Je celkem pochopitelné, že se telefonním operátorům VoIP provozovaný přes jejich infrastrukturu nelíbí. Pro ně je poskytování připojení k internetu doplňková služba a chápu, že si nechtějí sami sobě konkurovat a ještě na tom nechat vydělat nějakému VoIP operátorovi. Jsou v schizofrenní pozici, kdy z konkurenčních důvodů musejí poskytnout přístup k intertnetu, ale nechtějí si kazit byznys hlasových služeb.
Holt nás všechny čeká více či méně turbulentní období, než si všichni zůčastnění najdou svůj obchodní model.
Avšak regulaci přes EU bych se snažil do toho zatahovat co nejméně.
Souhlasím, ale těžko můžete čekat, že T-Mobile nebo jiný telefonní operátor vám to usnadní. Není se co divit, kvalita služby na VoIP a GSM/PSTN je někde úpně jinde.
Problém je ten, že lidi s vidinou ušetřené koruny klidně zvolí horší službu. Avšak operátor, který vybudoval síť pro poskytování té kvalitnější si bude chtít chránit investice.
Kdo chce používat VoIP, ať si pořídí internetovou konektivitu od někoho jiného než je operátor hlasových služeb. A všichni budou vědět, jak jsou karty rozdané a konkurence bude pracovat ve prospěch uživatelů. Nebo taky ne, ale to se nejspíš dozvíme až časem.
Pokud bude cena hovoru 0,50 Kč/min a tarifikace 1+1 tak na VoIP vysloveně kašlu. Ale pokud bude cena taková jaka je dobře jim tak. Trh se musí vyvíjet a to jak s T-mobilem tak i bez neho.