Internet Info, s.r.o. Lupa Měšec Podnikatel Root Zdroják DigiZone Slunečnice Vitalia Tuesday TopDrive KupDnes Navrcholu Bomba NovýTarif Dobrý web Weblogy Woko Jagg Computer.cz SK: MojeLinky

Vlákno názorů k článku
Startupům nevadí tolik byrokracie, jako nedospělé české prostředí

:-)
:-) (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
26. 11. 2009 8:39

Autor se asi zbláznil!

Zaplať bůh za nepřátelský přístup státu k schwarz systému!! Protože ono se jaksi každé firmě vyplatí mít místo zaměstnanců "obchodní partnery" na schwarz systému, ovšem pro tyto lidi to pak znamená:
- žádná nemocenská
- žádná dovolená
- možnost okamžité výpovědi na minutu
- žádná garantovaná minimální mzda (DOKONCE MOŽNOST DOSTAT SE DO ZTRÁTY!!!)
- žádná náhrada při pracovních úrazech ze strany "zaměstnavatele"
- žádné příplatky za přesčasy,práci v noci, víkendy, svátky, pohotovosti atd.
- náklady na personalistiku nese "zaměstnanec"

a dalších x skutečností, které jsou pro firmu samozřejmě obrovské plus, ale ze zaměstnance dělají něco jako otroka!

Pracovní poměr chrání především zaměstnance, kdyby zaměstnanci pracovali pro firmu na schwarz systém - tedy na IČO a stát takové jednání podporoval, tak se z nich opravdu stanou nevolníci v horším postavení než mají ukrajinci pracující "na černo" - protože, když ukrajinec "na černo" nic nevydělá, tak alespoň nic neplatí. Ale zaměstnanec na "schwarz system" za sebe musí zaplatit alespoň sociální a zdrovotní a je tedy ještě v debetu!!!

Takže chcete-li hledat řešení v růstu firmy ve schwarz systému, poraďte firmám ať rovnou jedou do Afriky a tam si "uloví" nějakého toho otroka nebo si nechají poslat bílé maso od Běloruské mafie.
XxX
XxX (neregistrovaný) 85.239.254.---
26. 11. 2009 9:16

Šikovně lžete

- i OSVČ si může připlatit nemocenské pojištění
- OSVČ pracuje na kontrakt!, tj. výpovědní lhůta, splatnost faktur, jejich výše a způsob výpočtu (přesčasy, svátky...) může být specifikována v onom kontraktu :-))

Schwarz systém není samozřejmě pro každého. Předpokládá určitou úroveň a vyspělost lidí. Ale pokud jste schopen si dohodnout solidní finanční podmínky a fungovat s tím, že pracuji dokud platí faktury (a ne čekat půl roku na výplatu jako zaměstnanec!), tak na něm jenom vyděláte.
vlabra aura:96
26. 11. 2009 10:07

Re: Šikovně lžete

A Vy si myslíte, že vám nějaký "zaměstnavatel" takový kontrakt podepíše? Se vám vysměje a pošle vás do ..., protože se vždycky najde nějaký jiný idiot, který bude otročit bez ohledu na budoucnost (možnost nemoci, důchod, ...)
Pokud jste zaměstnanec, tak příplatky za noční a dovolenou ze zákona dostat musíte. Pokud děláte jako OSVČ, tak nemusíte a většinou nedostanete.
polygon
polygon (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 11. 2009 11:15

Re: Šikovně lžete

Hlavne ze dnes kdyz se divate na nabidky prace, tak studujete vysi odmeny a ruzne benefity. Proc myslite, ze by se to melo nejak zmenit, kdyby se vase smlouva misto "pracovni smlouva" jmenovala treba "mandatni smlouva"?
OSVC neni a nikdy nebude zalezitost pro masy, protoze na ne vrha administrativni zatez. Jine nevyhody nema. Zbytek jsou jen kecy odborovych organizaci, protoze se boji o ovecky a kecy statu, protoze se boji o pojistne placene zamestnavetelem.
vlabra aura:96
26. 11. 2009 10:07

Re: Šikovně lžete

A Vy si myslíte, že vám nějaký "zaměstnavatel" takový kontrakt podepíše? Se vám vysměje a pošle vás do ..., protože se vždycky najde nějaký jiný idiot, který bude otročit bez ohledu na budoucnost (možnost nemoci, důchod, ...)
Pokud jste zaměstnanec, tak příplatky za noční a dovolenou ze zákona dostat musíte. Pokud děláte jako OSVČ, tak nemusíte a většinou nedostanete.
HrbSa
HrbSa (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
31. 7. 2010 10:54

Re: Šikovně lžete

Bohužel asi neznáte realitu... Moje matka bydlící na malém městě, kde byla o práci nouze už před "krizí", byla jistou firmou vpodstatě donucena si zařídit ŽL, jinak by přišla o práci. Nějaká domluva podmínek... tsss... byla stylem "buď to takhle podepíšete, nebo můžete jít..." V tomto duchu se vede veškerá další komunikace. Dovolená = 0, jít na nemocenskou? "Nesmíte, jinak bychom přišli o zisk!" Moje matka má asi 2 roky do důchodu, již několik let v kuse pracuje 12 hodin, 6 dní v týdnu, neměla dovolenou (mimo jiné také proto, že prostě z procent, které jí firma dává na ni nemá šanci jakkoliv našetřit, jak v této diskuzi někdo chytře radil) a když je nemocná, tak prostě chodí do práce s horečkami, protože by zaměstnavatel přišel o zisk. Je to dření z kůže a vydržet to, je opravdu peklo. V podstatě plní stejné pracovní povinnosti zako obyčejný zaměstnanec, musí jezdit na různá školení, musí mít pouze jednoho jediného dodavatele, ve své podstatě pracuje za téměř minimální mzdu a nemá nárok na nic. Jakékoliv pokusy o domluvu vždy končí větou, buď se Vám to líbí nebo jděte! Hrůza.
webdev
webdev (neregistrovaný) 193.85.236.---
26. 11. 2009 9:18

Re: Autor se asi zbláznil!

Velice trefne poznamenano!!
Je videt, ze autor s timhle ma zkusenosti asi jako novorozenec.
Jan Kubr
26. 11. 2009 9:36

Re: Autor se asi zbláznil!

Trh práce je trh jako jakýkoliv jiný. Pokud jediné, co vám trh nabídne, je "odírání" na živnostenský list, asi toho nemáte příliš co nabídnout. Na druhou stranu lepší, než být nezaměstnaný, nemyslíte? Spousta lidí dnes marně hledá práci mimo jiné proto, že zaměstnavatelé se je bojí přijmout do tradičního pracovního poměru, protože se s ním pojí vysoké náklady.
Naštěstí to stát již pochopil a co jsem slyšel, je už Švarc systém poměrně tolerovaný. Že spousta OSVČ tuto formu spolupráce navíc silně preferuje, nemusím snad ani zmiňovat.
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
26. 11. 2009 9:50

Re: Autor se asi zbláznil!

:-D Tak si to rozebereme jedno po druhem:

- nemocenska: Jde si ji priplatit, uplne stejnou, kterou povinne plati zamestnanci

- dovolena: Myslite placena? Kazdy mesic si odkladejte cast penez a z tech si udelejte "vyplatu" o dovolene. Uplne stejne to funguje kdyz jste zamestnanec, jen ty penize sysli zamestnavatel

- okamzita vypoved: A proc by mel byt nekdo nucen kupovat neco, co uz nechce? Jak by se vam libilo, kdyby vas nekdo nutil zakonem, ze pokud nakoupite v jednom obchode, uz tam musite kupovat porad a pravidelne? Jinak si lze samozrejme sjednat nejakou vypovedni lhutu v kontraktu.

- minimalni mzda: A co ma byt? To prece vite predem, za jakou mzdu pracujete a muzete si sam pohlidat, jestli je vyssi nez "minimalni". S tou ztratou je to pravda, ale to je o pristupu statu.

- urazy: muzete si zaplatit (pri)pojisteni

- priplatky: ty si muzete klidne dojednat taky. Nebo proste sjednat takovou mzdu, ktera tuhle praci pokryje.

- personalistika: Tak to ted nevim, co tim myslite. Ale vsechny naklady zamestnavatele jdou stejne z toho, co mu vy jako zamestnanec vydelate.

Proste je to hlavne o ochote byt za sebe zodpovedny. Ale ta svoboda stoji za to ;-)
Veronika Rodgers
26. 11. 2009 12:22

Re: Autor se asi zbláznil!

On autor toho komentáře je jen jeden z těch lidí, kteří chtějí chránit ostatní, aniž by ti o to stáli, případně si to zasloužili (blbec, který si sjedná kontrakt pro něj nevýhodný, si jistě ochranu nezaslouží) a přitom dost dobře nechápe před čím. Typický pachatel dobra...
Michal Kára
Michal Kára (neregistrovaný) 82.117.156.---
26. 11. 2009 12:39

Re: Autor se asi zbláznil!

S tím se nedá než souhlasit :-)
:-)
:-) (neregistrovaný) ---.56.broadband3.iol.cz
26. 11. 2009 21:18

Re: Autor se asi zbláznil!

Ne, autor komentáře si přeje pouze stabilní stát :-) Švarc systém zavádí nestabilitu, bourá veškeré ochrany zaměstnance a co mu nabízí?
Švarc systém je výhodný pouze pro "zaměstnavatele", naopak si myslím, že je blbec ten, kdo na Švar systém přistoupí co by "zaměstnanec".

Šcarc systém neznamená "samostatnost" - samostatnost znamená SAMOSTATNÉ PODNIKANI, ale Švarc systém znamená vyúžívání lidí!

Je to stejné jako můžete chválit lichváře, jací jsou to šikovní "podnikatelé", že mají zhruba 100x větší výnosy z investic než tradiční bankovní domy s normální zákonnou úrokovou sazbou :-)

A co třeba taková Policie?! Ta je taky jenom pro neschopné! Jaká obrana?! Šikovný a schopný člověk si přece za vydělané peníze koupí zbraně, tanky a obrněné transportery - najme partu chlapů (jak jinak než na Švarc system :-))) a pomocí nich začne uplatňovat vlastní "ochranu" a vlastní zákony... Státní policie je přece jen pro neschopné :-DDD

A můžeme být jak kdysi na divokém západě nebo jako v některých Afrických státech dnes :-))

Kašlete na zákony - jsou pro BLBCE, inteligenti mají vlastní :-)))
Kuba Turek
Kuba Turek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
26. 11. 2009 22:19

Re: Autor se asi zbláznil!

Vážený pane. Švarc systém je jediný spravedlivý a rovnocenný vztah mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem. Zákoník práce je vylobovaný odborářský zmetek (a na rozdíl od poměrně rozumného obchodního zákoníku), který zakazuje se dohodnout tomu, kdo práci kupuje a kdo ji prodává. Má za důsledek, že spoustu lidí vyřazuje z pracovního procesu, dělá práci zbytečně drahou, vysává zaměstnavatele a omezuje startupy (nejen v IT).
GHOI
GHOI (neregistrovaný) 165.72.200.---
27. 11. 2009 10:06

Re: Autor se asi zbláznil!

Riti se na vas zlocinec s kudlou a rve ze vas zabije.
Co udelate ?
1) vyndate mobil a zavolate policii placenou z vasich dani at s tim neco udela
2) tasite Glock koupeny z vasich zdanenych penez a chlapa sundate.
melkor
melkor (neregistrovaný) ---.eurotel.cz
27. 11. 2009 11:19

Re: Autor se asi zbláznil!

Pokud zvolite variantu 2), pak muzete pocitat s tim, ze Vas ceka minimalne dlouhe vysetrovani a, s velkou pravdepodobnosti, ubytovani na statni utraty.
registrovaný uživatel
registrovaný uživatel (neregistrovaný) ---.33.broadband3.iol.cz
29. 11. 2009 13:14

Re: Autor se asi zbláznil!

Kdepak, staci dvakrat strelit do zlocince, a pak pro jistotu jeste jednou do vzduchu.
uživatel si přál zůstat v anonymitě 88.103.58.---
29. 11. 2009 21:48

Re: Autor se asi zbláznil!

Mate uplnou pravdu. Ona ta ochrana zamestnancu neni pro nic za nic. Vztah mezi firmou a jednotlivcem rozhodně neni rovnocenny a zakonik prace to nastesti napravuje.

Nekterym podnikatelum nedochazi, ze kdyz budou moci pouzivat Svarc system, bude ho moci pouzivat i konkurence a nakonec si nijak nepomuzou.
Kuba Turek
Kuba Turek (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
3. 12. 2009 19:29

Re: Autor se asi zbláznil!

V čem je nerovnovážný v rámci Švarc systému (čili v režimu obchodního zákoníku)?

V rámci Zákoníku práce je na tom zaměstnavatel zřetelně hůř, a proto velmi zvažuje, koho najme a zda vůbec. Mnohdy také raději nevezme nikoho.
Pepik
Pepik (neregistrovaný) ---.ukonline.co.uk
26. 11. 2009 14:10

Re: Autor se asi zbláznil!

Vy jste typický příklad nevyspělosti českého člověka o které právě autor mluví.
kert
kert (neregistrovaný) ---.cz.polarion.com
26. 11. 2009 14:42

Re: Autor se asi zbláznil!

Technická: jméno toho systému se píše česky (Švarc), viz také zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0varc_syst%C3%A9m
uživatel si přál zůstat v anonymitě 62.168.56.---
26. 11. 2009 17:26

Re: Autor se asi zbláznil!

Zrejme si to autor nemel cas pro same blogovani, tweetovani a abakowikovani overit... I kdyz pokud se zabyva ekonomikou, je celkem smutne ze to nevi.
plesak
plesak (neregistrovaný) ---.cust.sloane.cz
26. 11. 2009 17:25

Re: Autor se asi zbláznil!

No, je vidět, že na vás je toto jako ušité. Já jsem truhlář, je nás několik takových, kteří se seskupí, podle potřeby jednotlivých zakázek. On ten Schwarz systém funguje, akorát stát přichází o daně, protože to není legální. Psát kolegovi fakturu a odvádět DPH, a podobné nesmysly, jen proto, že on má takový stroj a já zase jiný. Pro mě, jako malého živnostníka je lepší, když pro mě může někdo pracovat jen v potřebnou dobu, a naopak když mne někdo pozve k zakázce. Tím se nechci vyhýbat daním, ale kriminalizovat flexibilitu a hospodárný provoz je podle mého ujeté. Uvědomte si člověče, že peskujete lidi, kteří odvádí daně, i když jsou na nule, zatímco ti sociálnědávkoví bruslaři, kteří vědí jen, kdy jim přijde podpora a na co mají nárok, o ty se jaksi neotíráte. Nejste jedním z nich? Asi ano. Děkuji za možnost se vyjádřit.
Tomucha
Tomucha (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 11. 2009 9:38

Re: Autor se asi zbláznil!

3x fuj.
vam, vasim "nazorum" a tomu ze se nestydite je zverejnit.
Tomucha
Tomucha (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
27. 11. 2009 13:53

Re: Autor se asi zbláznil!

Hmmm ... koukám, že vlastně není jasné, komu říkám fuj. Říkám to na komentář "Autor se asi zbláznil!". Fuj, fuj, fuj.
Obyvatel
Obyvatel (neregistrovaný) ---.net.upc.cz
28. 11. 2009 15:08

Re: Autor se asi zbláznil!

Ano, zamestnanec je vzdy otrok, s tim jedinym souhlasim. Presne pro tyhle nazory castokrat zvazuji odchod z tehle zeme. Stal jsem se OSVC jen proto, abych uz nikdy nemusel byt zamestnan, protoze je to strasne. Byt to pro me neni financne jednoznacne vyhodne. Ale to neni jedine kriterium. O vetsinu tech vasich "vyhod" nestojim, ja se o sebe postaram sam, a nepotrebuju se jak decko v materske skolce nekoho ptat, jestli si smim vzit dovolenou. To povazuji u 18+ cloveka za absurdni, proste si odjedu kdy uznam za vhodne, kdyz je zakazka hotova ci nemam jine povinnosti.

Tak mi to prosim neberte. Stacilo by snizit odvody na zamestnance a tyhle debaty se stanou zbytecne. Koneckoncu v nekterych zemich EU neni v nakladech rozdil v tom, jestli nekoho zamestnate nebo si ho najmete (protoze jemu to tak vice vyhovuje ... opakuji, rozhodl se tak svobodne sam). Ale tady porad musime nekoho "ochranovat".
uživatel si přál zůstat v anonymitě ---.scnet.cz
9. 7. 2010 0:32

Re: Autor se asi zbláznil!

Tohle stoprocentně napsal nějaký socan, co tyje z podnikatelů, kteří se honí jak osli, aby tyhle kriply uživili na nemocenské..S takovýma do Afriky..
Zasílat nově přidané příspěvky e-mailem