...
Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Ondrej 'SanTiago' Zajicek (neregistrovaný)
5. 8. 2007 8:28 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Proc ne? org a net jsou mezinarodni domeny, takze pod nimi mivaji domeny i ceske organizace. Casto treba ruzne freenety: napr. klfree.net, hkfree.org, crfreenet.org .
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
7. 8. 2007 13:57 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Je otazka, jestli taky vidis i nejake jine emaily.

Obecne je to naprosto nepouzitelne.
ya
ya (neregistrovaný)
4. 8. 2007 20:51 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Jo, a proc? :) mozna nekdo s "extra duveryhodnym" eshopem na .org, ale tim driv to smaznu... :)
Ja treba mazu vsechno, co ma v hlavickach "antispam.yahoo.com", nebo v odesilateli "*@yahoo", nebo kdekoli jinde "*yahoo groups*" a spam razem temer zmizel... Ostatni hnusy odfiltruji ruzne antispamove filtry nekolika mailservru, pres ktere mam postu presmerovanou a vysledkem je, ze vidim spam max. 2x do tydne...
KArel
KArel (neregistrovaný)
5. 8. 2007 22:10 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Ty si nepíše s nikým, kdo má gmail.com?
hbf
hbf (neregistrovaný)
6. 8. 2007 12:01 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
A jak by mohl? :-)
stoural
stoural (neregistrovaný)
6. 8. 2007 15:25 Nový

Re: Já mám PDF spam rád

celé vlákno
Ne :)
Jirka
Jirka (neregistrovaný)
7. 8. 2007 13:46 Nový

Jedina moznost

celé vlákno
Jedina moznost je napsat zcela novy protokol, pripadne sadu protokolu, ktere budou zabezpeceny sifrovanim a zaroven umozni odeslani dopisu jen tomu, kdo ho radne podepise. Stejne tak ho podepise kazdy server, pres ktery pujde. Pokud se ukaze, ze nektery podpis je nehodnoverny, zadny jiny mailserver ho nebude muset zpracovat. Pokud se zjisti, ze radne podepsany email je spam, bude prislusny mailserver zapsan na blacklist a uz si ani neskrtne - zacnou ho filtrovat vsechny.

Vsichni poskytovatele se pak budou ve vlastni zajmu setsakra snazit, aby z jejich serveru zadny spam neodesel. Z napadenych domacich pocitacu taky nic neodejde, protoze nebudou mit radny podpis. A pokud ho nahodou mit budou, budou zablokovany pri prvnim rozpoznani spamu.

Vyzada si to ale opusteni soucasne velmi svobodne emailoveho systemu (odesilatel bude vzdy znamy a snadno overitelny) a hlavne masivni, kvalitni, verehodne a zaroven velmi levne podepisovani emailu. Podle me to nepujde bez nejakych ideovych tahounu, tedy bud konsorcia nejvetsich internetovych firem, nebo vlad ruznych zemi.
Petr
Petr (neregistrovaný)
8. 8. 2007 7:41 Nový

Re: Jedina moznost

celé vlákno
Tim nic nevyresite. Akorat misto toho, ze pres spatne zabezpecene PC nekdo bude neco rozesilat, dosahnete toho, ze si to v tom spatne zabezpecenem PC bude nejdriv cizim jmenem podepisovat a pak to z nej bude rozesilat.
pepak
pepak (neregistrovaný)
8. 8. 2007 9:03 Nový

Re: Jedina moznost

celé vlákno
To mi pripada jako nesmysl. Krome toho, ze je absolutne nerealne ocekavat, ze by se vyznamna cast interetu na necem takovem dohodla, spustila to a dokopala vsechny ostatni, aby se prizpusobili, tak to porad ma celou radu nedostatku. Zacalo by to uz tim, ze objektivne identifikovat mail jako spam proste nejde (co je spam pro vas je vyzadana posta pro me). Pokracovalo by to pres to, ze by slo snadno vyradit jakykoliv server tim, ze se pres nej odesle neco, co jako spam vypada. Nepochopil jsem dost dobre, k cemu vlastne slouzi ty podpisy - servery jsou "podepsany" uz ted (kazdy rozumny mailserver do zpravy zapise, odkud ji prijal) a podepisovani uzivatelu pomuze jedine tomu, ze se ze systemu e-mailu vylouci ti, kdo nechteji nebo nemohou podpis pouzit, zatimco pro spammera pochopitelne nebude problem zaridit si spousty falesnych podpisu.

V dobe, kdy rozesilani spamu jeste nebylo realizovano jako zakazka pro armadu zombii, by mi jako jakz takz pouzitelne reseni pripadalo to ztizeni hromadnych posilani. To uz ted ovsem nehraje roli, protoze neni problem, aby kazdy exemplar spamu poslal jiny pocitac. V soucasne dobe funkcni reseni nevidim.
profix
profix (neregistrovaný)
8. 8. 2007 21:53 Nový

Re: Jedina moznost

celé vlákno
Urcitym dilcim resenim muze byt blokovani odchozich spojeni smerujicich na port 25 u ISP, uzivatele jsou nuceni pouzivat konkretni smtp server ISP a z jejich zavirovanych pocitacu se nikam nic neposle. Alternativa by mohla byt take transparentni proxy u ISP, ktera rozpozna spojeni na cizi smtp server s overenim uzivatele jmenem a heslem (ktere bude propusteno) a v ostatnich pipadech (bez pouziti jmena a hesla) zahozeno.
Martin
Martin (neregistrovaný)
2. 3. 2008 18:27 Nový

Lupa.cz kope za Microsoftí ODF

celé vlákno
Je to vidět na každém článku o PDF.
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem