Startup Show 2009 zná svého vítěze

Letošní soutěž Startup Show, pořádaná v rámci konference WebExpo 2009, v sobotu 17. října zažila své finále. Před porotu a diváky předstoupili zástupci čtyř finálových projektů, kteří měli šest minut na představení svého projektu, a dalších šest minut na odpovědi porotě. O vítězi pak hlasovali přítomní diváci. Cenou pro vítěze je reklamní prostor, který věnuje mediální partner soutěže, tedy magazín Lupa.cz.

Čtyři finalisté Startup Show byli vybráni z třiceti přihlášených projektů na základě hodnocení porotců. Do finále postoupily projekty Locify, Boofi, NejŘemeslníci a Pixmac.

StartupShow1

Přítomní diváci pak na základě prezentací hlasovali pro vítězný projekt. Pojďme si představit jednotlivé projekty podle pořadí, v jakém se umístily. Začneme od čtvrtého místa.

StartupShow2 - Locify

Locify

Jako první představil David Čížek službu Locify, která skončila na čtvrtém místě. Jde o aplikaci pro mobilní telefony s Javou, která umožňuje jednoduchým způsobem předat HTTP serveru informaci o pozici, zjištěnou z GPS modulu, který se stává v mobilních telefonech pomalu samozřejmostí. Aplikace má dokumentované API, je open-source a její použití je velmi jednoduché. Locify je mířené na menší služby, které by rády přidaly mobilní a geolokační funkce, ale nemají čas či prostředky na vývoj vlastního mobilního klienta.

Locify

Pro Locify jsou vytvořeny ukázkové služby jako přístup k lokálním článkům z Wikipedie nebo fotografiím z Panoramia, zobrazení nejbližších akcí ze serverů Eventful, Upcoming a Zvents, zobrazení nejbližších geochachí a další. Obchodní model Locify je postaven na tvorbě přizpůsobených verzí pro potřeby konkrétního partnera.

StartupShow3 - Boofi

Boofi

Po Davidu Čížkovi nastoupil na pódium Tomáš Hodboď, aby pohovořil o filmovém serveru Boofi. Boofi umožňuje uživatelům třídit a řadit si své oblíbené filmy, a to nikoli pomocí bodování, ale přetahováním pořadí v jednotlivých kategoriích. Navíc dokáže propojit informace o filmech s filmovými databázemi či s nabídkou daných titulů u prodejců DVD. Boofi je komunitní server, tudíž jeho zásadní funkcí je schopnost propojovat lidi s podobným vkusem, navrhovat filmy, které by se lidem mohly líbit, či sdílet informace prostřednictvím sítí typu Facebook či Twitter.

Boofi

Boofi plánuje získávat prostředky z reklamy a affiliate. Je zaměřen na globální klientelu a ve Startup Show skončil třetí.

StartupShow5 - Pixmac

Pixmac

Druhé místo si vybojoval projekt Pixmac, který představil Vítězslav Válka. Pixmac je fotobanka, která nabízí kvalitní obrázky za malé ceny. Funguje od srpna 2008 a jednou z jejích nejpříjemnějších vlastností je velmi snadný „nákup“ fotografií, ke kterému může zákazník použít moderní platební metody, včetně např. PayPalu.

Pixmac

Pixmac zamýšlí vydělávat na provizích z prodeje. Nabízí přes 6.5 milionu fotografií od fotografů z celého světa.

StartupShow4 - NejRemeslnici

NejŘemeslníci

Vítězem Startup Show 2009 se stal projekt NejŘemeslníci, představený Milošem Lenochem. Tento server, na rozdíl od předchozích kandidátů, necílí na globální klientelu, ale na český trh, navíc přináší službu, která zde poměrně citelně chybí. Služba nabízí pomoc s hledáním řemeslníka s dobrou pověstí. Šikovným řemeslníkům pak umožní získávat nové zakázky díky referencím zákazníků. Uživatel bude moci popsat práci určitého řemeslníka, přidat např. fotografie z realizace zakázky, detaily o tom, co bylo požadováno, jak byla práce odvedena, jak byl dodržen termín, rozpočet – zkrátka vše, co zákazník o řemeslníkovi potřebuje vědět, ale z běžných katalogů služeb se nedozví. Řemeslníkům a stavebním firmám pak nabízí možnost najít snáze zákazníky a zakázky. Uživatelé totiž budou moci do systému zadávat poptávky na provedení prací.

Content

Server běží zatím v alfaverzi a buduje si komunitu uživatelů, kteří vkládají informace o řemeslnících a odvedených zakázkách. Ostrá verze má být spuštěna do konce roku.

Porota vyzdvihla u tohoto projektu určitý přesah za hranici běžného webového startupu, tedy to, že cílem není jen vydělat peníze, ale i nabízet řešení určitého společenského problému. S názorem poroty pravděpodobně souhlasili i diváci a dali nejŘemeslníkům největší počet hlasů.

Anketa

Využijete některý z vítězných startupů?

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 19. 10. 2009 21:49
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení: Obsahová strategie a content marketing

  •  
    Proč je obsahový marketing výrazným trendem.
  • Jak navrhnout užitečnou obsahovou strategii.
  • Jak zlepšit workflow a výsledky copywritingu.

Detailní informace o školení content strategy »