Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Stalo se: datové schránky mají své demo

MB
MB (neregistrovaný) 193.86.31.---
8. 6. 2009 8:43 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
Pokud si budu moci přečíst jen výčet doručení, tak "fikce" doručení je opravdu jen fikce. Předpokládám, že nahlídnutím spouštím lhůty včetně té, že po 90 dnech zpráva zmizí. Ono je vůbec lepší se na dovolené nebo jiné delší cestě pokud možno nahlížením do datové schránky nezabývat, protože některé následné lhůty, které z toho plynou, mohou také znamenat okamžité ukončení cesty.

Konflikt kořenových certifikátů uznaných kvalifikovaných certifikačních autorit a certifikátů distribuovaných s w firmou ms tu už je dávno. Úředníci nejednou odmítli certifikát, protože neměli správný kořenový certifikát v PC a naopak nesprávně uznali komerční certifikát, který byl pro systém v jeho PC OK. Takže proč by datové schránky to měly mít jinak.
rzd
rzd (neregistrovaný) 81.0.216.---
9. 6. 2009 13:02 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
Predem uvadim, ze jsem se ani neprihlasoval ani netestoval.
Pouze jsem si precetl zdejsi diskuzi.

Fikce Doruceni> Nejsem si s tou fikci doruceni zcela jisty. Myslim, ze v nejakem drivejsim clanku na Lupe jsem celt, ze cas ede opet od doby, kdy Vam to tam ulozi. Ne od chvile, kdy se tam po ulozeni prihlasite. Ale jisty si nejsem.

Schranky> Po precteni komentaru to na me pusobi silne dojmem, ze to dela ( vyvyji ) nejake IT oddeleni Ceske posty nebo MV . Vzhledem k tomu, ze jsem od Ceske posty nikdy nic nevidel ( mozna hledani PSC ), ale rozhodne ne transakcni aplikaci, me to v mem podezreni jen utrzuje.
Velice se to podoba nekdejsimu reseni elektronickeho bankovnictvi od Komercni banky. Zavisle na ActiveX, takze Mozila a dalis byly mimo. A nehodlali na tom 5 let nic zmenit. Pritom minimalne v Nemecku tech 5 let reseni existovala be zavislosti na IE.

Zajimalo by me, jestli lide mohou to demo nejakym zpusobem pripominkovat. Ale silne o tom pochybuju.
Anče
Anče (neregistrovaný) ---.firotour.cz
10. 6. 2009 9:13 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
... posta2000 ci crypta apod. to jsou vsechno alikace CP pro verejnost.
phi
phi (neregistrovaný) ---.syscae.cz
11. 6. 2009 14:24 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
myslíte, že vývojáři neznají lupu a nečtou to tu ?
baba
baba (neregistrovaný) ---.osu.cz
18. 6. 2009 14:43 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
Crypta? To je tak zastaralý a uživatelsky nepřivětivý program, že už před 3 lety se i pracovníci IT divize CP sami divili, proč po mich chci podporu (de facto jen technické inforace k sofistikovanějšímu využití), když oni to už "přestávají podporovat". Od té dobe se nezměnil, ale na rozdíl od jiných programů je možné ji používat zdarma, takže zatínám zuby.
kasik
kasik (neregistrovaný) ---.static.adsl.vol.cz
8. 6. 2009 8:51 Nový

Datové schránky a MAC

celé vlákno
Musíme doufat, že Software602 nebude verzi 3.0 dokončovat několik let, protože v tuto chvíli, když se pokusíte spustit datové schránky na Mac OS X (prohlížeč Firefox i Safari) dostanete hlášku unsupported OS :-(.
Brigeta
Brigeta (neregistrovaný) ---.eurosignal.cz
14. 6. 2009 17:39 Nový

Re: Datové schránky a MAC

celé vlákno
Se 602 už problé není, plug in je k dispozici, horší je to s onou doménou czebox,cz ta ještě není pro Mac připravena. Takže sice podporu pro Mac tady máme, ale ne úplněě dotaženu do konce. Ale snad to do 1.7. stihnou. Alespoň snaha je
bp
bp (neregistrovaný) ---.asix.cz
8. 6. 2009 9:58 Nový

Opera zase ostrouhala...

celé vlákno
...údajně kvůli tomu, že nepodporuje zásuvný modul dodávaný 602. organizací Svazarmu (pamětníci snad ještě pochopí, co mám na mysli). :-|
Marek Chlup
Marek Chlup (neregistrovaný) ---.115.broadband.iol.cz
8. 6. 2009 10:05 Nový

602XML Filler i pro GNU/Linux

celé vlákno
Když už 602XML Filler, tak je potěšující, že bude i pod GNU/Linux.

Žel ani to se mi nelíbí. Osobně se domnívám, že by to mělo jít bez 602XML Filler. Ale pokud přistoupím na to, že s 602XML Filler, tak tento program ne že bude jen zadarmo, ale jeho kód bude otevřený. Netvrdím, že musí být pod nějakou svobodnou licencí, ale musí být k dispozici zdrojový kód a musí být umožněno si z něj 602XM Filler zkompilovat.

Nelíbí se mi, že bude vyžadováno si nainstalovat nějakou binárku od komerční společnosti Software602 do které nikdo nevidí. Že na takový přístup jsou zvyklí uživatele MS Windows neznamená, že je to pro takovou věc jako je datová schránka vhodné a normální.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 10:54 Nový

Re: 602XML Filler i pro GNU/Linux

celé vlákno
LOL
Mr.Dan
Mr.Dan (neregistrovaný) ---.syscae.cz
8. 6. 2009 11:00 Nový

Re: 602XML Filler i pro GNU/Linux

celé vlákno
S tímhle přístupem bych Vás nejdříve zneužil, abyste zkusil zatlačit na výrobce mnohem důležitějšího proprietárního softwaru, jako jsou ovladače grafických karet hlavních dvou výrobců a Flash ...
maleprase
maleprase (neregistrovaný) ---.redhat.com
8. 6. 2009 18:55 Nový

Re: 602XML Filler i pro GNU/Linux

celé vlákno
vyrobci grafických karet a flashe provozuji nejakou verejnou sluzbu danou zakonem?
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 11:06 Nový

Tohle je technicky naprosto neprijatelne

celé vlákno
Nutnost pouzivat nejaky dalsi plugin jen pro zjisteni zakladnich informaci o dane zprave je zcela neprijatelne, i kdyby byl dostupny pro padesat platforem. Za prve jiz kvuli zminene dostupnosti, nikdo vam nedovoli instalovat nejakou podivnost do prohlizece v internetove kavarne apod. To by to neslo zobrazit alespon pomoci jednoducheho XSLT ?

Dalsim problemem je bezpecnost. Pokud se podivate na nejcastejsi zavazne bezpecnostni chyby, typicky se jedna o zname buffer-overflow chyby s moznosti spusteni kodu ktere vznikaji nepozornosti programatoru, tak vlastni webove prohlizece uz dnes nejsou hlavnim cilem techto utoku. Daleko vice se prave zneuzivaji chyby v ruznych pluginech jako prehravace videa, toolbary, nastroje pro upload fotek a podobne. Dalsi takova pochybna vec v prohlizeci toto riziko jen zvysuje a ne kazdy prohlizec umi plugin aktivovat jen pro konkretni domenu.

Pokrocily uzivatel si tohle vyresi treba pomoci virtualniho stroje, ale bezny uzivatel je zcela bez sance. Uz chapu, proc tu demo verzi tak odkladali ...
Brooch
Brooch (neregistrovaný) ---.kristian.cz
8. 6. 2009 11:20 Nový

Re: Tohle je technicky naprosto neprijatelne

celé vlákno
Takovyhle schranky nam byl cert dluznej.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 12:32 Nový

Re: Tohle je technicky naprosto neprijatelne

celé vlákno
Ma to jeste dalsi problem. Ten XML602 bazmek je zjevne neni psan jako Unicode, ale Ansi aplikace (proc v roce 2009 ?). Takze na Windows kde neni nastavena cestina pro "non-Unicode programs", se nektere casti nezobrazuji spravne cesky. Opet velmi prakticke v zahranici :-)
Hugo
Hugo (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
8. 6. 2009 22:42 Nový

Re: Tohle je technicky naprosto neprijatelne

celé vlákno
"je zjevne neni" - pán je východňár?
operák
operák (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 16:48 Nový

Re: Tohle je technicky naprosto neprijatelne

celé vlákno
pomoci jednoducheho XSLT
- To umí nativně Opera, aniž by bylo nějaký XSLT k XML přibaleno. Jenže Operu 602 milostivě nepodporuje, protože neumí programovat a vydává paskvilní zbastlený plug-iony dělaný pralidma.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 11:14 Nový

Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Pisu zde o tom uz po nekolikate. Zde http://www.datoveschranky.info/clanek/84/ v dokumentu "Zakladni informace" se na strane 29 v bodu 4.5 pise o pristupu pres web service. Ptam se kde jsou o tom nejake dalsi technicke informace (WSDL atd.) a moznost testovani ? Integrace do firemnich systemu je take dulezita, zvlaste kdyz se to ma spustit uz za par tydnu.
Jiří Peterka aura:100
8. 6. 2009 11:31 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
přístup přes webové služby se řeší po linii výrobců spisových služeb, viz např. toto memorandum, a demo/testování již proběhlo (prý velmi úspěšně).
Zřejmě se nepředpokládá přístup přes webové služby z jiných systémů, než jsou spisové služby.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 11:45 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
"Zřejmě se nepředpokládá přístup přes webové služby z jiných systémů, než jsou spisové služby."

Dekuji za rychlou odpoved. To znamena, ze je to cele jeste horsi nez jsem si doposud predstavoval :-/ Takze pripadna integrace nakonec skonci technologicky tim nejprisernejsim zpusobem, a to parsovanim HTML kodu a simulaci akci z prohlizece. To je opravdu "reseni" na urovni v roce 2009, o spolehlivosti a narocnosti na udrzbu nemluve.

Vedi vubec autori celeho systemu neco o SOA ? Podobne sluzby dnes poskytuje i kdejaky mikroplatebni system.
Huck
Huck (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 0:45 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Hej obyvateli (pavuciny, kde domov muj). Interface je přes web-services. Jen ta specifikace se zřejmě ještě vyvíjí za pochodu ...
MB
MB (neregistrovaný) 193.86.31.---
8. 6. 2009 12:38 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Nepředpoládá.

Jenže vypravování zásilek probíhá i přes agendové sw. A ty, pokud se nebudou moci zeptat na existenci či aktivaci DS, budou muset vymýšlet docela krkolomná a uživatelsky nepříjemná řešení. Budou se tedy muset ptát své spisové služby, jenže ta z principu bezpečnosti nebude připojena k ISDS non stop. A co s poštou, kde nově budu muset řešit, co vypravím v listinné a co v elektronické podobě s tím, že odpověď dostanu třeba až za hodinu nebo zítra.

A ještě nevím jak naložit s informací MV Nebude existovat žádný oficiální seznam datových schránek. To chápu u fyzickyých osob, ale u těch co mají DS ze zákona (právnické osoby, OVM), potřebuji nějak rozumně (nejlépe hromadně) přenést informaci do systému. Nevím jak si systémy poradí s informací, že chci poslat zprávu do nějaké DS obecního úřadu Horní dolní, Pražská 22, pošta Horní dolní resp. PSČ 12345 (i když s těmito údaji to dnes jako dopis spolehlivě došlo).
Jason
Jason (neregistrovaný) ---.csa.cz
9. 6. 2009 10:59 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Možná nepředpokládá, nicméně myslím si že připouští. Svědčí o tom mj. rojící se nabídky firem mimo oblast typických dodavatelů spisovek, které v poslední době též přistoupili k Memorandu a začali PO nabízet jednoúčelová řešení pro "obsluhu" datových schránek.
Bližší technické info (těžko říci, zda ve stavu draftu nebo už definitivně platné) byly a jsou zveřejněny např. zde http://www.mvcr.cz/clanek/navrh-provozniho-radu-isds-byl-schvalen.aspx.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 13:01 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Pokud jsem to spravne pochopil, tak pristup pres web service bude jakysi milodar jen pro vyvolene, kteri se musi nekde registrovat apod. ? Predstavoval jsem si ze to bude verejne dostupne vsem, kdo to chteji pouzivat.

Podle informaci na te strance, kde patrne az v prubehu doslo k naprosto zakladnimu poznatku "WSDL byly upraveny tak, aby odpovídaly WS-I Basic profile", to bude zrejme profesionalne zpracovane ...
adejmkova
adejmkova (neregistrovaný) 193.86.31.---
9. 6. 2009 11:40 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Ve výčtu signatářů memoranda jsou i dodavatelé jiných aplikací než spisových služeb - asi to může být každá aplikace, která nějak zpracovává dokumenty.
Dědek007
Dědek007 (neregistrovaný) 193.179.128.---
11. 6. 2009 10:11 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
Ludek
Ludek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
10. 8. 2009 0:59 Nový

Re: Kde je demo te web service ?

celé vlákno
PHP demo, .NET demo a Java demo rozhrani naleznete na Helpdesku
http://isds.datasys.cz/hd/cont/login.php
Jmeno :isds
Heslo :isds

vlakno cislo 153
Zek
Zek (neregistrovaný) ---.karneval.cz
8. 6. 2009 12:18 Nový

no nevim..

celé vlákno
Asi by se na tom melo jeste zapracovat..

description: The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception:

java.lang.NullPointerException
com.novell.nidp.authentication.NIDPAuthenticatedSession.A(y:744)
com.novell.nidp.authentication.NIDPAuthenticatedSession.A(y:3468)
com.novell.nidp.authentication.NIDPAuthenticatedSession.authenticate(y:490)
com.novell.nidp.authentication.ContractExecutionState.exec(y:1113)
com.novell.nidp.authentication.ContractExecutionState.execute(y:2398)
com.novell.nidp.common.profile.LoginProfile.executeContract(y:1544)
com.novell.nidp.common.profile.LoginProfile.A(y:2419)
com.novell.nidp.common.profile.LoginProfile.login(y:1610)
com.novell.nidp.liberty.idff.profile.LibertySSOProfile.processLogin(y:1559)
com.novell.nidp.liberty.idff.profile.LibertySSOProfile.processSSOEndpoint(y:2190)
com.novell.nidp.liberty.IDFFHandler.D(y:57)
com.novell.nidp.liberty.IDFFHandler.handleRequest(y:105)
com.novell.nidp.liberty.LibertyMeDescriptor.handleRequest(y:3232)
com.novell.nidp.servlets.NIDPServlet.myDoGet(y:962)
com.novell.nidp.servlets.NIDPBaseServlet.doGet(y:412)
javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:627)
javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:729)
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 12:25 Nový

Re: no nevim..

celé vlákno
Neni nad to posilat k uzivateli kompletni chybove hlaseni vcetne stacku dane vyjimky. At to ma pripadny utocnik snazsi :-) Tohle jsou snad veci, ktere se probiraji na nejakem zakladni kurzu bezpecnosti serverovych aplikaci.
Vojtěch Kment aura:76
9. 6. 2009 0:46 Nový

Re: no nevim..

celé vlákno
Já si myslím, že Apache TomCat, který tyto hlášky generuje, nebude nakonec provozním prostředím. Mohu se mýlit ...
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 13:10 Nový

Re: no nevim..

celé vlákno
Takze se testuje neco, co vubec neni jeste hotove ?
Anče
Anče (neregistrovaný) ---.firotour.cz
10. 6. 2009 9:34 Nový

Re: no nevim..

celé vlákno
ja se domnivam - a take , tak jako vy jen spekuluji - ze naopak APACHE a tomcat je provoznim prostredim, neb vnitrek posta uz jede odhadem tak 10 let na SuSE Linuxu a apache posta pouziva k vnitrni komunikaci uplne od zacatku teto ery.

a tak mi z toho vychazi ze to je prave dobry napad.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 13:25 Nový

Dotaz na dodavatele 602XML pluginu - bezpecnost

celé vlákno
Vzhledem k tomu, ze casem bude mit velky pocet uzivatelu ve svem prohlizeci instalovany vas plugin je situace podobna jako u jinych pluginu interpretujici urcity typ souboru stazeny odnekud z Internetu.

V nedavne minulosti bylo zaznamenano pomerne dost utoku pomoci specialne upravenych PDF, SWF, MOV a dalsich souboru. Timto zpusobem aktivuje utocnik dany plugin, kde se snazi zneuzit chyby pri zpracovani souboru a pomoci buffer-overflow ci jinou technikou spustit na pocitaci nejaky skodlivy kod.

Dotaz, jak bezpecne je zpracovani ZFO souboru ? Mohou obsahovat nejaky skript ci jiny proveditelny kod ? Lze predpokladat, ze pri vetsim rozsireni techto pluginu se budou stupnovat i utoky timto zpusobem.
ipetr
ipetr (neregistrovaný) ---.nemsem.cz
8. 6. 2009 13:29 Nový

Tak nic, demo nejede, chyba

celé vlákno
Tak nic, demo nejede, chyba

HTTP Status 500 -

type Exception report

message

description The server encountered an internal error () that prevented it from fulfilling this request.

exception

java.lang.NullPointerException
com.novell.nidp.authentication.NIDPAuthenticate dSession.A(y:744)
com.novell.nidp.authentication.NIDPAuthenticatedSession.A(y:3468)
com.novell.nid p.authentication.NIDPAuthenticatedSession.authenticate(y:490)
com.novell.nidp.authentication.Contra ctExecutionState.exec(y:1113)
com.novell.nidp.authentication.ContractExecutionState.execute(y:2398)
com.novell.nidp.common.profile.LoginProfile.executeContract(y:1544)
com.novell.nidp.common.profil e.LoginProfile.A(y:2419)
com.novell.nidp.common.profile.LoginProfile.login(y:1610)
com.novell.nidp .liberty.idff.profile.LibertySSOProfile.processLogin(y:1559)
com.novell.nidp.liberty.idff.profile.L ibertySSOProfile.processSSOEndpoint(y:2190)
com.novell.nidp.liberty.IDFFHandler.D(y:57)
com.novell .nidp.liberty.IDFFHandler.handleRequest(y:105)
com.novell.nidp.liberty.LibertyMeDescriptor.handleRe quest(y:3232)
com.novell.nidp.servlets.NIDPServlet.myDoGet(y:962)
com.novell.nidp.servlets.NIDPBas eServlet.doGet(y:412)
com.novell.nidp.servlets.NIDPBaseServlet.doPost(y:2122)
javax.servlet.http.H ttpServlet.service(HttpServlet.java:647)
javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:72 9)

note The full stack trace of the root cause is available in the Apache Tomcat/5.5.27 logs.
Apache Tomcat/5.5.27
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 13:35 Nový

Re: Tak nic, demo nejede, chyba

celé vlákno
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.propsychology.cz
8. 6. 2009 13:35 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
Takze shrnu zatimni stav (tak jak je mi znam => mozna uz neco z toho neplati)

a) stat mi vnucuje instalaci aplikace streti strany, coz nema absolutne zadne oduvodneni, tato aplikace je zdrojem potencialnich der
b) ona aplikace podle vseho vyzaduje admin account, coz je naprosto bezprecedentni bezbecnostni zhuverilost
c) ona aplikace nevi, ze uz je nainstalovana (prave sem videl na vlastni oci jak se snazi instalovat podruhe)
d) po ulozeni datove zpravy v jakemsi pochybnem binarnim formatu ji tato aplikace odmitne otevrit s tim, ze nejde o podporovany format (take sem prave videl na onom demu)
e) nikdo neni schopen ani cca 3 tydny pred zprovoznenim rict, jak to vlastne (ne)bude fungovat

IMO je to zrale na zalobu/trestni oznameni.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.bu.edu
8. 6. 2009 13:44 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
lol, tak pokracovani.

Pri pokusu o tisk se zepta, zda tisknou na defaultni tiskarnu, kdyz dam ne, tak se proste nic nevytiskne. Neco jako nabidnout tiskarnu, to ne.

Navic i po stisku ano to tiskatne posle nejake hovadiny, chudak se snazila sec mohla, ale A3 zasobnik skutecne najit nemohla = rucni vynuceni tisku ze zasobniku A4.

No potes, tohle nebude dalsi INDOS, tohle bude gigaIndos.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 14:04 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
a) ano, toto vidim take jako vazny problem
b) instaloval jsem ten plugin a funguje i pod limited userem. Instalaci jsem provedl jako admin.
d) nemohu potvrdit, ulozeny soubor slo otevrit. Vzhledem k tomu, ze tento format je jedinou moznosti archivace cele zpravy, bych ocekaval ze bude plne dokumentovany. Co kdyz za 10 let nebude existovat onen 602XML ?

Dalsi zkusenosti:
- Prilohy -> Moznosti -> Zobrazit v datove zprave: otevre jakesi dalsi okno uvnitr pluginu ocividne s embedded WebBrowser prvkem a skonci s chybou.
- Tisk cele datove zpravy: behem tisku otevre Adobe Reader. Pokud neni instalovan, tisk skonci s chybou.
jd
jd (neregistrovaný) 194.213.198.---
9. 6. 2009 10:23 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
b) to ze to ted funguje pod limited uzivatelem nic neznamena. Prokladem budiz CzechPoint ktery pouziva take 602XML filler.
V praxi doslo k nekolika vynucenym upadate tohoto SW. A update bez admin prav neprobehne.
Jelikoz se nutnost update nedozvi systemovy administrator s predstihem aby ho instaloval na dalku, je nutne aby obsluha mela admina z tohoto duvodu. A cela bezpecnost je v ...
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 13:18 Nový

RE: Stalo se: datové schránky mají své demo

celé vlákno
Aktualizaci aplikace uz lze provest i s nizsimy pravy, podporuje to primo Microsoft Windows Installer. Zvlaste v pripade, kdyz se s tim dopredu pocita. Ovsem to by ten instalator aplikace zrejme musel delat nekdo, kdo opravdu rozumi tomu co dela ...
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 14:59 Nový

RE: Nekompatibilita verzi pri otevirani ZFO souboru !

celé vlákno
d) opravuji, to je opravdu uzasne ! Ono to totiz nefunguje jen za urcitych podminek, postup:

1. na pocitaci neni instalovana aplikace 602 XML Filler ani prislusny plugin v prohlizeci
2. nainstalujete plugin do prohlizece (v mem pripade do IE8) ktery se nabizi pri otevreni zpravy z webu datovych schranek
3. otevrete zpravu a ulozite ji na disk

Ulozenou zpravu lze otevrit

4. nainstalujete si aplikaci 602 XML Filler

Ulozenou zpravu jiz NELZE otevrit !!! Znamena to, ze format ZFO souboru neni kompatibilni ani mezi ruznymi verzemi teze aplikace ? Tohle tedy neni v zadnem pripade pripustne.

Jeste jsem zkousel ten soubor pretahnout do prazdneho okna prohlizece, cimz se aktivuje ten plugin a ne vlastni aplikace 602 XML Filler. Pak to samozrejme funguje, coz potvrzuje nekomaptibilitu tech dvou aplikaci.
Jason
Jason (neregistrovaný) 84.244.101.---
9. 6. 2009 11:10 Nový

RE: Nekompatibilita verzi pri otevirani ZFO souboru !

celé vlákno
Ano, plug-in totiž zjevně není totéž co stávající 602 XML Filler. Jinými slovy, s formátem datové zprávy (po vyexportování z demo schránky) neumí stávající 'plný' 602 XML Filler pracovat.
BTW, systémové požadavky na přístup do ISDS mluvily o nutnosti 602 XML Filleru verze 3.něco, momentálně veřejně dostupná verze je ale tuším 2.6 něco ....
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 13:08 Nový

RE: Nekompatibilita verzi pri otevirani ZFO souboru !

celé vlákno
Mate pravdu. Plugin je verze 3.0 zatimco vlastni aplikace 2.6. Otazka jestli to za tech par tydnu vubec stihnou :-) Celkove je to neuveritelne amaterske ...
oh
oh (neregistrovaný) ---.preciosa.cz
10. 6. 2009 12:27 Nový

RE: Nekompatibilita verzi pri otevirani ZFO souboru !

celé vlákno
Aplikace je již ke stažení v beta verzi:
http://www.602.cz/602xml/download_602xml_filler/F3RC1.

Autor článku dle mého názoru vystihl vše podstatné a navíc ještě velmi kultivovaně, má za to můj obdiv :-)

Při vlastní komunikaci s tvůrci jsem si občas připadal jako nechtěný hmyz a vnímal jsem určitou skrytou aroganci, nebo spíš zásadní nepochopení problémů, které nás jako uživatele čekají. Stačí uvést nutnost admin oprávnění pro instalaci pluginu či sama nutnost přítomnosti pluginu. Dalším zásadním problémem je vlastní "funkce", kdy není možné rozumně delegovat oprávnění a také skutečnost, že datové schránky uchovávají obsah pouze 90 dní. Jedním slovem: paskvil.
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.net.upc.cz
30. 8. 2009 16:17 Nový

RE: Nekompatibilita verzi pri otevirani ZFO souboru !

celé vlákno
máme stejný problém. Děkuji za radu
Hary Fotr aura:99
8. 6. 2009 14:32 Nový

Toto taky není BFU friendly:

celé vlákno
http://www.czebox.cz/static/pages/demo/

bez javascriptu čekáte a čekáte a čekáte....

Hlášení o nutnosti nainstalovat plugin se dozvíte jen s povoleným javascriptem. O nutnosti povolitn javascript na stránce ani zmínka.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 194.213.196.---
8. 6. 2009 14:45 Nový

XML filler

celé vlákno
Nutnost instalace XML filleru prakticky znemožňuje použití datových schránek na cizím PC (v kavárnách, knihovnách a pod). Stejně tak budou datové schránky nedostupné ze smartphonů!

Deseti denní fikce doručení spolu s tímto omezením dostupnosti tak tomuto přínosnému projektu dodává adrenalinový náboj.

Chjo. Snad se na tom něco změní.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 14:50 Nový

Re: XML filler

celé vlákno
Stale zde cekam na clanek, ktery by v tomto zmapoval situaci napriklad v ostatnich zemich EU. Plati tam take tato fikce a za jakych podminek ?
uživatel si přál zůstat v anonymitě 194.213.196.---
8. 6. 2009 14:55 Nový

Re: XML filler

celé vlákno
Hmm tak ani můj desktopový prohlížeč není podporován :-(.

Když už se i banky naučily psát multiplatformní bankovní palikace proč se to stát snaží zvrátit a nutit nás používat výhradně SW XY s doinstalovaným bluginem ABC s OS CBA případne ACB na platformě PC.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 16:12 Nový

Neni tam ten XML Filler tak trochu zbytecny ?

celé vlákno
Minimalne pro prohlizeni zprav by to snad slo i bez neho. Argument ze je treba rozparsovat XML obalku na klientu opravdu neobstoji. To je stejne, jako kdyby se ve webovem rozhrani k emailu posilala cela zprava na klienta a pote pomoci nejakeho pluginu rozebirala na jednotliva pole "Od", "Komu", "Predmet", "Text" atd.

Vzdyt celou tu obalku muze rozebrat uz server a jednotliva pole zobrazit pomoci HTML ve webovem rozhrani. Stejne tak by sel udelat alespon jakysi nahled priloh, PDF lze prece prevest do HTML pro prezentaci. Diky tomu ze je omezeny seznam typu priloh to neni neresitelne. Teprve takto by platilo, ze lze datove schranky pouzivat pro cteni zprav odkudkoli, bez nutnosti instalace nejakych doplnku.

Vzhledem k tomu jak zavazny obsah se timto zpusobem prenasi je myslim soucasne technicke reseni neprijatelne a cely projekt by mel byt pozastaven. V opacnem pripade opravdu hrozi zaloby (samozrejme se s nimi bude muset za hranice), protoze toto vubec neodpovida ucelu ke kteremu to ma slouzit a ktery je vynucen statem.
Standa
Standa (neregistrovaný) ---.karneval.cz
8. 6. 2009 16:19 Nový

Něco pro doménové spekulanty

celé vlákno
To zase bude něco pro doménové spekulanty z Webtrhu...
Standa
Standa (neregistrovaný) ---.karneval.cz
8. 6. 2009 16:31 Nový

Re: Něco pro doménové spekulanty

celé vlákno
Tak čekám, kdy si doménoví spekulanti začnou registrovat domény datové-schránky.cz :-)
A
A (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
8. 6. 2009 22:51 Nový

Na vstupní stránce nemaj

celé vlákno
definovanou barvu pozadí, to nám to začíná... :/
petr_p
petr_p (neregistrovaný) 2002:93fb:17--:----:----:----:----:----
9. 6. 2009 9:50 Nový

Re: Na vstupní stránce nemaj

celé vlákno

Hlavně že tam mají vypsaná pravidla přístupnosti a pak se z poloviny vykroutí, že to neumožňuje povaha služby.

Pokračuje to nutností cookie, na které není nikde upozrněno.

Končí to tím, že chybové hlášení můžete poslat jen – telefonem.

uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.vse.cz
9. 6. 2009 16:43 Nový

Re: Na vstupní stránce nemaj

celé vlákno
A to na první stránce www.czebox.cz mají napsaný kod češtiny jako utf=8.
A takovýmto IT-flinkům pak někdo bude věřit, že něco do schránky opravdu doručili?
Kdo vůbec u nás IT-áky kontroluje, že něco dělají správně a spolehlivě?
martin
martin (neregistrovaný) ---.238.broadband9.iol.cz
9. 6. 2009 13:10 Nový

děs běs

celé vlákno
vypadá to hrozně už od pohledu, grafika je tak 10 let zpátky a nepomůže ji ani to pěkné logo. Kdo to vůbec dělá? A na základě jakých referencí dostal takovou to zakázku?
Huck
Huck (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
9. 6. 2009 15:15 Nový

Re: děs běs

celé vlákno
Myslím, že ta grafika rozhraní má své oprávnění. Dnešní grafika mnoha aplikací je přeplácaná funkcemi a stejně vyjde za pár lety z módy. Podle mě je rozhraní graficky čisté, jednoduché, výrazné. Také trochu symbolizuje konzervativnost České pošty (přeci jen to je letitá instituce).

Mám jisté pochopení pro to, aby GUI schránek bylo jednoduché, aby těch ovladatelných funkcí bylo jen pár, aby lidé přesně věděli, co právě provádějí. Na filosofii jednoduchosti stavěla i Mozilla jako prohlížeč.
martin
martin (neregistrovaný) ---.238.broadband9.iol.cz
9. 6. 2009 15:57 Nový

Re: děs běs

celé vlákno
já souhlasím, ať je jednoduché a přehledné.
Ale už na první pohled ta tabulka přehledná není. Datum s časem na dvouřádku. Každý řádek jinak velký. Všechna písma, stejná, podtrhaná(tudíž špatně čitelná). Nevidím filtry ani žádné jiné sortovací nástroje...atd.
admin . aura:20
9. 6. 2009 14:56 Nový

Kocourkov

celé vlákno
Klasický kocourkov...opravdu...přece by nabyl problém vytvořit alespoň náhled zprávy bez potřeby nějakého pluginu ...navíc takového, který rozhodně není běžný v zahraničí....jenže to by nesmělo na vnitru sedět debilní fašounské íčko....
blabulabul
blabulabul (neregistrovaný) ---.zpskoda.cz
9. 6. 2009 16:42 Nový

Nefunguje

celé vlákno
Tak jsem si to chtěl odzkoušet a nefunguje mi vyhledávání subjektů. Třeba to ani nenapíše "nic nenalezeno" a dokonce zezelení šipka pro přidání subjektu, ale seznam je furt prázdný a nejde nic přidat.

Jinak to, že stát nutí firmy instalovat si po admin. účtem cizí uzavřenou aplikaci je naprostá nehoráznost.
deprimovany user
deprimovany user (neregistrovaný) ---.empire.cz
17. 6. 2009 14:23 Nový

otvorenie zfo filu

celé vlákno
Nazdar, nemate niekdo skusenosti s otvaranim zfo v jave?
Podarilo sa mi pomocou JAX-WS pripojit na moju datovu schranku, poslal som si z inej schranky zpravu. Po stiahnuti zpravy som ulozil ako nieco.zfo co ma byt otvoritelne pomocou uz spominaneho programu 602FormFiller co vpodstate funguje. Celkovo ide oto ze xml zprava je obalena binarnou obalkou a v technickej dokumentacii pisu : Aplikace třetích stran mohou pro totéž (podobne ako 602FormFiller )použít např. MS Crypto API pro Windows nebo OpenSSL API pro Linux

neviete niekdo jak to poriesit v jave?
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.karneval.cz
18. 6. 2009 2:36 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno
ZFO je obyčejný ZIP obsahující formulář ve formátu XML-FO
deprimovany user
deprimovany user (neregistrovaný) ---.empire.cz
18. 6. 2009 9:27 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno
no to sice ano ale problem je v tom ze podepsané zprávy z ISDS jsou ve formátu PKCS7 kt. obsahuje jak datovou zprávu (xml), tak podpis (binární data). Nejedna sa teda o nejake rozzipovanie ( samozrejme som to skusal)
Riesenim je udajne knihovna Bouncy Castle, uvidime....
hPa
hPa (neregistrovaný) ---.empire.cz
18. 6. 2009 12:39 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno
To mi nepripadne. Soubor nema zipovou hlavicku a vnitrni XMLko je viditelny jako text - zip by si to rozsekal do slovniku.

Jak se da ze zfo vyextrahovat obsah a podpis?
honza
honza (neregistrovaný) ---.34.broadband5.iol.cz
29. 10. 2009 13:05 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno
Dobrý den, podařilo se vám již přečíst čisté XML ze ZFO? Stále bádám a nenacházím odpověď :-/ Rada by se hodila.
honza
honza (neregistrovaný) ---.34.broadband5.iol.cz
30. 10. 2009 12:38 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno
zfo
zfo (neregistrovaný) ---.swisscentrum.cz
29. 2. 2012 12:00 Nový

Re: otvorenie zfo filu

celé vlákno

článek tam už nění

z archive.org:
http://pastebin.com/qcWTX7Gw

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem