Brněnský akcelerátor StarCube získává zaměření na hardware

Díky partnerům se StarCube nově profiluje tak, aby projektům dokázalo pomoci s prototypováním hardwarových zařízení. Přihlášky přijímá do 12. ledna 2014.

Na brzké podání přihlášky do příštího ročníku brněnského podnikatelského akcelerátoru StarCube už zbývá jen několik dní; lze se sice přihlásit až do 12. ledna, ale jen do 15. prosince získáte workshop (nebo webinář) navíc, věnovaný ověření podnikatelského záměru.

StarCube se od jiných akcelerátorů liší tím, že peníze ani nedává, ani nic nestojí (nebere si podíl na firmě). Patří pod JIC, které je dílem financované městem Brnem a Jihomoravským krajem, dílem si na sebe vydělává pronájmem prostor nebo prodejem svých služeb.

Nadcházející běh se oproti předchozím ročníkům v základě nezmění, opět to budou tři měsíce „tvrdé práce týmů“, několik „modulů s workshopy“ a mnoho „konzultací s mentory“. Závěrečný „Demo Day“ se má uskutečnit 14. května, sdělila Lupě Helena Továrková z JIC.

Loňské otevření akcelerátoru zahraničním týmům se podle ní „výborně osvědčilo“, a tedy u něj zůstávají. To znamená také komunikaci v angličtině.

Poučili se však v tom, že je zbytečné trávit několik týdnů na začátku StarCube tím, že některé týmy teprve ověřují trh, pivotují a „někdy projekt i zaříznou“. „Proto chceme po všech týmech, aby měly ověřený zájem trhu, tedy alespoň dvacet potenciálních zákazníků; u B2B projektů stačí tři zákazníci. Mohou to prokázat rozhovory, anketami, dát ukázku landing page, ukázat předobjednávky… To je na nich, ale musíme z toho poznat, že se opravdu bavili s nějakou relevantní skupinou potenciálních zákazníků, a ne jen se svou sestrou, babičkou, sousedem a nejlepším kámošem,“ vysvětluje.

Zmíněný workshop nebo webinář zdarma se zaměří právě na to, jak si ověřit svůj produkt nebo službu na trhu, jak zjistit zájem potenciálních zákazníků. Stejný účel měla přípravka „StarCube Lite“.

Jak se osvědčil první StarCube Lite?

Díky StarCube Lite jsme vlastně mohli modul zaměřený na ověření trhu vypustit ze StarCube,“ říká Helena Továrková. „Získali jsme tím více prostoru na konkrétní práci na projektech,“ a pokračuje: „StarCube Lite je pro nás skvělá zkušenost, podařilo se ukázat, že i ve čtyřdenním programu během nějakých tří týdnů se dají projekty obrovsky posunout. Spousta týmů udělala za tu krátkou dobu velký kus práce. Některé svůj projekt zařízly, ale to je dobře, protože se začnou věnovat něčemu jinému, co bude mít třeba větší odezvu na trhu, a nebudou plýtvat energií.

Nejspíš už na jaře bude další StarCube Lite paralelně se StarCube,“ slibuje. „A další pravděpodobně zase na podzim. Je dost možné, že jeden běh uděláme čistě po vědecké týmy a týmy z univerzit. Zvedá se po tom čím dál tím větší poptávka, protože projektové týmy vědeckých center mají za úkol komercializovat technologie a potřebují nakopnout v tom, jak na to.“

CIF16

První tři týmy ze StarCube Lite automaticky postupují do úvodního, výběrového „StarCube Jamu“, který je již jen pro pozvané týmy; přeskočí tedy výběr z došlých přihlášek.

Akcelerátor se zaměřením na hardware

Novinkou ve StarCube bude spolupráce s partnery, kteří dokáží pomoci projektům zaměřeným na hardware. Jako partnera se zatím podařilo získat firmu Flextronics; s dalšími ještě jednají. Flextronics poskytne zázemí pro testování a prototypování hardwaru. StarCube se tím i vymezuje proti jiným akcelerátorům. „Hardwarovým projektům budeme schopni nabídnout velmi specifické podmínky, péči a možnosti, které jinde v Česku i v řadě okolních zemí nedostanou,“ tvrdí k tomu Helena Továrková.

Školení App Store optimalizace

  •  
    Jak dostat svou mobilní aplikaci mezi lidi
  • Jak na akvizici uživatelů mobilních aplikací na českém i světovém trhu
  • Jak správně spustit, propagovat, měřit a vyhodnotit svoji aplikaci v Google Play i v Apple App Store

Detailní informace o školení App Store optimalizace »