Nevím, kde jste sebral obecně známou až zápornou úroveň služeb. Já mám naopak zkušenost přesně opačnou. Když jsem měl problém u alternativního operátora tak jsem čekal několik dní na jeho vyřešení a o víkendu se sním nikdo nezajímal. Teď jsem přešel k Telefonice. Na zákaznickou linku můžu zavolat v sobotu večer a problém je vyřešen do několika minut.
Nejlepší na tom je, že mě to nakonec vyjde ještě levněji.
Takže čím to je? Tím, že jsou lidé, kteří nedají na hlasitý křik několika výtečníků, že telefonica je shit a dokáží si sami porovnat služby a spočítat cenu.
I když jejich kurz je vždy ovlivněný výplatou dividend (jednak vyplácet v posledních letech 10% je celkem silná porce), sám se divím, jak se mohli dostat na 600 Kč.
Však můžeš zkusit nakoupít před výplatou dividend, kurz se po výplatě v minulých letech vrátil hned zpět asi o dvacet procent (teď už nevím, jsem si to přesně počítal) z ceny dividendy, což celkem újde.
Na Internetu jsem 12 let a vždy byly alternativní operátoři levnější a opravovali chyby rychleji.
Problém O2 je ten, že je to klasický moloch a nejde se s ním rozumě domluvit. Mnohdy ti ani není schopen zařídit linku na nějaké "exotické" lokalitě. Naposledy jsem viděl reportáž v TV o jednom takovém případu, kde si stěžoval jeden chlap, že mu přeryli celou zahradu, zabetonovali sloup, aby mu pak řekli, že to u něho nakonec nepůjde, tak si stěžoval na ČTU a až pak mu to (prý pro ně s enorními náklady) zavedli. Prostě levá ruka tam neví, co dělá pravá. Pro někoho to může být velmi frustrující komunikovat s takovou kupou lidí, kteří na člověka kašlou a proto jde raději k místnímu ISP, kde je jen pár lidí a má tam toho "svého" technika.
To co popisujete se může stát i alternativnímu operátorovi, jen o tom pravděpodobně v televizi neuslyšíte. Navíc nevím co Vám vadí, svoji linku dostal. Nápravné mechanismy (stížnost k ČTU) zafungovali - možná by to šlo i bez televize.
Pěkně děkuji za "svého" technika, který má většinou tolik práce, že k mému problému se dostane za týden. A když má náhodou dovolenou tak není nikdo kdo by věděl co je jak kde nakonfigurované. No a zavolat mu o víkendu je už vyloženě drzost..
V mém okolí je místní ISP buď banda amatérů, která si spíchla nějakou wifi síť na koleně. Tam o nějakém servisu nemůže být ani řeč. Nebo předprodávané ADSL od telefoniky - a to jdu radši ke zdroji, zvlášť když mi ten zdroj může nabídnout další služby a kvalitní servis.
Drobní ISP hlásí, že se těší, až jim tato "recese" přihraje nové zákazníky.
Aktuální ceník v Praze 6 viz http://www.arachne.cz/?page=czfree_cenik - rychlosti typu 8, 10 nebo 12 Mbps španělský Telecom přes zastaralou ADSL technologii v nejbližší době rozhodně neprotlačí takže - těšte se, že střední třída v nejbližší době zasadí nadnárodnímu kapitálu smrtící úder :-)
Prášky na hlavu mi doktor nepředepsal. Takže je budeš muset spapat ty! A že koupě Erortelu nebyla košer je také všeobecně známo. A jen díky Erortelu se Vodoprd drží jakž takž nad vodou. Kdyby měl přežívat jen z pevných linek, byl by už dávno na hromadě (hnoje). Ještě nedávno se vytahovali, jaký jsou dominantní operátor. Dnes už horko těžko dohánějí T-mobile. Jediní, kdo si tuhle ,,povedenou" firmu (vodoprd) chválí, jsou jejich dealeři, protože to mají v náplni práci a zaměstnanci, kteří mají své produkty za režijní ceny.
Mechanismy zafungovaly, ale až po třech měsících :), kdy ten člověk potřeboval už mít Internet a telefonovat (a kdyby si nestěžoval na ČTU, tak nemá nic (kromě nádherného sloupu v zahradě)).
A naprosto stejné je to, když člověk potřebuje LLU (jít od O2 pryč k jinému operátorovi), tak taky musí čekat a být klidně týden až měsíc bez Internetu (i když to není nutné).
O2 si s lidmi hraje, jak kočka s myší, a to mi vadí :(.
Osobně mi jde hlavně o cenu a kvalitu.
A zatím mám u O2 jen mobil (a pevnou kvůli ADSL), kde provolám pár korun, protože mají z mého pohledu nejlepší kvalitu služeb. Internet jsem měl ale vždy od někoho jiného. Tedy kromě roku 96 a nebo nějak tak, kdy jsem ještě jel přes analogovou ústřednu a měl jakkoliv dlouhé připojení na Internet za jeden impuls v ceně 2,6 Kč :).
O2 je pro mě drahé, má horší nabídku, a raději jdu jinam, protože se s nimi, už dopředu, bojím komunikovat. S ohledem na jejich velikost, je to "žádanka" o problém, vyřešit s někým podobným netypický problém, je nemožné.
Máš pravdu, to dokážu. Takže: garantovaný full duplex 2048 kbps s agregací 1:1, 4 roky bezporuchového provozu, cena 500 Kč měsíčně vč. DPH bez jakýchkoli dalších poplatků. Kolik by tohle stálo u Vodoprdu? Full duplex spojení umějí leda po optice a to ještě kdoví jestli a o agregaci raději nemluvit. Spolehlivost: jak kdy a jak kde, ale pokud to padne, je prakticky nemožné, domoci se nápravy. ,,Veselých" historek o komunikaci se servisem vodoprdu je internet plný.
Takže máte mobil a pevnou od O2 protože mají nejlepší kvalitu služeb? Tak pak nechápu na co nadáváte.
Kde berete ty úvahy, že velká firma znamená problémy? Ve velikosti firmy vidím naopak výhodu: více služeb, lepší podpora, záruka kontinuity, ..
Prostě když porovnám dostupné možnosti připojení v mém bydlišti tak mi O2 vychází jako nejlepší. Neříkám, že to tak je všude.
Spousta lidí v mém okolí zrušila pevné linky, zavedla Internet přes bezdrát od místní firmičky -> nemalé pořizovací náklady, cena jen o málo nižší než od O2 (schválně tak nastavená), podpora mizerná, sviňárny typy blokování portu 25, pevná IP nemožná apod.
Spíš víc. Je otázka, kolik lidí o to ještě bude mít zájem, až s tím doopravdy vyrukují. Prozatím to byla jen klamavá reklama, kterou Vodoprd zdůvodnil tak, že šlo o nový způsob upoutávky potenciálních klientů.
Můj kamarád se přestěhoval z Proseka někam ke Kbelům. Když zjistil, jaké jsou tam možnosti připojení k netu, založil si raději vlastní komunitní síť. Můj ISP se chystá zavést internet do vesnice, kde má chatu, což je cca 30 km od Prahy. Zařízení pro 10 GHz už má připravené. Vodoprd přijde minimálně o stovku pevných linek, protože kromě netu jsou v nabídce i VoIP telefonní stanice. Zájem je obrovský, předběžně to chce 90% obyvatel. Kdo by také nechtěl telefonovat bez paušálu s čistě sekundovou tarifikací a za max. 80 hal./min? A hovory ve vlastní síti zdarma.
Přečti si znovu, na co jsem "nadával" (a netykej mi prosím), že je O2 moloch s kterým se mnohdy nejde domluvit...
Jak jsem psal pro mě klíčové služby (připojení k Internetu) jsem měl vždy přes někoho jiného. O2 by musel dát opravdu dobrou cenu, abych šel k němu.
Já naopak s ostatními providery problémy měl, ale řešili se velmi rychle (rovněž jsem měl vždy pevnou IP, taky při cenách, co jsem za to platil).
Vidím, že nečteš, co píšu, a už vůbec se nad tím nezamýšlíš, končím diskusi, měj se fajn :), snad si přečteš celý aspoň tento můj poslední komentář v tomto vlákně.
Oni se drží "nad vodou" skoro všichni naši operátoři.
Osobně jsem si myslel, že se musí Telecom položit (a nebo spadnout hodnotou tak na pětinu) taky.
Ale jak vidím tu bandu lidí na ulicích, kteří jen posílají SMSky, telefonují a vyhazují tak své peníze za blbosti, jsem prostě nemohl jinak, než svůj názor přehodnotit a akcie O2 nakoupit...
Já ten VoIP zas tak černě nevidím - i když, TO2 se snažil, co to šlo, aby lidem doma pevnou linku znechutil. Tarify, které se na VoIP nabízejí, mohou mobily na jedné straně a Skype a spol. na straně druhéb slušně doplnit. Volání z VoIP na mobil je přece jen výrazně levnější než třeba volání z pre-paidu do jiné sítě, na VoIP (oproti Skype a spol.) se lze zase normálně dovolat ze standardních telefonů.
Domácnost si jen koupí VoIP telefon (jehož cena je nižší než standardní cena za aktivaci tel. linky u TO2) a platí jen za provoz.
Jinak souhlas, co je luxusní rychlost Internetu. Mé aktuální připojení k Internetu je nominálně 80Mbps (FTTH - Korea, jiný kraj, jiný broadband). Když stahuju z lokálních serverů, dostávám se na reálné rychlosti max. kolem 40 Mbps, ale jakmile je server v zahraničí (stačí Spojené státy nebo Japonsko), rychlost klesá k cca 5 až 6 Mbps.
co se VoIP týče, jsem dost skeptický. já to skoro nepoužívám, protože všichni prostě mají mobil.... není komu z toho volat, aby to bylo levnější.
větší perspektivu vidím v širokopásmovém připojení rychlostmi přes 4 Mbps. v kombinaci s dobře nastaveným QoS, případně rozumným FUP se lze dostat nejen na lepší ceny, než u ADSL - ale hlavně na větší rychlosti než dosahuje ADSL... lidé nechtějí za každou cenu jen šetřit, ale třeba si i připlatit za luxus - a reálné rychlosti okolo 8 Mbps je možné pokládat za luxus ...
Bude dodělávat tak dlouho, dokud ji bude stát držet nad vodou. Nebýt ,,podivuhodné" koupě Erortelu, byl by Telecom už dávno po krachu! Ne, že by mi to vadilo, s Telecomem jsem se rozloučil už v r. 2001 a dobře jsem udělal.
Tak tak. Není nad kombinaci mobilu s prepaid kartou pro příchozí volání, nebo případ nouze (náklady kolem 300 Kč/rok) a VoIP pro aktivní volání, zejména ve vlastní síti, kde je to zdarma! K tomu ještě Skype pro přátele v zahraničí, (loni jsem do Austrálie prokecal přes Skype přes 80 hodin, samozřejmě zdarma) a je vymalováno.
Na tom je nejlépe vidět mizérii našeho trhu: přes obecně známou nízkou až zápornou úroveň služeb O2 jejich podíl na trhu roste... a ČTÚ na to kouká a nic. To si jeden prostě musí začít domýšlet, čím to je...
Mně osobně vodní prd do domu nesmí, ale co lidé, kteří mají tu smůlu a nemají v místě bydliště konkurenci? Díky neexistenci "nahého ADSL" a dalším záludnostem nabídky služeb O2 pro alternativní operátory (nebylo by lepší říct alternativní prodejce služeb O2?) to hned tak nejspíš lepší nebude.