Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Názory k článku
Startup. Nebo Fail?

TF
TF (neregistrovaný) 84.16.107.---
26. 9. 2011 7:41 Nový

Poměrně reálné

celé vlákno

Docela podařený postřeh ze života - úplně vidím tu místnost mladých studentíků na WebExpu nebo podobné akci, jak všichni mají ten svůj geniální a jedinečný nápad a jsou nadšení jak právě oni udělají díru do světa. Vidí to, co si denně čtou už po tisící ve všech médiích, jak "firma z garáže" vyrostla do Silicon Valley.
Ono je fajn věřit tomu co dělám, ale na druhou stranu je taky docela fajn mít vlastní sebekritický pohled na svůj projekt. Jaké procento projektů asi skončí uplně stejným způsobem jako je popsáno v tomhle článku ? 80% ? 90% ? 95% ?

Jakub Mach
Jakub Mach (neregistrovaný) ---.131.broadband12.iol.cz
26. 9. 2011 9:59 Nový

Re: Poměrně reálné

celé vlákno

To je velmi častý příběh. Trefný je i komentář od TF, viz. výše. V IT komunitě je třeba zavést co nejrychleji nějaký startupový realismus. 99% projektů co tu vnikají nemají sebemenší šanci uspět. Je třeba učit, jak se dělá průzkum trhu, jak se kalkuluje a za každý názor "budu další Facebook" dávat preventivně facku :-)

Petr
Petr (neregistrovaný) 212.11.119.---
26. 9. 2011 11:44 Nový

Re: Poměrně reálné

celé vlákno

Především je třeba učit, že je naprosto v pořádku, že se něco nepovede. Že to není selhání. Že to není cejch. Že je to potřeba zkusit ještě devětkrát, aby se to (statisticky vzato) povedlo.

ruups
ruups (neregistrovaný) 89.30.119.---
26. 9. 2011 11:53 Nový

Re: Poměrně reálné

celé vlákno

neviem aky realizmus by ste rad zaviedol. Predsa aj zfailovane projekty prispievaju k postupu. A pre autorov/tvorcov (ak teda neutopili v tom svoje baraky) je to skola. Rovnako taketo projekty prinasaju aj dalsiu vec. Vedia ukazat ostatnym, ako sa sprava uzivatel a co ocakava. Prieskum trhu Vam sice pomoze, ale v uvodnych fazach jeho vypovedna hodnota je miziva. Pozrime sa na iPhone. Ako by dopadlo prieskum trhu pred jeho vyvojom. Otazky, ktore by sa v prieskume polozili (a kopirovali by fnkcionalitu prveho iphonu) by jasne ukazali, ze ludia nemaju zaujem o telefon, v ktorm moze byt len kupena hudba, neda sa pouzit ako mass, nepodporuje mms a pod. Nehovorim, ze prieskum je strata casu, ale pri novych veciach, ktore nemaju nejaku predlohu sa hladaju relevantne data zle. A to z dovodu, ze vlstne vytvarate novy trh. Nakoniec pozrite sa na trh s tabletmi. Ako by dopadol prieskum pred ipadom ? tablety existovali a okrem nejakych geekov ci specifickych implementacii v podnikovej sfere, zaujem nebol. Dnes po tabletoch siahaju aj bezni ludia.

JBrix
JBrix (neregistrovaný) 80.188.218.---
26. 9. 2011 10:16 Nový

Pěkně popsané, jak to obykle končí, ALE...

celé vlákno

Bez takových "pokusů" nikdy nevzniknout úspěšné firmy, které poskytují služby ať už jen na webu nebo i v kamenném podnikání. TO je přece normální, že se z deseti neúspěšných pokusům tak tak uplatní jeden. Každému úspěšnému projektu předchází jeden i více neúspěšných pokusů a stačí jen, aby se každý ze svých chyb poučil a bral to jako školu života (podnikání).

Co je lepší? Zkusit a neuspět nebo nezkusit a také neuspět? Ono i ten neúspěch může pro někoho být považován za dobrou školu, tj. dobrá příprava do dalšího projektu.

Nevím, co znamená v tom závěru, že "existenci zakládá pouze a jedině na online službě"? Takové priblémy můžou potkat kohokoliv i mimo oblast internetu ;-)

BoodOk
BoodOk (neregistrovaný) ---.webstep.net
26. 9. 2011 12:42 Nový

Re: Pěkně popsané, jak to obykle končí, ALE...

celé vlákno

Většina úspěšného byznysu jako podnikání se zkušenostmi a krytými zády(tzn. existence firmy/podnikatele není založena na jediné službě). Ne s miliónovým dluhem na začátku kariéry. Velký oči, velká ztráta. Čest výjimkám.

Hexer
Hexer (neregistrovaný) ---.silesnet.net
26. 9. 2011 13:11 Nový

Nechapu castku

celé vlákno

Ta castka dva miliony mi prisla prestrelena... reknete mi co se za ty dve koule koupilo... 10s na TV Nova pred zpravama v 19:30?

Jinak souhlas... ne kazdemu se podari prorazit... a tech co se jim to podari je mozna v radu procent... ale je to stejne jako se sportkou :) taky si koupite los a doufate ze budete mit stesti :)

kraag
kraag (neregistrovaný) ---.85.broadband13.iol.cz
26. 9. 2011 15:37 Nový

Re: Nechapu castku

celé vlákno

2 mega -> 24 mesicu -> 83 tisic na mesic -> 2-4 zakladatele berou treba desitku na jidlo/mesic -> zbyva dejme tomu 40 tisic na mesic. A to nepocitam naklady na vyvoj. Dal tu mas dane, ucetni, pravnik, server, byrokracie, grafika, ....

asdfg
asdfg (neregistrovaný) 109.81.70.---
26. 9. 2011 13:15 Nový

Nechapu smysl clanku

celé vlákno

Ano takto to chodi, ale to kazdy vi. Tohle je jeden z nejzbytecnejsich clanku co sem kdy na Lupe cetl. Marne v nem hledam nejaky vlastni napad, myslenku, polemiku, cokoliv. Dockal jsem se v nem destilovaneho nihilismu. Vedle tohoto clanku je i pan Docekal bezbrehy optimista a kral snilku :)

Jirka
Jirka (neregistrovaný) 85.162.176.---
26. 9. 2011 15:41 Nový

Re: Nechapu smysl clanku

celé vlákno

A tvuj příspěvek ma opravdovou hodnotu!!!!
Co kdyby jsi místo hnojení napsal kus smyslneho nazoru?

asdfg
asdfg (neregistrovaný) 109.81.70.---
26. 9. 2011 15:50 Nový

Re: Nechapu smysl clanku

celé vlákno

Sorry, ale nejsem placeny za to abych psal sve "smyslne" nazory na Lupu, narozdil od pana Bednare :) Myslim ze sem svuj nazor vyjadril jasne a srozumitelne a ackoliv negativni, tak smysl dava, nemyslis?

Petr Hejl
Petr Hejl (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
29. 9. 2011 9:17 Nový

Re: Nechapu smysl clanku

celé vlákno

Nesouhlas, článek sme si přečet docela se zájmem.

Peter
Peter (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
26. 9. 2011 15:24 Nový

demotivace???

celé vlákno

tak tento clanok ma uplne prekvapil ... doteraz som povazoval Lupa.cz za portal ktory naopak podporuje mladych a ambicioznych ludi k tomu aby svoje napady realizovali a nielen snivali ... aj ked je to samozrejme v mnohych pripadoch tak ako sa pise neznamena to ze niekto kto pride len tak na trh nema sancu na uspech vid slevomat ... a naco potom vobec kategoria startupy na lupe??? alebo len tym chce autor naznacit ze ak nieste projekt velky a znamy radsej sa netlacte online aby ste nahodou neohrozili skoro monopolnu konkurenciu? alebo akym pravom si vobec niekto dovoli hodnotit co je a co nieje startup?? Pomaly zacinam mat dojem ze na ceskom internete zacinaju mat velky hraci strach z malych nadsencov ze by sa im mohlo nieco podarit co by im ubralo na navstevnosti a nedaj boze este na nejakych prijmoch ....

Pontryagin
Pontryagin (neregistrovaný) ---.pnet.netair.net
26. 9. 2011 17:08 Nový

Neuspech se nepublikuje

celé vlákno

Ve vede se casto publikuji jen pozitivni vysledky. Priklad - navrhl jsem clusterovaci algoritmus, ktery je dobry na to a to, ale na tamtom ma problemy. Ale ty si necham pro sebe - at na ne prijde kazdy sam. Pritom i negativni vysledek je prinosny - clovek se dozvi o slepe ulicce.

Sleduji, ze podobne se nepise ani o konkretnich neuspesich firem (viz tento clanek, kde autor z jakychsi podivnych duvodu ani neuvedl o jakou sluzbu se jednalo).

kraag
kraag (neregistrovaný) ---.85.broadband13.iol.cz
28. 9. 2011 10:06 Nový

Re: Neuspech se nepublikuje

celé vlákno

presne. Jaky je duvod neuvedeni jmena projektu?

Elrol
Elrol (neregistrovaný) ---.netbox.cz
26. 9. 2011 17:36 Nový

Fail podníkatelského modelu

celé vlákno

"Chtěli podnikat. Chtěli vybudovat online službu a následně ji draze prodat."

V tom bych viděl hlavní problém. To totiž není podnikání! Závěr článku naznačuje, že problém je firma, která buduje pouze online produkt. V tom podle mě problém není ani náhodou. Problém je v této novodobé verzi "podnikání" - vybudovat něco, co je momentálně trendy a sexy, a pak co nejrychlejší exit. Žádná snaha o dlouhodobý provoz, žádný finační plán, jak z projektu dlouhodobě získat peníze, atd. atd. Pak se pánové diví, že musí zavřít krám, když jim dojdou peníze z úvodní investice?

Tento trend je dnes bohužel vidět všude kolem. Jak mají ti lidé vybodovat skvělý produkt, když k němu nemají žádný vztah? Když ho nechtějí dále rozvíjet? Jak mohou být hrdí na něco, co hodlají obratem prodat prvnímu, kdo nabídne pěknou sumičku?

Díky, ale takhle prosím ne. Klukům to nezávidím a ani jim to nepřeju. Na druhou stranu mi jich s jejich "vizí" není ani líto. Snad se z toho alespoň poučí - a taková zkušenost je k nezaplacení.

om
om (neregistrovaný) ---.imafex.sk
26. 9. 2011 21:37 Nový

Re: Fail podníkatelského modelu

celé vlákno

Presne tak.

MD
MD (neregistrovaný) 93.99.186.---
27. 9. 2011 9:55 Nový

Re: Fail podníkatelského modelu

celé vlákno

Souhlasím s Vámi. Jsem docela překvapený z toho, jak se přistupuje k podnikání na internetu. Firma využívá externích služeb jiných subjektů. Usměvavý a chytrý podnikatel pak musí mít opravdu hoděn štěstí, aby mu celý takový pokus prošel. Osobně mě nejvíce děsila věta typu : "my děláme IT... my děláme callcentrum... atd. a vy se můžete věnovat businessu". Pak se někdy stane, že podnikatel jen platí a na konci může přijít rozčarovaní, že svou aktivitou vytvořil dočasný příjem jiným. Určitě je fajn, mít vlastní zkušenost a následně využívat jiných - pak vím, co od nich chci, nehraji jejich zdržovací hru na čas / income. Myslím, že kdyby podobný team měl jak se tu píše podnikatelský plán, třeba jen v hlavě a šel si za ním, musel by přežít. Nejde přesi o to, uspět s produkte, ale vyprofilovat svou aktivitu, stát se chytrým a úspěch pak přijde. Tady mi to připada, jako když zedník vyjede do Rakouska s tím, že tam bude inkasovat víc. Asi dobrý nápad, ale nestojí to za řeč.

Michal
Michal (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
28. 9. 2011 23:05 Nový

Re: Fail podníkatelského modelu

celé vlákno

Úplně souhlasím. Prostě to kluci zkusili, udělali produkt, který chtěli obratem střelit někam jinam a někomu jinému. Neviděli vůbec provozní náklady, protože s nimi nepočítali (přeci to bude starost už nového investora), počítali jen s prvotní investicí. A hlavně, na začátku jim evidentně chyběl business plán, jak to celé má vydělávat. Když zavádí zpoplatněnou službu až jako nouzovku, tak to nějakou strategií moc nezavání.

hombre
hombre (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz
27. 9. 2011 20:25 Nový

fakta?

celé vlákno

článek postrádá fakta a souvislosti. Působí to na mě jako nějaká hospodská historka zahořklého podnikavce. Ocenil bych anlaýzu konkretních kroků a to jak vývojových, tak finančních. Takhle je to sice hezký strašák na pole, ale havrani se pasou dál. Pokud by to mělo někoho poučit, mělo by to vypadat trochu jinak. Mnohem hodnotnější jsou, v případě tohoto článku, jeho komentáře.
S pozdravem
a přáním úspěchů,

K.

xcunik
xcunik (neregistrovaný) 2a02:598:7001:----:----:----:----:----
29. 9. 2011 11:20 Nový

prinos

celé vlákno

info hodnota: Existuje i jiny konec nez dobry a pokud vsechno vsazite na jednu kartu, muzete prohrat zatracene hodne.

stare, stare...

Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem